F-16: Έτοιμες οι δυο πρώτες Ελληνικές «οχιές» – Θα προκαλέσουν νέο πονοκέφαλο στην Άγκυρα

Τα δυο πρώτα αναβαθμισμένα F-16 πιάνουν από αύριο δουλειά στο Αιγαίο

Μέχρι το 2028 θα πρέπει να είναι έτοιμα – σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα – άλλα 83 F-16 που θα έχουν αναβαθμιστεί από «Block 52+» και Block 52+ advanced» σε «Block 70V». Θα έχουν γίνει δηλαδή επιπέδου «Viper» που στα Αγγλικά σημαίνει «οχιά».

Τα αναβαθμισμένα F-16 μαζί με τα υπερσύγχρονα Rafale, αλλάζουν εντελώς τις ισορροπίες στο Αιγαίο τη στιγμή μάλιστα που η Τουρκία παραμένει αποκλεισμένη από το πρόγραμμα των F-35 και τη στιγμή κατά την οποία μάλιστα – όπως λένε αναλυτές – ήδη η Τουρκική πολεμική αεροπορία αρχίζει να έχει και προβλήματα με ανταλλακτικά. 

Οι 2 πρώτες «οχιές» λοιπόν είναι έτοιμες και από αύριο θα πετούν στο Αιγαίο. Μέχρι το τέλος του χρόνου γίνεται προσπάθεια τα μαχητικά που θα μπουν σε υπηρεσία να φτάσουν τα 8.

Τα χαρακτηριστικά

Τα F-16 Viper με τα προηγούμενα μοντέλα των F-16 που είχε η χώρα μας στο οπλοστάσιο της, είναι ουσιαστικά δυο διαφορετικά αεροσκάφη. Οι «οχιές» έχουν επιπλέον δυνατότητες σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, τόσο από άποψη ραντάρ, υπολογιστή μάχης κ.α, όσο και από τα όπλα που μπορεί να φέρουν.

Το Viper έχει το νέο ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA το οποίο μαζί με τα νέα οπλικά συστήματα αλλά και το σύστημα ζεύξης δεδομένων LINK 16, δημιουργεί την απόλυτη υπεροχή απέναντι στην αεροπορία της Τουρκίας. 

Μετά την αναβάθμιση το F-16V θα έχει αυτόνομη στόχευση σε κάθε περιβάλλον, θα έχει ευρεία απεικόνιση υψηλής ευκρίνειας με χάρτες BIG SAR, θα έχει καλύτερο και πιο γρήγορο εντοπισμό στόχων, θα μπορεί να «κλειδώνει» μικρότερους στόχους, θα μπορεί να «κλειδώνει» πολλούς στόχους κάθε φορά και τέλος θα έχει ισχυρή ηλεκτρονική προστασία.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο