«Σφιχταγκάλιασμα» των ελληνικών λιμανιών με τα τουρκικά και ιταλικά

Από την Τουρκία και την Ιταλία προέρχονται και προς αυτές τις χώρες πάνε τα περισσότερα πλοία που εξυπηρετούνται από τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη.  Το 28% των προσεγγίσεων στον Πειραιά, είχε προέλευση ή προορισμό λιμένα της Τουρκίας, ενώ η Ιταλία κατείχε τη δεύτερη θέση με το 14% των προσεγγίσεων.

Το 31% των προσεγγίσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προέρχεται από ή έχει κατεύθυνση λιμάνι της Τουρκίας.  Στη δεύτερη θέση είναι από το εσωτερικό της Ελλάδας με το 30% των προσεγγίσεων, ενώ ακολουθεί η Κύπρος με 11%.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την 4η έκθεση GREPORT οι επιμελητές της Γιώργος Βαγγέλας, Θάνος Πάλλης, Εύη Κλαδάκη.

Πιο συγκεκριμένα:

Το 22% των πλοίων που προσέγγισαν το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά εξυπηρετήθηκαν στον Προβλήτα Ι, το 45% εξυπηρετήθηκαν στον Προβλήτα ΙΙ και το υπόλοιπο 33,2% στον Προβλήτα ΙΙΙ.  Η ενσωμάτωση του λιμένα στα κύρια διεθνή ναυτιλιακά δίκτυα – ιδίως μετά από την δραστηριοποίηση της China Cosco Shipping – επιτρέπει στον Πειραιά να συμπεριλαμβάνεται το 2021 στη 33η θέση των μεγαλύτερων λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως (28η το 2020), διατηρώντας την 5η θέση στη σχετική κατάταξη των λιμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (4η το 2020).

Εξετάζοντας τη άμεση συνδεσιμότητα βάσει των ανά μήνα προσεγγίσεων διαφορετικών λιμένων πριν και μετά την προσέγγιση των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά το 2021, διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας συνδέεται μηνιαίως απευθείας με 73 διαφορετικούς λιμένες, 31 διαφορετικών χωρών, δύο δηλαδή περισσότερες χώρες σε σχέση με το 2020.

Οι 16 χώρες ήταν ευρωπαϊκές, οι 9 ασιατικές, οι 5 αφρικανικές, και μία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.  Το 28% των προσεγγίσεων είχε προέλευση ή προορισμό λιμένα της Τουρκίας, ενώ η Ιταλία κατείχε τη δεύτερη θέση με το 14% των προσεγγίσεων.  Το 6% των μηνιαίων προσεγγίσεων προέρχονταν ή είχαν επόμενο προορισμό ελληνικό λιμένα.  Στην πεντάδα συμπεριλαμβάνονται επίσης η Αίγυπτος και η Σιγκαπούρη (6% των προσεγγίσεων).

Ο Πειραιάς συνδέεται άμεσα με ορισμένους από τους κυριότερους λιμένες – κόμβους στα παγκόσμια δίκτυα μεταφορών.  Ειδικότερα, συνδέεται (προέλευση-προορισμός) με τη Σιγκαπούρη με 25 δρομολόγια ανά μήνα, το Port Klang (Μαλαισία) με τέσσερις συνδέσεις και με τα ευρωπαϊκά λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας με 16 και 13 μηνιαίες συνδέσεις αντίστοιχα.  Το λιμάνι με το οποίο διατηρεί περισσότερες συνδέσεις είναι αυτό της Σμύρνης, και ακολουθούν η Σιγκαπούρη, η Λεμεσός, η Θεσσαλονίκη και το Αμπαρλί (Τουρκία).  Το 26% των μηνιαίων προσεγγίσεων στο λιμάνι του Πειραιά, προέρχονται ή κατευθύνονται σε κάποιο από αυτά τα πέντε λιμάνια.

Συνδεσιμότητα Λιμένα Θεσσαλονίκης

Στο λιμένα της Θεσσαλονίκης καταγράφηκαν 30 προσεγγίσεις το Νοέμβριο του 2021, με τη μέση χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να διαμορφώνεται στα 1.573 TEU, μειωμένη σε σχέση με το Νοέμβριο του 2020 κατά 5,1%.  Εξετάζοντας τη συνδεσιμότητα του λιμένα, η Θεσσαλονίκη συνδέεται μηνιαίως απευθείας με 12 χώρες και συνολικά 21 εμπορικούς λιμένες.  Το 31% των προσεγγίσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προέρχεται από ή έχει κατεύθυνση λιμάνι της Τουρκίας.  Στη δεύτερη θέση είναι η Ελλάδα με το 30% των προσεγγίσεων, ενώ ακολουθεί η Κύπρος με 11%. Στην πρώτη πεντάδα συμπεριλαμβάνονται επίσης η Αίγυπτος (8%) και η Μάλτα 6%.  Ο συχνότερος λιμένας σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη είναι το λιμάνι του Πειραιά, καθώς σχεδόν μία στις τρεις προσεγγίσεις (28%) έχει προορισμό ή προέρχεται από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.  Το δεύτερο σε συνδεσιμότητα λιμάνι είναι η Λεμεσός, με το 9% των προσεγγίσεων να προέρχονται από, ή να κατευθύνονται προς το μεγαλύτερο λιμάνι της Κύπρου.  Στην τρίτη θέση είναι το Asyaport στην Τουρκία (8% των προσεγγίσεων) ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι εννέα λιμένες της Τουρκίας συνδέονται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.  Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, η Θεσσαλονίκη αποτελεί λιμένα-δορυφόρο βασικών λιμενικών κόμβων στην περιοχή (Πειραιάς, Asyaport,) από τους οποίους τροφοδοτείται με φορτία transit και εισαγωγές, και τους οποίους τροφοδοτεί είτε με φορτία transit και εξαγωγές.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Σε παγκόσμιο τσουνάμι εξελίσσεται το φοιτητικό κίνημα για τη Γάζα

Το φοιτητικό κίνημα εναντίον των ισραηλινών στρατιωτικών επιχειρήσεων ευρείας κλίμακας στη Λωρίδα της Γάζας, σε αντίποινα για την άνευ προηγουμένου έφοδο της Χαμάς στο νότιο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου, συνεχίζεται και διευρύνεται σε διεθνές επίπεδο: από τις αμερικανικές πανεπιστημιουπόλεις, όπου αντιμετωπίστηκε

Τραγωδία στην Αγία Παρασκευή: Νεκρή γυναίκα μετά από φωτιά

Τραγική κατάληξη είχε η φωτιά που ξέσπασε γύρω στις 5.30 τα ξημερώματα της Κυριακής του Πάσχα σε διαμέρισμα στην Αγία Παρασκευή.   Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ηλικιωμένη γυναίκα που ήταν εγκλωβισμένη, ανασύρθηκε νεκρή.   Η φωτιά έκαιγε σε διαμέρισμα που βρίσκεται στον 4ο όροφο στην οδό

Πλημμύρες στη Βραζιλία: Δεκάδες νεκροί και αγνοούμενοι, χιλιάδες ξεσπιτώθηκαν – Δείτε βίντεο

Σχεδόν 70.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και πάνω από ένα εκατομμύριο νοικοκυριά δεν έχουν νερό εξαιτίας των καταστροφικών πλημμυρών που έπληξαν τη νότια Βραζιλία. Σύμφωνα με την Πολιτική Προστασία, μισό εκατομμύριο πολίτες «πλήττονται» άμεσα από τις πλημμύρες στην πολιτεία

Μετάβαση στο περιεχόμενο