Welt: «Τέλος της εποχής Ερντογάν»

Οι διασυνδέσεις των συμμάχων του Ερντογάν με την τρομοκρατία αλλά και η ανάλυση του πρώην Πρέσβη της Γερμανίας στην Τουρκία για το επικείμενο τέλος της εποχής Ερντογάν στον γερμανικό Τύπο.

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στη εφημερίδα Welt, ο Μάρτιν Έρντμαν, Γερμανός πρώην

Πρέσβης στην Τουρκία κατά την περίοδο 2015-2020 επεσήμανε το «τέλος της εποχής Ερντογάν
ανεξαρτήτως από το αποτέλεσμα των εκλογών στις 14 Μαΐου».

Ο Έρντμαν περιέγραψε στην συνέντευξή του την παράλυση του κρατικού μηχανισμού που προκάλεσε η διακυβέρνηση του Τούρκου Προέδρου. «Ο Πρόεδρος Ερντογάν έχει συλλάβει δεκάδες χιλιάδες πολιτικούς αντιπάλους και συντόνισε κεντρικά τα ΜΜΕ. Είναι υπεύθυνος για μια δυσλειτουργική μονοπρόσωπη διακυβέρνηση. Κανείς δεν τολμά πλέον να πάρει αποφάσεις υπό το φόβο πως θα πρέπει να λογοδοτήσει γι’ αυτές. Κανείς δεν ξέρει τι αρέσει στον Ερντογάν σήμερα και τι όχι.»

Μάλιστα ο Έρντμαν προβλέπει πως σε περίπτωση ήττας, ο Ερντογάν θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει τη χώρα προς άγνωστο προορισμό. «Το ερώτημα είναι εάν καταφύγει σε παράνομα μέσα. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιήσει τον στρατό για ένα στρατιωτικό πραξικοπήμα. Αυτό είναι δύσκολο να το προβλέψει κανείς. Προσωπικά πιστεύω ότι σε περίπτωση ήττας, θα επιβιβαζόταν σε ένα αεροπλάνο με άγνωστο προορισμό», δήλωσε ο Έρντμαν στη Welt.

Ο Ερντογάν σύμφωνα με των πρώην Πρέσβη δεν μπορεί απλά να «συνταξιοδοτηθεί». «Η
διακυβέρνηση του χαρακτηρίζεται από διαφθορά και νεποτισμό. Αλλά το δικαστικό σώμα δεν
του ανήκει. Κάποιοι παραμένουν σιωπηλοί και περιμένουν την Ημέρα Χ, που θα ξετυλίξουν το
κουβάρι για το σύστημα Ερντογάν. Επομένως θα κάνει τα πάντα για να κερδίσει τις εκλογές»,
εξήγησε ο Έρντμαν.

Επικίνδυνοι σύμμαχοι

Για να παραμείνει στην εξουσία λοιπόν, ο Ερντογάν δεν μπορεί να είναι επιλεκτικός στην επιλογή
των συμμάχων του, σημειώνει ο Γκερντ Χέλερ στο Δημοσιογραφικό Δίκτυο RND, προσθέτοντας πως ο Τούρκος Πρόεδρος δεν διστάζει να συμμαχήσει και με όσους «έχουν διασυνδέσεις με την
τρομοκρατία».

Το Hüda Par, το Κόμμα του Ελεύθερου Σκοπού, θεωρείται ο πολιτικός βραχίονας της τουρκικής
Χεζμπολάχ. «Η οργάνωση έχει διαπράξει πολλές δολοφονίες με πολιτικά κίνητρα από τη δεκαετία του 1990, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της φεμινίστριας συγγραφέος Κόντσα Κούρις το 1999 και του Γκάφαρ Οκάν, του αρχηγού της αστυνομίας του Ντιγιαρμπακίρ», επισημάνει το RND. Αυτός και πέντε από τους σωματοφύλακές του δολοφονήθηκαν με αυτόματα όπλα από περισσότερους από δώδεκα επιτιθέμενους που συνδέονται με τη Χεζμπολάχ τον Ιανουάριο του 2001.

Ζεκερία Γιαπιτσίογλου, πρόεδρος του Ηüda Par
Ζεκερία Γιαπιτσίογλου, πρόεδρος του Ηüda ParΕικόνα: DHA

Όπως και οι έταιροι εξτρεμιστές σύμμαχοι του Ερτνογάν, το κόμμα MHP, το Hüda Par θα περιμένει επίσης ανταλλάγματα από τον Ερντογάν, σημειώνει το RND. «Ζητά την κατάργηση του νόμου 6284 που προστατεύει τις γυναίκες και τα παιδιά από τη βία και την κακοποίηση. Υποστηρίζει επίσης τον διαχωρισμό των φύλων σε σχολεία και πανεπιστήμια. Θέλει να εισαγάγει τον ισλαμικό νόμο, τη Σαρία, να ποινικοποιήσει τη μοιχεία και να ‘προστατεύσει την ακεραιότητα της οικογένειας’ – μια αναφορά στο τι θα μπορούσε να συμβεί σε λεσβίες, ομοφυλόφιλους, αμφιφυλόφιλους και τρανσέξουαλ στην Τουρκία εάν ο Ερντογάν κερδίσει ξανά τις εκλογές και πρέπει να δείξει την εκτίμησή του στους νέους του φίλους», καταλήγει το RND.

Τέλος της παραοικονομίας στην Ελλάδα

Ως «πρώην παράδεισο των μετρητών» χαρακτηρίζει η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt την
Ελλάδα, αφού οι πληρωμές με κάρτα δεν ήταν συνηθισμένες αλλά τώρα αυξάνονται ραγδαία. Αυτό, σημειώνει η εφημερίδα, είναι ευχάριστο για τους πιστωτές της «υπερχρεωμένης χώρας» και ικανοποιεί το ελληνικό Υπουργείο Οικονομικών «διότι ενώ οι πληρωμές σε μετρητά συχνά παρακάμπτουν τα βιβλία, οι συναλλαγές χωρίς μετρητά καταγράφονται ευκολότερα από τις φορολογικές αρχές.»

Μηχάνημα αυτόματων συναλλαγών, Αθήνα
Περισσότερες συναλλαγές μέσω καρτών πλέον στην ΕλλάδαΕικόνα: DW/Anthee Carassava

«Το κράτος οφείλει τα αυξανόμενα φορολογικά έσοδα στην τάση για πληρωμές χωρίς μετρητά. Η
Ελλάδα μπορεί έτσι να μειώσει το χρέος της πιο γρήγορα από το αναμενόμενο», σημειώνει η
εφημερίδα. Το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι η έκρηξη στις πληρωμές χωρίς μετρητά έφερε περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ σε πρόσθετα φορολογικά έσοδα το 2022. «Αντί για αναμενόμενο πρωτογενές έλλειμμα 1,6 % του ΑΕΠ, ο προϋπολογισμός έκλεισε με ισοσκελισμένο ισοζύγιο – παρόλο που η κυβέρνηση δαπάνησε περίπου δώδεκα δισεκατομμύρια ευρώ σε ενεργειακές επιδοτήσεις και αποπλήρωσε δάνεια βοήθειας από τους εταίρους στην ευρωζώνη ύψους 2,7 δισ. ευρώ.»

«Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι “πρωταθλήτρια” στην ευρωζώνη όσον αφορά το δημόσιο χρέος.
Ωστόσο, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας βλέπει καλές προοπτικές για την έγκαιρη
επιστροφή της Ελλάδας στον κύκλο των οφειλετών που προσφέρουν δυνατότητες για επενδύσεις».

Ευθύμης Αγγελούδης

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο