Η Ιταλία στη δίνη του μεταναστευτικού

Το μεταναστευτικό συνεχίζει να αποτελεί κύριο θέμα στην ιταλική επικαιρότητα. Η κυβέρνηση στη Ρώμη σκέφτεται να κηρύξει τη χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

 Από το Μεγάλο Σάββατο των Καθολικών μέχρι σήμερα, έφτασαν στην Λαμπεντούζα και στην Σικελία, πάνω από δυο χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες, οι οποίοι διασώθηκαν από το ιταλικό λιμενικό και από σκάφη Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων. Παράλληλα, βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη επιχειρήσεις διάσωσης άλλων χιλίων διακοσίων «απελπισμένων της θάλασσας», σε περιοχή του Ιονίου, μεταξύ Καλαβρίας και Σικελίας.

Τις επιχειρήσεις αυτές έχει αναλάβει, με τα πλοιάριά της, η ιταλική οικονομική αστυνομία, Guardia di Finanza, με την συνεργασία αεροσκαφών της Frontex και του Ιταλικού Λιμενικού. Μετά από τις κριτικές των περασμένων εβδομάδων για ολιγωρία στη διαδικασία παροχής βοήθειας, η κυβέρνηση Μελόνι δίνει τώρα  μεγάλη έμφαση στην δημοσιοποίηση των διαφόρων επιχειρήσεων διάσωσης.

Στην Λαμπεντούζα, όμως, η κατάσταση είναι και πάλι οριακή. Μόνον την ημέρα του Καθολικού Πάσχα, έφτασαν στο νησί είκοσι έξι πλεούμενα.  Στο κέντρο παραμονής μεταναστών και προσφύγων, το οποίο έχει φτιαχτεί για το πολύ τετρακόσιες κλίνες, αυτή την στιγμή βρίσκονται πάνω από χίλιοι οκτακόσιοι άνθρωποι.

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης; 

Πρόσφυγες, Κατάνια, 08.11.2022
Πρόσφυγες στο λιμάνι της Κατάνια, 08.11.2022Εικόνα: Salvatore Cavalli/AP Photo/picture alliance

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η κυβέρνηση της Ρώμης προτίθεται να υπογράψει την κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης για το μεταναστευτικό και το προσφυγικό. Με κύριο στόχο να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν πιο εύκολα πλοία του πολεμικού ναυτικού αλλά και να ναυλωθούν εμπορικά σκάφη, για να μεταφερθούν οι διασωθέντες σε άλλες περιοχές της Ιταλίας και να επιτευχθεί αποσυμφόρηση της Λαμπεντούζα. Ο περιφερειάρχης της Σικελίας, Ρενάτο Σκιφάνι, ζητά με έμφαση από την συντηρητική συμμαχία της Λέγκα, της Φόρτσα Ιτάλια και των Αδελφών της Ιταλίας, να κινηθεί άμεσα προς αυτή την κατεύθυνση.

Στο μεταξύ, μέλη της  γερμανικής ΜΚΟ Resqship που διέσωσαν είκοσι δυο ανθρώπους, νότια της Σικελίας, καταγγέλλουν ότι «στο ναυάγιο αυτό, χάθηκαν τουλάχιστον δεκαοκτώ ζωές. Το πλοιάριο  με το οποίο ταξίδευαν βυθίστηκε και οι μετανάστες έμειναν μέσα στην παγωμένη θάλασσα για πάνω από ένα δίωρο. Με μια πραγματικά  ανθρωπιστική προσέγγιση -χωρίς εμμονές στην θωράκιση των ευρωπαϊκών συνόρων- η νέα αυτή τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί».

 

Θεόδωρος Ανδρεάδης Συγγελλάκης, Ρώμη

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόκοσμος

Γιατί κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας; Η κρίση της προηγούμενης δεκαετίας μπορεί να πέρασε. Μπορεί να επιστρέψαμε σε κάποιας μορφής κανονικότητα. Έφερε όμως και εγκατέστησε στο προσκήνιο της δημόσιας ζωής έναν υπόκοσμο. Έναν υπόκοσμο δεξιό κι αριστερό. Ο οποίος έχει μάθει να λύνει

ΣΚΥΡΟΣ: Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα

Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το

«Ατζέντα 2030» η απάντηση στη «Γαλάζια Πατρίδα»

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Ελλάδα και Τουρκία είναι καταδικασμένες από τη γεωγραφία να ζουν δίπλα η μία στην άλλη. Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός πως το τουρκικό «βαθύ κράτος», είτε κεμαλικό είτε ισλαμικό είναι αυτό, ποτέ δεν αποδέχτηκε το

«Πράσινη ναυτιλία» και πράσσειν άλογα…

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Και ξαφνικά έκαναν οι πολιτικοί μας την συγκλονιστική ανακάλυψη. Έχουμε ναυτιλία, που είναι και η πρώτη! Καλά που υπάρχουμε κι εμείς, δηλαδή, που προβάλλουμε τα της ναυτιλίας μας σε αντίθεση με το σύνολο σχεδόν των ΜΜΕ

Μετάβαση στο περιεχόμενο