7/1/1993: Ναυτική τραγωδία στο Κάβο Μαλιά

Στην οργισμένη θάλασσα του Κάβο Μαλιά, όπου τα κύματα ξεπερνούσαν τα 10 μέτρα ύψος και ο άνεμος τα 11 μποφόρ, χάθηκε στις 7 Ιανουαρίου 1993, το υπό παναμέζικη σημαία ελληνικό φορτηγό πλοίο «Coty-1» με το 17μελές πλήρωμά του (11 Έλληνες και 6 Ρώσοι ναυτικοί).

Το πλοίο, που μετέφερε 3.600 τόνους τσιμέντο στα αμπάρια του, παρουσίασε στις 3 τα ξημερώματα κλίση 11 μοιρών, από μετατόπιση φορτίου, με αποτέλεσμα να εισρεύσουν νερά και να σταματήσουν οι μηχανές του.  Παρά τις προσπάθειες του τάνκερ «KRITI WAVE» του Ομίλου Βαρδινογιάννη, του ρυμουλκού «Μέγας Αλέξανδρος» και της φρεγάτας «ΕΛΛΗ», που έσπευσαν προς βοήθεια, στάθηκε αδύνατο να περισυλλεγούν ζωντανοί οι 17 ναυτικοί του πληρώματος.

Το «Coty I», φορτηγό πλοίο με παναμέζικη σημαία, αλλά ελληνικών συμφερόντων, είχε ναυπηγηθεί το 1962 και αγοράστηκε από την εταιρεία Golden Union Shipping του εφοπλιστή Θόδωρου Βενιάμη δέκα χρόνια αργότερα.  Εκτελούσε μεταφορές τσιμέντου από τη Χαλκίδα στη Λικάτα Ιταλίας.  Το εκτόπισμα ήταν 2.786 κόρων και το φορτίο που μετέφερε ήταν 3.600 τόνων.

Για το μοιραίο ταξίδι του έφυγε από τη Χαλκίδα την παραμονή των Φώτων.  Το πλήρωμά του αποτελούνταν από 11 Έλληνες και 6 Ρώσους ναυτικούς.  Έφθασε την ίδια ημέρα στον Πειραιά, όπου παρέμεινε «τράνζιτ» και ανήμερα των Θεοφανίων ξεκίνησε, παρά τον κακό καιρό και τη θαλασσοταραχή για τον προορισμό του.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αλέξανδρος Παπαδόγγονας, που ρωτήθηκε γιατί το πλοίο ξεκίνησε από το λιμάνι του Πειραιά παρά τη μεγάλη θαλασσοταραχή, έδωσε την εξήγηση ότι σύμφωνα με το εγχειρίδιο ασφαλείας της ναυσιπλοΐας, το «Coty I» δεν υπόκειτο στις απαγορεύσεις απόπλου, που ισχύουν μόνο για τα ελληνικά επιβατηγό πλοία και για τα φορτηγά με ελληνική σημαία κάτω των 500 κόρων, ενώ παραδέχθηκε την αδυναμία των σωστικών συνεργείων εξαιτίας των δυσμενέστατων καιρικών συνθηκών.

Πάντως, ασκήθηκε ποινική δίωξη κατά του πλοιοκτήτη του «Coty I» Θόδωρου Βενιάμη για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια.  Η υπόθεση εκδικάστηκε στις 7 Μαΐου 1997 στο Α’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας και ο βασικός κατηγορούμενος Θόδωρος Βενιάμης αθωώθηκε.

Οι Έλληνες ναυτικοί που χάθηκαν στο ναυάγιο του «Coty I»:

– Γιάννης Μαρτάκης, πλοίαρχος

– Δημήτρης Μπουρλοτής, υποπλοίαρχος

– Δημήτρης Μπαρμπέρης, ανθυποπλοίαρχος

– Γιάννης Τσίγκος, A’ μηχανικός

– Νίκος Χαϊδάκης, Β’ μηχανικός

– Παναγιώτης Έγκαρχος, Γ’ μηχανικός

– Ισίδωρος Λικουρίνος, ναύκληρος

– Γιώργος Κριμιζής, λιπαντής

– Σμήλιος Κορμάρης, μάγειρας

– Απόστολος Κανελλόπουλος, βοηθός θαλαμηπόλου

– Μεμέτ Πελβάν, ναύτης

Πηγή:  SanSimera.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΣ στο 401 ΓΣΝΑ(φωτο)

Την Μεγάλη Τετάρτη 01 Μαΐου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, επισκέφθηκε το 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (401 ΓΣΝΑ). Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Αρχηγός συνομίλησε με νοσηλευόμενους και τους οικείους τους, συνεχάρη

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στο 251ΓΝΑ(φωτο)

Τη Μεγάλη Πέμπτη 2 Μαΐου 2024, με την ευκαιρία των Άγιων ημερών του Πάσχα, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφθηκε το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας (251ΓΝΑ), όπου τον υποδέχτηκε ο Διοικητής του Νοσοκομείου, Ταξίαρχος

Επισκέψεις Αρχηγού ΓΕΝ για Ανταλλαγή Ευχών(φωτο)

Από την Παρασκευή 26 Απριλίου έως και την Μ. Πέμπτη 02 Μαΐου 2024, στο πλαίσιο ανταλλαγών ευχών για τις Άγιες ημέρες του Πάσχα, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε το Αρχηγείο Στόλου (ΑΣ), το Ναύσταθμο Σαλαμίνας

Θεσσαλονίκη: Μπαράζ ελέγχων της ΕΛΑΣ στον Δήμο Καλαμαριάς για την παραβατικότητα των ανηλίκων

Από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε ειδική επιχειρησιακή δράση για την πρόληψη της παραβατικότητας των ανηλίκων, η οποία υλοποιήθηκε απογευματινές και βραδινές ώρες χθες (02-05-2024), σε περιοχές του Δήμου Καλαμαριάς, με τη συνδρομή αστυνομικών των Διευθύνσεων

Μετάβαση στο περιεχόμενο