Εναέρια μέσα ΛΣ: «Όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει λύση…»

Για πολλά χρόνια τώρα το Λιμενικό είναι ολοφάνερο πως πάσχει στην από αέρος κάλυψη του τεράστιου σε έκταση πεδίου ευθύνης και αρμοδιότητάς του.

Τα συνολικά 13 εναέρια μέσα που, από το 1990 και μετά, σταδιακά προμηθεύτηκε και που μέχρι σήμερα διαθέτει (αεροπλάνα και ελικόπτερα) για εναέρια επιτήρηση, λόγω εντατικής χρήσης τους, υπέστησαν την εύλογη φθορά, με αποτέλεσμα να χρήζουν εντατικής συντήρησης.

Μια ανάγκη, που έγινε πιεστικότερη ιδίως την περίοδο της μεγάλης δημοσιονομικής κρίσης της χώρας μας τη δεκαετία του 2010.  Μια κρίση που έπληξε όχι μόνον τα στελέχη του Λιμενικού, αλλά και το ίδιο το ΛΣ.  Γεγονός που, μεταξύ άλλων, είχε συνέπεια τη μακροχρόνια καθήλωση των επιχειρησιακών μέσων εναέριας επιτήρησης.

Έτσι λοιπόν η αποκαθήλωσή τους φάνταζε αδιέξοδη καθώς οι εγχώριες λύσεις είχαν «σηκώσει τα χέρια ψηλά», αφού τα 13 αεροσκάφη και ο εξοπλισμός τους ήταν παρωχημένης τεχνολογίας…

Ευτυχώς, όμως, χάρη στο πείσμα κάποιων στελεχών του ΛΣ που αγαπούσαν τον εναέριο στόλο του Λιμενικού και που είχαν το κουράγιο, την επιμονή και τα επιχειρήματα να πείσουν και να κινητροδοτήσουν την ηγεσία του Σώματος, η λύση βρέθηκε στο εξωτερικό (μέσω NATO – NSPA).

Στα πρώτα αποτελέσματα της λύσης αυτής γίναμε όλοι μάρτυρες χτες, όπου είδαμε την ηγεσία του ΛΣ σύσσωμη να μεταβαίνει στη ΒΕΝ στο Κοτρώνι για να υποδεχτεί το πρώτο (HC-31) από τα τέσσερα συνολικά ελικόπτερα που γύρισε από τη Βόρεια Ιταλία κυριολεκτικά «ξανανιωμένο» κι ετοιμοπόλεμο να σαρώσει την απεραντοσύνη της περιοχής ευθύνης του ΛΣ.  Σύντομα, μάλιστα, θα επαναπατρισθούν και τα υπόλοιπα τρία ελικόπτερα (ένα ανά μήνα).

Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πόσος κόπος και πόσες εργατοώρες απαιτήθηκαν ώστε με την καθοδήγηση της σημερινής φυσικής ηγεσίας του Σώματος να εξευρεθεί η συγκεκριμένη λύση για την αποκαθήλωσή τους.  Μια λύση που θα συμπεριλάβει και τα αεροπλάνα του Λιμενικού και που θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη διαθεσιμότητα του συνόλου, σχεδόν, των εναέριων μέσω του.

Μακάρι, όμως, τα προβλήματα να τελείωναν εκεί…Η επόμενη μεγάλη πρόκληση του ΛΣ και της ηγεσίας του είναι η ανανέωση του προσωπικού που θα τα «πετά».  Με ικανοποίηση μαθαίνουμε ότι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η εκπαίδευση πέντε (05) νέων χειριστών ελικοπτέρων.  Ευχόμαστε να επαρκέσουν για τις τρέχουσες ανάγκες.  Επίσης, ευχόμαστε να επαρκούν οι χειριστές για τα αεροπλάνα του ΛΣ.

Τα Λιμενικά Νέα χαιρετίζουν το γεγονός και εύχονται καλές πτήσεις στο προσωπικό της Υ.Ε.Μ., ευελπιστώντας ότι η αποκαθήλωση των ιπτάμενων μέσων του ΛΣ θα είναι βιώσιμη για ικανό χρονικό διάστημα, ώστε να ενισχύσει ουσιαστικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Σώματος, με χειροπιαστά επιχειρησιακά αποτελέσματα.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φορολογικές δηλώσεις: Τι αλλάζει για μισθωτούς, συνταξιούχους, επαγγελματίες και ιδιοκτήτες

Η διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έχει ξεκινήσει από την περασμένη Πέμπτη, αλλά χωρίς να υπάρχει το ανάλογο ενδιαφέρον για τη συμπλήρωση της δήλωσης από τους υπόχρεους. Πιθανόν, ο μεγάλος όγκος των δηλώσεων θα υποβληθεί μετά τις ευρωεκλογές του Ιουνίου,

Πατέρας και κόρη στην Καλαμάτα τραυματίστηκαν από ναυτική φωτοβολίδα – Συνελήφθη ένας 58χρονος

Ένας 58χρονος συνελήφθη στην πόλη της Καλαμάτας, ο οποίος κατηγορείται για επικίνδυνη σωματική βλάβη και παράβαση της νομοθεσίας περί φωτοβολίδων και πυροτεχνημάτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, ο 58χρονος εκτόξευσε χθες το απόγευμα μία ναυτική φωτοβολίδα, η οποία κατέληξε στην

Εγκλωβίστηκε καρχαριοειδές σε αγωγό ομβρίων στο λιμάνι του Βόλου – Πώς έγινε η διάσωσή του

Καρχαριοειδείς (Αλεπού) 3,5 μέτρα εγκλωβίστηκε χθες σε αγωγό ομβρίων στο λιμάνι του Βόλου, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.   Το Λιμεναρχείο κάλεσε την Λέσχη Ειδικών Δυνάμενων προκειμένου να το απεγκλωβίσουν, όπου μετά από προσπάθειες και αφού κατάφεραν να πιάσουν την ουρά του, με επιδέξιες κινήσεις το τράβηξαν

Κονδύλια για ναυαγοσώστες στο παρά 5, ενώ αυξάνονται οι πνιγμοί: Κίνδυνος να χαθούν «γαλάζιες σημαίες»

Στο παρά πέντε της έναρξης της τουριστικής περιόδου ψάχνει για ακόμα μία χρονιά η Ελλάδα ναυαγοσώστες για τις πολυάριθμες παραλίες της κι ας είναι μία από τις χώρες με τα περισσότερα χιλιόμετρα ακτογραμμής, αλλά και εκατοντάδες πνιγμούς κάθε χρόνο, ο αριθμός

Μετάβαση στο περιεχόμενο