Σε επίπεδα προ πανδημίας η ναυλαγορά για τα φορτηγά πλοία με πτώση από 10% έως 39%

Στην αγορά ξηρού φορτίου, οι τιμές spot των Panamax, Supramax και Handysize έχουν επιστρέψει σε επίπεδα που είχαν να παρατηρηθούν από το πρώτο παγκόσμιο lockdown του 2020.

Η μέση τιμή πέντε ημερήσιων ναύλων για ένα Panamax έχει δει 15 συνεχόμενες ημέρες με αρνητικό πρόσημο και βρίσκεται σχεδόν στα $9.600 ανά ημέρα.  Η πτώση είναι περίπου 34% σε μηνιαία βάση και 75% από τα υψηλά επίπεδα της 25ης Οκτωβρίου 2021.

Ο μέσος όρος 10 ημερήσιων ναύλων των Supramax έχει μειωθεί κατά 81% από τα υψηλά της 21ης Οκτωβρίου 2021 και είναι μειωμένος κατά 39% σε μηνιαία βάση στα $7.545 ανά ημέρα.

Ο μέσος όρος επτά ημερήσιων ναύλων Handysize βρίσκεται σήμερα στα $8.996 ανά ημέρα και έχει σημειώσει ελεύθερη πτώση 31% σε μηνιαία βάση και 71% από τα υψηλά της 25ης Οκτωβρίου 2021.

Ο BSI και ο BHSI έχουν 16 και 21 πτωτικά ημερήσια φωτιστικά αντίστοιχα.

Τέλος, τα Capes έχουν καταφέρει να χάσουν μόνο 10% μηνιαίως και ο μέσος όρος 5T/C βρίσκεται τώρα στα $10.770 ανά ημέρα, πολύ πάνω από το χαμηλό των $2.505 της 31ης Αυγούστου 2021.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers «η μεγάλη μεταβλητότητα στη ναυτιλιακή αγορά και ιδιαίτερα στην αγορά ξηρού φορτίου συνεχίζεται, καθώς τα επακόλουθα της Covid απέχουν πολύ από το να τελειώσουν.  Αλλά κοιτάζοντας πίσω στατιστικά τα τελευταία χρόνια, η πτώση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου είναι συνηθισμένη κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα του έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών του κινεζικού νέου έτους».

Παρά το αρνητικό ξεκίνημα του έτους, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023:

«Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Κίνα βρίσκεται εν μέσω ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την παραγωγή υποδομών που αναμένεται μετά το τέλος του κύκλου μόλυνσης της Covid.  Μαζί με αυτό, η αισιοδοξία ότι μετά την εβδομαδιαία αργία της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι τιμές spot θα πρέπει να βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους τομείς των χύδην φορτηγών πλοίων, δημιουργούν την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου είναι καλύτερες από ό,τι έδειξε η λευκαντική έναρξη του 2023».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο