Μένει στο δημόσιο το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, νέο μοντέλο αξιοποίησης

Το ΤΑΙΠΕΔ θα κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση όπου είχαν κατατεθεί δύο προσφορές. Αναβαθμισμένη η γεωπολιτική θέση του λιμανιού.

Να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης επειδή δεν ήταν ικανοποιητικές οι προσφορές των διεκδικητών προσανατολίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η κυβέρνηση στρέφεται σε εναλλακτικό τρόπο αξιοποίησης του λιμανιού.

Σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση ελήφθη κυρίως για γεωπολιτικούς λόγους, εξαιτίας του κομβικού ρόλου που διαδραματίζει το λιμάνι για τον ενεργειακό εφοδιασμό όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Όλα δείχνουν ότι το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει μία σειρά εναλλακτικών λύσεων για την αξιοποίηση του λιμένα.

Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης οικονομικές προσφορές υπέβαλαν η κοινοπραξία που απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP (επενδυτικό fund από τις ΗΠΑ) – EUROPORTS (Βέλγιο) -EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε., θυγατρική της επίσης αμερικάνικης QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είχε πάρει «αξία» λόγω της μονάδας αεριοποίησης LNG (FSRU) της Gastrade και εξελίχθηκε σε κρίσιμο διαμετακομιστικό κόμβο για στρατιωτικές μεταφορές ως απόρροια της ελληνοαμερικανικής συνεργασίας στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ. Με τον πόλεμο όμως στην Ουκρανία απέκτησε δυσανάλογο για το μέγεθός του γεωστρατηγικό ρόλο. Και αυτό γιατί παρέχει πρόσβαση στην Ουκρανία, μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας. Μέσω της Αλεξανδρούπολης παρακάμπτεται η Μαύρη Θάλασσα, στην οποία έχει δυνάμεις η Ρωσία, και ο Βόσπορος που ελέγχεται από την Τουρκία.

Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης έχει το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του Λιμένα Αλεξανδρούπολης και του μικρότερου λιμένα της Μάκρης, ενώ ασκεί επίσης διοικητικές αρμοδιότητες στον Λιμένα Καμαριώτισσας και στο αλιευτικό καταφύγιο Θέρμες, στη Σαμοθράκη. Η Σύμβαση Παραχώρησης έχει διάρκεια 60 έτη από την υπογραφή της και λήγει την 21η Μαρτίου του 2063.

Οι κύριες δραστηριότητες περιλαμβάνουν υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, φορτοεκφόρτωσης ξηρού χύδην φορτίου κ.α. Ο λιμένας Καμαριώτισσας ενώνει ακτοπλοϊκά τη Σαμοθράκη με την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ τα άλλα δύο λιμάνια (καταφύγια) εξυπηρετούν τοπικές κυρίως ανάγκες.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο