Πλήρωμα πλοίου κρύβεται από πειρατές σε «δωμάτιο ασφαλείας»

Το δεκαεξαμελές πλήρωμα του δανέζικου δεξαμενόπλοιου που βρίσκεται ανοικτά των ακτών της Δυτικής Αφρικής οχυρώθηκε σε ειδικό δωμάτιο-καταφύγιο, σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια εταιρεία

Η επικοινωνία με το «Monjasa Reformer» διακόπηκε απότομα από το Σάββατο, μετά την επιδρομή πέντε οπλισμένων ανδρών στο πλοίο που βρίσκεται στον Κόλπο της Γουινέας στη δυτική Αφρική, μία από τις πιο επικίνδυνες ναυτιλιακές οδούς του κόσμου.  Σύμφωνα με δημοσίευμα των Times, το τάνκερ που μεταφέρει χημικά και πετρέλαιο υπό τη σημαία της Λιβερίας ήταν ακινητοποιημένο στο μέσο μιας «πειρατικής ζώνης», περίπου 140 μίλια δυτικά του λιμανιού του Πουάντ-Νουάρ στο Κονγκό, όταν η συμμορία πλησίασε το πλοίο.

Τότε, το πλήρωμα υποχώρησε στο ειδικό δωμάτιο ασφαλείας, που ονομάζεται «citadel», «σύμφωνα με το πρωτόκολλο έκτακτης ανάγκης κατά της πειρατείας επί του πλοίου», όπως δήλωσε η ναυτιλιακή εταιρεία Monjasa.  Το δωμάτιο αυτό περιέχει, εκτός από τρόφιμα και νερό, κιτ πρώτων βοηθειών, επαρκή εξαερισμό, αλλά και ασφαλείς μεθόδους επικοινωνίας.  Κατά τη διάρκεια της τελευταίας επικοινωνίας του πληρώματος, οι πειρατές ήταν ακόμα στο πλοίο.  Το δεξαμενόπλοιο είχε φτάσει στα ύδατα του Κονγκό στις 18 Μαρτίου και βγήκε από αυτά στις 22 Μαρτίου.  Όταν έγινε η επίθεση βρισκόταν σε διεθνή ύδατα.

«Είναι μια φρικτή κατάσταση.  Αυτές τις ώρες, όλες μας οι σκέψεις είναι με το πλήρωμα και τους συγγενείς τους» ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή της η ιδιοκτήτρια ναυτιλιακή εταιρεία.

Η επικινδυνότητα του Κόλπου της Γουινέας  

Μπορεί παλαιότερα οι ακτές της Σομαλίας να ήταν το μεγαλύτερο «λημέρι» πειρατών διεθνώς, όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει.  Ο Κόλπος της Γουινέας, ο οποίος εκτείνεται σε σχεδόν 4.250 τ. μίλια μεταξύ της Αγκόλας και της Σενεγάλης, λόγω της πολιτικής αστάθειας, της έλλειψης επιβολής του Νόμου και της φτώχειας που πλήττουν την περιοχή, έχει δει την πειρατεία να αυξάνεται δραματικά.

Οι περισσότερες επιθέσεις προκαλούνται από νιγηριανές συμμορίες που «χτυπούν» μεγάλα πλοία με ταχύπλοα, από κρησφύγετα στην περιοχή του Δέλτα.  Κάποιες συμμορίες όμως έχουν καταλάβει μεγαλύτερα αλιευτικά σκάφη, τα οποία χρησιμοποιούν ως βάσεις για επιδρομές σε πιο ανοιχτά ύδατα.

Και οι 28 απαγωγές στη θάλασσα που καταγράφηκαν συνολικά για το 2020 έλαβαν χώρα στον Κόλπο της Γουινέας, σύμφωνα με τους Times.  Ομοίως, το 2018, και οι έξι περιπτώσεις πειρατείας αλλά και τα 13 από τα 18 περιστατικά πυρών κατά πλοίων σημειώθηκαν στα ίδια ύδατα.  Από τους 141 ομήρους που κρατήθηκαν στη θάλασσα εκείνο το έτος, οι 130 αιχμαλωτίστηκαν από πειρατές εκεί.  Σημειώθηκε μείωση των περιστατικών για το 2022, όταν αναφέρθηκαν 19 επιθέσεις, σε σύγκριση με 35 το 2021 και 84 το 2020.

Για τον περιορισμό των περιστατικών πειρατείας και την προστασία των πλοίων που εξυπηρετούν τα μεγάλα εμπορικά ναυτιλιακά συμφέροντά της, η Δανία είχε στείλει μια φρεγάτα με 175 πεζοναύτες στον Κόλπο το 2021, η οποία όμως αποσύρθηκε πέρυσι, μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.

Τον Νοέμβριο του 2021, ναύτες της φρεγάτας είχαν εμπλακεί σε ανταλλαγή πυροβολισμών, με αποτέλεσμα τον θάνατο πέντε υπόπτων πειρατών.  Για το περιστατικό, η Ναυτιλιακή Ένωση της Δανίας δήλωσε ότι «τα προβλήματα με την πειρατεία στις δυτικές όχθες της Αφρικής απέχουν πολύ από το να λυθούν».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο