Οι Έλληνες στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας – 70η επέτειος από την πρώτη παραγγελία (pics)

Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι δεν γνωρίζουν ότι η ανοικοδόμηση της Ιαπωνίας, η οποία είχε καταστραφεί στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου οφείλεται στην ελληνική Ναυτιλία. Το γιαπωνέζικο οικονομικό θαύμα είναι απόρροια του ελληνικού ναυτιλιακού θαύματος.
Φέτος είναι η 70η επέτειος από την πρώτη παραγγελία ναυπήγησης πλοίου. Μάλιστα το 1952 δόθηκε στα ναυπηγεία Hitachi Zosen K.K. της Οσάκα η πρώτη μαζική παραγγελία από τον όμιλο του Γιάννη Μ. Καρρά. Το δεξαμενόπλοιο Tini 19.000 τόνων που ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της Carras (Hellas) SA στο ναυπηγείο Shakurajima ήταν το πρώτο για λογαριασμό πλοιοκτήτη από τη Δύση σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Ο Ι.Μ.Καρράς παρήγγειλε άλλα τρία όμοια στροβιλοκίνητα τάνκερ.
Από τότε ναυπηγείται στις γιαπωνέζικες γιάρδες ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ανά 13 ημέρες επί 70 χρόνια.
Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ιαπωνίας, στηριζόμενη και από μεγάλο αριθμό επισκευών και μετασκευών πλοίων ελληνικών συμφερόντων, αναδείχτηκε σε σημαντικό πυλώνα της οικονομίας της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εξέλιξή της μεταξύ των πλέον προηγμένων κρατών του κόσμου.
Με αφορμή την 70η επέτειο από την πρώτη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων στην Ιαπωνία, διοργανώνεται η έκθεση Maru που σημαίνει «κύκλος» στα ιαπωνικά από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών, τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και φιλοξενείται από τις 15 μέχρι και την 21η Δεκεμβρίου 2022, από τους Νικόλα και Κατερίνα Λυκιαρδοπούλου, στο κτήριο AMALIAS 36.
Στη διάρκεια των εγκαινίων την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου το «παρών» έδωσαν πολλοί εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής και γιαπωνέζικης κοινότητας πολλοί εκ των οποίων έχουν πολλά να διηγηθούν από προσωπικές εμπειρίες που έχουν από την εμπλοκή τους σε ναυπηγικά προγράμματα στην Ιαπωνία των ναυτιλιακών εταιρειών όπου εργαζόντουσαν τότε.
Είδαμε μεταξύ άλλων, τον πρόεδρο της INTERCARGO Δημήτρη Φαφαλιό, τον πρόεδρο του Greek Shipping Co-operation Committee Χαράλαμπος Φαφαλιό, τον Γιάννη Πλατσιδάκη επίτιμο πρόεδρο της Intercargo και τον γ.γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής δρ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τον Πάνο Κουρκουντή, Πρόεδρο της MARTECMA, και την Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρο της HEMEXPO.
Για περισσότερα διαβάστε το άρθρο του Μηνά Τσαμπόπουλου:

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε επίπεδα ρεκόρ η ταξιδιωτική κίνηση – Δυναμικά ξεκινάει η σεζόν

Με 100% πληρότητα τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή θα ταξιδέψουν τα πλοία της ακτοπλοΐας προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους εκδρομείς του Πάσχα, ενώ πολύ λίγες είναι οι αεροπορικές θέσεις που παραμένουν διαθέσιμες στο δίκτυο της Aegean για ταξίδια είτε

«Πράσινο» φως στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Β. Σποράδες

«Πράσινο» φως αναμένεται να δώσει σήμερα το συμβούλιο των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για την έγκριση της επιδότησης για την ακτοπλοϊκή γραμμή από τη Θεσσαλονίκη για τις Βόρειες Σποράδες. Μετά από έναν πολύμηνο αγώνα τοπικών αρχών, ώστε να επιδοτηθεί η γραμμή το

Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν πως κατέστρεψαν τηλεκατευθυνόμενο πλεούμενο των Χούθι στην Υεμένη

Οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ ανακοίνωσαν τις πρώτες πρωινές ώρες ότι χθες Τρίτη κατέστρεψαν τηλεκατευθυνόμενο μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (USV) σε τομέα της Υεμένης ελεγχόμενο από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν αντάρτες Χούθι. Κρίθηκε πως το σκάφος αυτό «ήγειρε άμεση

ΡΑΑΕΥ: Ξεκινά μελέτη για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα

Το οικονομικό μοντέλο των υπεράκτιων αιολικών πάρκων θα αναπτύξει μελέτη που αναθέτει η ΡΑΑΕΥ. Όπως προκύπτει από την Απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, τα υπεράκτια αιολικά πάρκα σχεδιάζονται τώρα στη χώρα μας για λειτουργία έως το 2030 και μετά από

Μετάβαση στο περιεχόμενο