RINA: Νέο σύστημα πρόωσης VLCC δεξαμενόπλοιου μειώνει κατά 10% την αντίσταση στη θάλασσα

Η RINA ανακοίνωσε την κατ’ αρχήν έγκριση (AiP) του πρώτου πολύ μεγάλου πλοίου μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) που χρησιμοποιεί καινοτόμο σύστημα πρόωσης που μειώνει την αντίσταση του πλοίου κατά 5-10%. Το αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνεται με τη διαίρεση της ώσης μιας ενιαίας μεγάλης έλικας σε δύο μικρότερες, μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο βύθισμα της έλικας, το οποίο με τη σειρά του επιτρέπει τη μείωση του όγκου των δεξαμενών έρματος και, τελικά, των συνολικών διαστάσεων του πλοίου και της απαιτούμενης ισχύος για την πρόωση χωρίς να επηρεάζεται η μεταφορική ικανότητα φορτίου.

Ταυτόχρονα, το πλοίο θα πληροί τους στόχους του ΙΜΟ για το 2050 μέσω της χρήσης του καυσίμου του πλοίου (LNG) σε συνδυασμό με υδρογόνο που παράγεται επί του πλοίου. Αναπτύχθηκε από τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) βασίζεται στο αποτέλεσμα ενός κοινού έργου με τη Marin, τη διοίκηση της σημαίας Λιβερίας, τη Wärtsilä, την ABB και την Helbio (θυγατρική της Metacon AB) και τη RINA.

Ο Γιοσουέ Βεζούτο, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της RINA, δήλωσε: «Μετά το AiP ενός δεξαμενόπλοιου MR, νωρίτερα φέτος, που χρησιμοποιεί την ίδια λύση για την παραγωγή υδρογόνου επί του πλοίου, αυτό το πλοίο παρουσιάζει μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό των VLCCs.αποδεικνύει επίσης ότι η ιδέα της αναμόρφωσης αερίου μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά σε μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία, καθώς αυτό το πρώτο AiP για ένα VLCC αποδεικνύει την εφαρμογή του στα μεγαλύτερα πλοία».

Η νέα ιδέα της πρόωσης είναι σημαντική επειδή προσφέρει στους πλοιοκτήτες έναν τρόπο να υπερβούν τους στόχους του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050 χρησιμοποιώντας πρακτικά καύσιμα και τεχνολογία που είναι άμεσα διαθέσιμες σήμερα.

«Μία από τις προκλήσεις για τους πλοιοκτήτες όσον αφορά την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το μέλλον», συνέχισε ο Vezzuto. «Η βιομηχανία εξετάζει πολλές επιλογές χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνολογίες και νέα καύσιμα, με στόχο την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας και των συνεπαγόμενων εκπομπών CO2 επί του πλοίου. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι βέβαιοι ότι θα υπάρχουν διαθέσιμες χερσαίες εγκαταστάσεις δεξαμενισμού και άλλες υποστηρικτικές υποδομές πριν επενδύσουν σε νέα πλοία. Αυτός ο σχεδιασμός με καύσιμο LNG/υδρογόνο για τα πλοία VLCC είναι αρθρωτός και επεκτάσιμος και παρέχει μια πρακτική λύση που μπορεί να προσαρμοστεί με την πάροδο του χρόνου για να ανταποκριθεί στους ολοένα και πιο αυστηρούς στόχους μείωσης των εκπομπών και να διασφαλίσει ότι η επένδυσή τους βελτιστοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της φυσικής ζωής του πλοίου. Ο σχεδιασμός απαιτεί μόνο δεξαμενισμό LNG, ο οποίος είναι ευρέως διαθέσιμος σήμερα».

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

RINA: Νέο σύστημα πρόωσης VLCC δεξαμενόπλοιου μειώνει κατά 10% την αντίσταση στη θάλασσα

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε το ναυάγιο του Σπερχειού – Η μεγάλη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τη Μεγάλη Τετάρτη του 1945

Ένα από τα πλέον τραγικά ναυάγια των ελληνικών θαλασσών εντόπισε η ομάδα υποβρυχίων ερευνών του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 153 μέτρων βορειοανατολικά της Ύδρας: Το ναρκαλιευτικό ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ που βυθίστηκε Μεγάλη Τετάρτη, τον Μάιο του 1945, και έγινε υγρός τάφος 98 ανθρώπων. «Το

Τραγωδία στη Λαμία: Στρατιωτικός αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα

Νεκρός μέσα στο σπίτι του, στο κέντρο της Λαμίας, βρέθηκε 70χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός. Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport, ο 70χρονος δεν απαντούσε στις κλήσεις των συγγενών του, με αποτέλεσμα η αδερφή του να ανησυχήσει και να βρεθεί το απόγευμα

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο