Επιστρέφει ανανεωμένο στις θάλασσες το ερευνητικό σκάφος «Φιλία»

Τα εγκαίνια του ανανεωμένου “Φιλία” πραγματοποιήθηκαν σήμερα στη μαρίνα της Καλλιθέας παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, του ΕΛΚΕΘΕ, αλλά και του Τμήματος Ναυπηγών του ΕΜΠ, με τη σύμπραξη του οποίου πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες μετακατασκευής του πλοίου

Μεγαλύτερο κατά πέντε μέτρα, μετά τις εργασίες επιμήκυνσης, εκσυγχρονισμένο και εξοπλισμένο με επιστημονικά εργαλεία αιχμής επιστρέφει στις θάλασσες το ερευνητικό σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) “Φιλία”.

Τα εγκαίνια του ανανεωμένου “Φιλία” πραγματοποιήθηκαν σήμερα στη μαρίνα της Καλλιθέας παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, του ΕΛΚΕΘΕ, αλλά και του Τμήματος Ναυπηγών του ΕΜΠ, με τη σύμπραξη του οποίου πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες μετακατασκευής του πλοίου.

«Ο ρόλος του “Φιλία” είναι πολύ σημαντικός στον αγώνα για τη διατήρηση των αλιευτικών μας αποθεμάτων» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του ΕΛΚΕΘΕ Αντώνης Μαγουλάς. «Τα αποτελέσματα των ερευνών του είναι πολύτιμα για τη χάραξη πολιτικής από την Πολιτεία».

Το “Φιλία”, όμως, δεν μόνο έτοιμο για τις νέες έρευνες του οργανισμού. Επιπλέον θα διατίθεται για πρώτη φορά σε τρίτους ερευνητές προκειμένου να πραγματοποιούν τις δικές τους έρευνες. Όπως μάλιστα ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συντονιστής του Έργου και διευθυντής ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ Θανάσης Μαχιάς, το “Φιλία” έχει πλέον τη δυνατότητα να φιλοξενεί έντεκα ερευνητές από έξι που φιλοξενούσε πριν από την επιμήκυνσή του.

Εκτελώντας χρέη ξεναγού στους επισκέπτες, ο κ.Μαχιάς ανέφερε ακόμη πως το “Φιλία” διαθέτει πλέον έναν Π-frame γερανό στην πρύμνη του, αλλά και υπερσύγχρονο εξοπλισμό μετρήσεων, όπως είναι η λεγόμενη “ροζέτα” και ο βαθυθερμογράφος. Στο εσωτερικό τού πλοίου βρίσκεται το υγρό εργαστήριο όπου γίνεται η επεξεργασία των δειγμάτων, καθώς και τα ηχοβαλιστικά μόνιτορ όπου, με βάση τον ήχο που εκπέμπει η νηκτική κύστη των ψαριών, γίνεται η καταμέτρηση του πληθυσμού τους.

«Η μετασκευή του “Φιλία” άνοιξε πλόες σε νέα προγράμματα» λέει από την πλευρά του ο Νικόλαος Τασούλης, ο νέος καπετάνιος του σκάφους, ο οποίος ηγείται εξαμελούς πληρώματος -του β’ καπετάνιου, δυο μηχανικών, ενός ναύκληρου, ενός ναύτη και του μάγειρα, ο οποίος είδε την κουζίνα του να μεγαλώνει με την επιμήκυνση του πλοίου.

Με αγάπη στη θάλασσα και εμπειρία στα ποντοπόρα ταξίδια, ο καπετάνιος του “Φιλία” θεωρεί ανεκτίμητο αυτό το νέο κεφάλαιο που άνοιξε στην καριέρα του. «Εμείς οι ναυτικοί του “Φιλία” βλέπουμε τη θάλασσα αλλιώς τώρα. Μαθαίνουμε τι υπάρχει κάτω από τα πόδια μας» λέει.

Οι εργασίες αναβάθμισης του “Φιλία”, χάρη στις οποίες το μήκος του έφτασε τα 21 μέτρα, διήρκησαν δέκα μήνες. Θεωρούνται δε ιστορικό γεγονός για την επιστημονική κοινότητα, καθώς, σε συνεργασία με τα άλλα δύο σκάφη του ερευνητικού στόλου του ΕΛΚΕΘΕ, το “Αλκυών” μήκους 22 μέτρων και το “Αιγαίο” μήκους 61 μέτρων, αλλά και τη σχεδιαζόμενη ναυπήγηση νέου ερευνητικού σκάφους, θα αναβαθμίσουν καθοριστικά τις δυνατότητες της χώρας μας, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αλιευτικής και ωκεανογραφικής έρευνας ως προς τη διερεύνηση της κλιματικής αλλαγής, την προαγωγή της οικοσυστημικής προσέγγισης της θαλάσσιας διαχείρισης και της βιώσιμης εκμετάλλευσης των θαλάσσιων πόρων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο