«Πνίγουν» τα λιμάνια τα άδεια κοντέινερ

Επιβολή «προστίμου» σε Νέα Υόρκη και άλλες εμπορικές πύλες εάν παραμένουν στις προβλήτες πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα

Χαοτική είναι η κατάσταση σε πολλά μεγάλα εμπορικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Πειραιά, εξαιτίας των κενών εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία αρνούνται να παραλάβουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Ως «όπλο» προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη δυσλειτουργία που δημιουργείται οι επικεφαλής στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ ανακοίνωσαν την επιβολή «προστίμων» για τα εμπορευματοκιβώτια που παραμένουν στις προβλήτες πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Καθώς οι αμερικανικές αρχές απευθύνουν έκκληση εδώ και καιρό στις ναυτιλιακές εταιρείες να απομακρύνουν τα άδεια εμπορευματοκιβώτια που στοιβάζονται στους τερματικούς σταθμούς, πλέον ορίζεται ειδικό τέλος που θα προκύπτει από την ισορροπία φορτώσεων και εκφορτώσεων (αναλογία εξερχόμενων προς εισερχόμενα εμπορευματοκιβώτια που μετακινούνται από κάθε φορέα).

Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις η απόφαση έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και θα ισχύσει από την 1η Σεπτεμβρίου, καθώς πλησιάζει η περίοδος εμπορικής αιχμής.

«Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ αντιμετωπίζει όγκους εισαγωγών ρεκόρ, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται άδεια κοντέινερ μέσα και γύρω από το συγκρότημα, κάτι που επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα», δήλωσε ο διευθυντής του Λιμενικού Τμήματος στο NY/NJ Μπέτχαν Ρούνεϊ. Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε πως η λιμενική αρχή έχει ζητήσει επανειλημμένα από τις εταιρείες την απομάκρυνση των άδειων κουτιών, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εμπορικές συναλλαγές.

Αξιολόγηση

Η νέα πολιτική θα αξιολογείται ανά τρίμηνο και ο συνολικός όγκος εξερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να ισούται ή να υπερβαίνει το 110% των εισαγωγών κατά την ίδια περίοδο, διαφορετικά θα πέφτει «χαράτσι» 100 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο επειδή δεν επιτεύχθηκε το σημείο αναφοράς.

Την ίδια ώρα και άλλα λιμάνια αποφάσισαν να δώσουν έμφαση στην απομάκρυνση των εμπορευματοκιβωτίων από τις εγκαταστάσεις τους.

Το λιμάνι του Οκλαντ στην Καλιφόρνια, για παράδειγμα, μείωσε τον αριθμό των «δωρεάν» ημερών για τα κοντέινερ που παραμένουν στις προβλήτες, ενώ το περασμένο φθινόπωρο, τα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς ανακοίνωσαν σχέδια για χρέωση χρόνου παραμονής των κενών εμπορευματοκιβωτίων.

Στο μεταξύ, οι αρχές στο λιμάνι της μεγαλύτερης πόλης των ΗΠΑ προχωρούν και σε επιπλέον μέτρα, όπως η στοχευμένη προσέγγιση με εταιρείες που αποθηκεύουν τα εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι για υπερβολικά μεγάλες περιόδους, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη προσπάθειες για να βρεθεί επιπλέον χώρος αποθήκευσης.

Εμπλοκές

Η νέα προσέγγιση προληπτικής διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των προσπαθειών που γίνονται προτού προκληθούν εμπλοκές, σε μία περίοδο όπου ο όγκος φορτίου στα περισσότερα λιμάνια καταγράφει αύξηση ρεκόρ και τα containerships σχηματίζουν ατελείωτες ουρές περιμένοντας να ξεφορτώσουν.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα 153 πλοία περίμεναν τη σειρά τους για να μπουν στα λιμάνια του Λος Αντζελες και της Νέας Υόρκης. Επιπρόσθετα, σε επίπεδο κοντέινερ η συμφόρηση αυξήθηκε κατακόρυφα σε σύγκριση με τον Ιούνιο.

Η Λιμενική Αρχή της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ δήλωσε ότι τα έσοδα από το νέο τέλος θα χρησιμοποιηθούν ως αντιστάθμιση του κόστους παροχής πρόσθετης χωρητικότητας, την ώρα που στελέχη των logistics εκφράζουν την απαισιοδοξία τους, καθώς το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχει εκτοξευτεί.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοίγει φτερά το πρώτο ελληνικό drone: Δοκιμή πτήσης για τον Αρχύτα

Δεν έχει περάσει πολύ μεγάλο διάστημα από την ημέρα που η ΕΑΒ πέρασε από το υπουργείο Οικονομικών στη δικαιοδοσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και εκεί που όλοι πίστευαν ότι το πολυσυζητημένο ελληνικό drone Αρχύτας είναι απλώς ένα …όνειρο, κάτι έχει αρχίσει να κινείται και το μη επανδρωμένο αεροσκάφος

Χρονιά-ρεκόρ στην κρουαζιέρα για το λιμάνι του Ηρακλείου (pics)

Σχεδόν 300 κρουαζιερόπλοια αναμένονται φέτος στο λιμάνι του Ηρακλείου, το  οποίο χρόνο με τον χρόνο ανεβάζει ρυθμούς τόσο σε προσεγγίσεις πλοίων όσο και σε αριθμό επιβατών. Μόνο τυχαία δεν είναι τα σχέδια του ομίλου Grimaldi να εστιάσει στην κρουαζιέρα, ο οποίος ακόμα

Ρωσία: Θα επιδιώξει να παρακάμψει τις κυρώσεις της Ε.Ε. στις εταιρείες φυσικού αερίου

Η Ρωσία θα αναζητήσει τρόπους για να παρακάμψει τις παράνομες -όπως τις χαρακτηρίζει- κυρώσεις που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση επί των επιχειρήσεών της του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Αυτό ανακοίνωσε σήμερα Σάββατο το Κρεμλίνο προσθέτοντας ότι τυχόν μέτρα θα έχουν αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή βιομηχανία. Το επόμενο πακέτο

Κυβερνήτες ισπανικών πλοίων στον Δήμαρχο Χανίων

Συνάντηση με τρεις κυβερνήτες πολεμικών πλοίων της Ισπανίας, είχε στο γραφείο του στο Δημαρχείο Χανίων, ο Δήμαρχος, Παναγιώτης Σημανδηράκης. Ο κ. Σημανδηράκης υποδέχθηκε τον Πλοίαρχο, Α. Garcia Estevan, κυβερνήτη του αποβατικού πλοίου «LPD. GALICIA» και τους Αντιπλοιάρχους, S. Regil-Moreno, Κυβερνήτη της Φρεγάτας «BLAS DE LEZO» και J. Franco González-Cela, Κυβερνήτη της

Μετάβαση στο περιεχόμενο