Πλοίο γερμανικής ΜΚΟ με 261 πρόσφυγες, ζητάει άδεια να ελλιμενιστεί σε Ιταλία ή Μάλτα

Πλοίο γερμανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης το οποίο εκτελεί επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στη Μεσόγειο προσπαθούσε χθες Τετάρτη να εξασφαλίσει την άδεια για να ελλιμενιστεί είτε στη Μάλτα, ή στην Ιταλία, προκειμένου να αποβιβάσει εκατοντάδες ανθρώπους που διέσωσε ανοικτά της Λιβύης. 

Το σκάφος Humanity 1, της ΜΚΟ SOS Humanity («Ανθρωπότητα SOS»), πλέει προς την κατεύθυνση των ακτών της Μάλτας και της Σικελίας μεταφέροντας 261 πρόσφυγες και μετανάστες. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με το πλήρωμά του, δεν έχει ληφθεί καμία επίσημη απάντηση που να το ενημερώνει σε ποιο λιμάνι μπορεί να αποβιβάσει τους διασωθέντες.

Νωρίτερα, το πλοίο έρευνας και διάσωσης Louise Michel επιβίβασε πάνω από τριάντα ανθρώπους που κινδύνευαν στη Μεσόγειο. Το σκάφος της ομώνυμης μη κυβερνητικής οργάνωσης συμμετείχε και σε άλλες αποστολές τις τελευταίες ημέρες, μαζί με το Humanity 1.

Παράλληλα, η ΜΚΟ Γιατροί Χωρίς Σύνορα (Médecins Sans Frontières , MSF) συνεχίζει να επιχειρεί στη Μεσόγειο κι είχε διασώσει 254 ανθρώπους τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με τα δικά της στοιχεία.

Στο Geo Barents, το σκάφος έρευνας και διάσωσης της οργάνωσης, επιβαίνουν όμως πλέον 255 μετανάστες που επιχείρησαν τον διάπλου της Μεσογείου, καθώς νεαρή γέννησε χθες το πρωί μετά τη διάσωσή της. Βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση και ζητήθηκε από τις αρχές της Μάλτας και της Ιταλίας να παραλάβουν την ίδια, το νεογέννητο και άλλους τρεις γιους της. Στο πλοίο επιβαίνει άλλη μια ετοιμόγεννη, σύμφωνα με τη ΜΚΟ.

Προς την κεντρική Μεσόγειο πλέει εξάλλου το πλοίο Sea-Eye 4, της γερμανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης Sea-Eye, που απέπλευσε από την Ισπανία.

Μη κυβερνητικές οργανώσεις πρωτοστατούν τα τελευταία χρόνια στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης προσφύγων και μεταναστών που προσπαθούν να φθάσουν σε κάποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναχωρώντας, συχνά με κάθε άλλο παρά αξιόπλοα σκάφη, από τις ακτές κυρίως της Λιβύης και της Τυνησίας. Στη Μεσόγειο έχουν χάσει τη ζωή τους από το 2014 προσπαθώντας να φθάσουν στην Ευρώπη τουλάχιστον 17.000 άνθρωποι, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

Η Ιταλία, όπου η επικεφαλής της κυβέρνησης συμμαχίας άκρας δεξιάς – δεξιάς, η Τζόρτζα Μελόνι, λέει πως θα «σταματήσει» τις μεταναστευτικές ροές, σκληραίνει το τρέχον διάστημα την πολιτική της έναντι των ΜΚΟ.

Το 2022 καταγράφτηκε στην Ιταλία μεγάλη αύξηση των αφίξεων μεταναστών διά θαλάσσης, κατά τους αριθμούς του υπουργείου Εσωτερικών, που κάνουν λόγο για σχεδόν 97.000 ανθρώπους, έναντι περίπου 63.000 το 2021 και 32.000 το 2020.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ-dpa

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο