Η Ελλάδα αγοράζει όπλα και η Τουρκία πουλάει…

Στα …κάγκελα η εγχώρια αμυντική βιομηχανία για τον αποκλεισμό της από τα πρότζεκτ μαμούθ των 6 δισ. για την προμήθεια των 24 Rafale και των 3 Belharra από την Γαλλία.

Είναι πρωτάκουστο παγκοσμίως αυτό που συμβαίνει. Σε μια εποχή αμυντικής εγρήγορσης, ένα Έθνος μέλος της ΕΕ να αγοράζει όπλα 6 δισ. από μια άλλη σύμμαχο χώρα της ΕΕ, την Γαλλία και να μην προβλέπονται ανταποδοτικά οφέλη για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία της αγοράστριας χώρας. Ουσιαστικά μπαίνει ταφόπλακα στην ελληνική αμυντική βιομηχανία την στιγμή που ο ίδιος ο Γάλλος Πρόεδρος Μακρόν τίθεται επικεφαλής στην ΕΕ για την συγκρότηση Ενιαίας Ευρωπαϊκής Άμυνας.

Παραμένει ανεξήγητο γιατί στις 3 γαλλικές προμήθειες (18 + 6 Rafale & 3 Belharra) δεν προβλέφθηκε ελληνική συμπαραγωγή την στιγμή που επισήμως η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών του υπουργείου Άμυνας από το 2017 συζητάει επισήμως με την γαλλική πλευρά για συμπαραγωγή στο πρόγραμμα των Belharra.

Ο Τάσος Ροζολής πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ δηλώνει στο iEidiseis: «Εδώ και χρόνια λέω συνεχώς ότι το κύριο μέτρο για την ανάπτυξη της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒΙ) είναι η ανάθεση της σχετικής αρμοδιότητας στον Γενικό Γραμματέα ή Υφυπουργό του υπουργείου Άμυνας.

Δυστυχώς, όλες οι Κυβερνήσεις και οι Αντιπολιτεύσεις της τελευταίας 20ετίας, δεν ασχολούνται σχεδόν καθόλου με την Εγχώρια Αμυντική βιομηχανία και όταν ασχοληθούν είναι μόνο για να αλληλοκατηγορηθούν και να μείνουν στο επίπεδο της σκανδαλολογίας, κάνοντας μόνο ζημιά στην ΕΑΒΙ».

Κοινή διαπίστωση στον χώρο της Αμυντικής βιομηχανίας είναι ότι άπαντες θεωρούν ότι το μεγαλύτερο σκάνδαλο μετά την εποχή του μακαρίτη του Άκη Τσοχατζόπουλου είναι η διάλυση της ΕΑΒΙ. Σε εθνικό επίπεδο η ζημιά είναι ανυπολόγιστη…

Αυτές τις μέρες διεξάγεται Διεθνή αμυντική έκθεση στην Ντόχα του Κατάρ. Ο αντίστοιχος ΣΕΚΠΥ της Τουρκίας συμμετέχει στην έκθεση υπό την αιγίδα της Προεδρίας της Τουρκικής Δημοκρατίας, δηλαδή υπό την αιγίδα του ίδιου του Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος προχτές μιλώντας σε στελέχη του κόμματος του τόνισε ότι η κρίση στην Ουκρανία απέδειξε ότι ένα Έθνος χωρίς δικά του όπλα και χωρίς δίκη του ισχυρή και ανεξάρτητη αμυντική βιομηχανία είναι καταδικασμένο σε αφανισμό!

Στην έκθεση στο Κατάρ εκθέτουν τα επιτεύγματα τους 32 εταιρείες από την τουρκική αμυντική βιομηχανία, υπό τον συντονισμό της SSB (αντίστοιχη ΣΕΚΠΥ) και με την υποστήριξη της Ένωσης Εξαγωγέων Αμυντικής και Αεροπορικής Βιομηχανίας. Ανάμεσα τους οι : Anadolu Shipyard, Ares Shipyard, Armelsan, Aselsan, ASFAT, BITES, BMC Dearsan, Desan Shipyard, Dorçe, Electroland, Esetron Defense, Fora Defense, Havelsan, HOYTEK, HTR, İşbir Elektrik, MENSAN, Meteksan Defense, MKE Makurol Inc. , Öztek Tekstil, Repkon, Roketsan, SAHA Istanbul, SDT, Simsoft, STM, TAIS, Titra Teknoloji, Turkish Aerospace Industries (TAI) και Yonca Onuk Shipyard.

Η Τουρκία εκθέτει στο Κατάρ με καμάρι το πρώτο θωρακισμένο μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας της Τουρκίας (AUSV), το ULAQ, που αναπτύχθηκε από την Ares Shipyard σε συνεργασία με την Meteksan Defense Industry Inc.

Η υιοθέτηση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας προσωπικά από τον Τούρκο Πρόεδρο στέλνει το μήνυμα στο παγκόσμιο καρτέλ όπλων ότι οποιοσδήποτε εκ των ξένων μεγάλων κατασκευαστών (Dassault , LM, Thales…) θελήσει να προωθήσει τα προϊόντα του στην Τουρκία θα πρέπει προηγουμένως να περάσει από το παλάτι και να προσφέρει πλουσιοπάροχα αντισταθμιστικά ωφελήματα για την ανάπτυξη καινοτόμων αμυντικών προγραμμάτων για συμπαραγωγή και αυτόνομη παραγωγή της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας.

Γράφει ο Δήμος Βερύκιος

Η Ελλάδα αγοράζει όπλα και η Τουρκία πουλάει…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο