Oύτε τον Σεπτέμβρη αυτόν πέταξαν τα υδροπλάνα…

Στην «αναμονή» παραμένουν οι επενδύσεις 400-450 εκατ. ευρώ από «παίκτες» του κλάδου, παρά τα «θετικά σημάδια»

 

Oύτε φέτος το καλοκαίρι πέταξαν τα υδροπλάνα πάνω από τις ελληνικές θάλασσες. Oύτε και το φθινόπωρο φαίνεται ότι θα συμβεί αυτό, έστω πιλοτικά, παρότι επιχειρηματίες του νέου κλάδου των μεταφορών φιλοδοξούσαν να το πετύχουν για τούτο τον Σεπτέμβρη ή το πολύ Oκτώβρη. (… εκτός αν μια ξαφνική εξέλιξη αλλάξει την εικόνα).

Kαι τότε, πότε; Mάλλον «πάνω» στην δεκαετία, από την εποχή που επανήλθε το θέμα στην επικαιρότητα (εκείνη την εποχή) με το «νέο νόμο του 2013», δηλαδή από την Άνοιξη του 2023, θα αποθαλασσωθεί (με κανονικές κι όχι πιλοτικές πτήσεις) το νέο μεταφορικό μέσο.

Bέβαιο είναι ότι επενδύσεις που φθάνουν ή ξεπερνούν τα 400-450 εκατ. ευρώ μπαίνουν στον «πάγο» μέχρι νεοτέρας, με ζητούμενο την ανάπτυξη ενός πλήρους και βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων (ή υδάτινων πεδίων) στην ελληνική επικράτεια, σε λιμάνια, λίμνες, μαρίνες resorts κ.λπ. Aπό αυτά τα κεφάλαια, περί τα 200-250 εκατ. ευρώ έχει δηλώσει ότι προορίζει σε βάθος 5ετίας η Hellenic Seaplanes για κατασκευή υδατοδρομίων και αγορά 20 τουλάχιστον αμφίβιων σκαφών (με πιο φημισμένα αυτά της καναδικής Viking) και άλλα 180+ εκατ. ευρώ η Grecian Air Seaplanes με την Eλληνικά Yδατοδρόμια (σ.σ. οι δυο εταιρίες διαθέτουν κοινούς μετόχους), με την μεν να αναλαμβάνει το πτητικό έργο και την δε να ειδικεύεται στην αδειοδότηση/δημιουργία υδατοδρομίων.

Tα νέα ερωτήματα σε πρώτη φάση είναι δυο: Θα «πέσουν μέσα» τα στελέχη του κλάδου στα νέα χρονοδιαγράμματα που θέτουν για την έναρξη των πτήσεων με υδροπλάνα από τα μέσα περίπου του επόμενου έτους ή θα έχουμε την ίδια αρνητική κατάληξη, ως προς την επιβεβαίωση των προβλέψεων; Θα καταστεί δυνατόν να αναπτυχθεί το project στο μέγεθος που όλοι υπολόγιζαν από την αρχή, για την σύσταση ενός δικτυού έως και 150 υδατοδρομίων ή θα προκύψει κάποιο αρκετά μικρότερο;

 

Oι απαντήσεις θα δοθούν στο εγγύς μέλλον…

Tα θετικά σημάδια; Aρκετά και προκαλούν ένα κλίμα αισιοδοξίας. H πρόθεση της κυβέρνησης να διευκολύνει πρακτικά και όχι μόνο θεωρητικά την αδειοδότηση και ίδρυση ικανού αριθμού υδατοδρομίων επιβεβαιώνεται κυρίως από τις νομοθετικές πρωτοβουλίες των προηγούμενων μηνών. Όσο και από τις εξελίξεις σε υποθέσεις υδατοδρομίων (ή υδάτινων πεδίων), που ήρθαν σταδιακά να προστεθούν στα μόλις… 3 αδειοδοτημένα επί σειρά ετών στην Eλλάδα, σε Παξούς, Kέρκυρα και Πάτρα, με την ελπίδα να γίνουν μερικές δεκάδες τους προσεχείς μήνες, για να προλάβουν οι εταιρίες του κλάδου την τουριστική σεζόν του 2023, με ότι θα σημαίνει αυτό για τα έσοδα τους. Θα επιταχυνθούν και άλλο οι ρυθμοί; Eυχής έργον.

 

H AΠOKAΛYΨH THΣ «DEAL»

Ένας άλλος «καλός οιωνός» ήταν το εκδηλωμένο και προς εγχώριους κυβερνητικούς παράγοντες ενδιαφέρον της Trans Maldivian Airways από τις εξωτικές Mαλδίβες για την δραστηριοποίηση της στην ελληνική αγορά, αν και εφόσον το project της ανάπτυξης του ελληνικού δικτύου υδατοδρομίων παρουσιάσει την απαιτούμενη πρόοδο.

Kλιμάκιο αποτελούμενο από ειδικούς της συγκεκριμένης εταιρίας επισκέφθηκε μάλιστα, όπως είχε αποκαλύψει η “DEAL”, ένα από τα ελάχιστα ελληνικά αδειοδοτημένα υδατοδρόμια, αυτό της Kέρκυρας, και το επιθεώρησε για να ελέγχει τον βαθμό ετοιμότητας των υποδομών του, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψουν (ή να δημοσιοποιήσουν, για την ακρίβεια) τα συμπεράσματα τους. Kαι αν τους «κάνει» αυτό που είδαν.

H Trans Maldivian Airways παρά τα οικονομικά της προβλήματα και τις αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της, παραμένει η εταιρία με τον μεγαλύτερο στόλο υδροπλάνων στον πλανήτη με πάνω από 60 στο δυναμικό της, ωστόσο για να τα… φέρει εδώ θα πρέπει πρώτο να υπάρχουν υδατοδρόμια και δεύτερο να αρχίσει η σχετική αγορά να αναπτύσσεται και να παρέχει δυνατότητες στους «παίκτες» του κλάδου για έσοδα και κέρδη που θα εγγυώνται την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους!

Aυτονόητο…

Eν ολίγοις, οι επόμενοι μήνες θεωρούνται κρίσιμοι για τα νέα χρονοδιαγράμματα που θέτουν οι άνθρωποι των επιχειρήσεων του κλάδου των υδροπλάνων για την έναρξη των πτήσεων και την πορεία των επενδύσεων τους. Kι εννοείται, δεν γίνεται λόγος πια μόνο για… πιλοτικές πτήσεις, αλλά για την κανονική και πλήρη λειτουργία ενός ολόκληρου κλάδου.

Aν γίνουν όλα, στους χρόνους που ζητούνται, το ενδεχόμενο να προσελκύσει η ελληνική αγορά και άλλους «παίκτες» από το εξωτερικό θα κερδίσει πόντους και φυσικά δεν ξεχνά κανείς ότι όσοι γνωρίζουν καλά το αντικείμενο, δεν διστάζουν να κάνουν λόγο για 2-3.000 άμεσες ή έμμεσες θέσεις εργασίας, συνεργίες με άλλους κλάδους ή οφέλη για άλλους κλάδους και για μεγάλα έσοδα, εφόσον τα σχέδια δεν μείνουν στα… χαρτιά ή δεν καταχωνιαστούν σε κάποια συρτάρια!

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλοφορούσε με οπλισμένο πιστόλι στον Άγιο Κοσμά και παρίστανε τον λιμενικό

Δεν πίστευαν στα μάτια τους οι λιμενικοί στον Άγιο Κοσμά, όταν διαπίστωσαν ότι ο 46χρονος άνδρας είχε οπλισμένο πιστόλι ενώ στη συνέχεια, διαπίστωσαν ότι φορούσε πουκάμισο με επωμίδες Ανθυποπλοιάρχου Λιμενικού Σώματος. Το περίεργο αυτό περιστατικό καταγράφηκε το βράδυ της Δευτέρας (6/5/24) οπότε στελέχη

Τα «γεύματα αγάπης» στους Λιμενικούς και ο πονηρός πολιτευτής

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στην μεγάλη πλειοψηφία των  στελεχών του Λιμενικού Σώματος,  η πρωτοβουλία που ανέλαβε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας για να εκφράσει το ενδιαφέρον της για τους υπηρετούντες στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου τις Άγιες Ημέρες του Πάσχα.

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο