Αύξηση ναυπηγήσεων από 34% έως και 122% για φορτηγά και container vessels

Αφήνοντας πίσω τις αγορές, ρίχνουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών και στα ναυπηγεία. Από το 2009 έως το 2021, ο αριθμός των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών για τις κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, των δεξαμενόπλοιων, του φυσικού αερίου και των εμπορευματοκιβωτίων (πλοία >=10.000 DWT) μειώθηκε σημαντικά (περίπου 73%), με αντίκτυπο και στον αριθμό των ναυπηγείων.

Τα έτη πριν από το 2008, πολλά ναυπηγεία επεκτάθηκαν ταχύτατα ανταποκρινόμενα στην υψηλή ζήτηση νέων πλοίων, η οποία έφθασε στο αποκορύφωμά της το 2008-2009, λίγο πριν από το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

«Ωστόσο, τα σταθερά επίπεδα της αγοράς των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και φυσικού αερίου του 2021 δημιούργησαν υπερβολική ζήτηση νέων παραγγελιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την επαναλειτουργία ναυπηγείων που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

“Αξίζει να σημειωθεί, ότι τους τελευταίους 18 μήνες, το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 34% και 122% αντίστοιχα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων μειώθηκε σχεδόν κατά 30%.

Από τον Σεπτέμβριο του 2021, έχουμε παρατηρήσει: 

-Αύξηση κατά 28% στον αριθμό των ναυπηγείων με τουλάχιστον ένα πλοίο (bulker, δεξαμενόπλοιο, gas carrier, container) άνω των 10.000 dwt σε παραγγελία.

-Τα ναυπηγεία της Κίνας να αυξάνονται κατά 37% και της Ιαπωνίας κατά 24%.

Ωστόσο, η ναυπηγική ικανότητα είναι χαμηλότερη κατά 55% από την κορύφωση του 2008, όταν τα πλοία άνω των 10.000 dwt σε παραγγελία ήταν σχεδόν 8.000, σε σύγκριση με το σημερινό βιβλίο παραγγελιών που είναι μόλις κάτω από 3.000 πλοία.»

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Αύξηση ναυπηγήσεων από 34% έως και 122% για φορτηγά και container vessel

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο