Αναγκαίοι οι ναυαγοσωστικοί σταθμοί στο Αιγαίο

Έκκληση από τον πρόεδρο της ΕΠΡΝ, Παύλο Ξηραδάκη

Την ανάγκη ύπαρξης επιχειρησιακού σχεδίου στο Αιγαίο, με τη δημιουργία ναυαγοσωστικών σταθμών για την ταχεία και άμεση αντιμετώπιση έκτακτων ναυτικών συμβάντων, επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (ΕΠΡΝ) Παύλος Ξηραδάκης.

Με αφορμή την πρόσφατη σύγκρουση δύο φορτηγών πλοίων στα ανοιχτά της Χίου και το μεγάλο ρήγμα που δημιουργήθηκε στο ένα από αυτά, ο ίδιος κρούει τον «κώδωνα του κινδύνου», τονίζοντας ότι δεν θα ήθελε να σκεφτεί τι θα μπορούσε να συμβεί αν το πλοίο που υπέστη τη μεγαλύτερη ζημιά ήταν δεξαμενόπλοιο.

Δηλώνει επίσης ότι πρόσφατη μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου προτείνει τη δημιουργία τέτοιων ναυαγοσωστικών σταθμών στη χώρα μας και το εύρος ανταπόκρισης στην περίπτωση ενός ναυτικού συμβάντος.

Ο κ. Ξηραδάκης συμπληρώνει ότι το υπουργείο Ναυτιλίας μέσα από ένα στρατηγικό σχεδιασμό θα πρέπει να εντάξει τα ναυαγοσωστικά σκάφη σε κάθε επιχειρησιακό σχεδιασμό του, υπό τη διαχείριση του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ).

Υπογραμμίζει εξάλλου ότι οι ναυαγοσωστικοί σταθμοί θα πρέπει να δημιουργηθούν κοντά σε κομβικά σημεία που έχουν τη μεγαλύτερη θαλάσσια κυκλοφορία πλοίων και σε συγκεκριμένες «επικίνδυνες» ζώνες.

Ως παράδειγμα ο πρόεδρος των πλοιοκτητών ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών αναφέρει το στενό του Καφηρέα, που το χαρακτηρίζει ως «επικίνδυνο πέρασμα».

Δηλώνει ότι οι ακτές στο συγκεκριμένο σημείο βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση από όπου περνάνε τα περισσότερα πλοία, ενώ κακές καιρικές συνθήκες ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, εγκυμονούν κινδύνους.

«Στην περίπτωση που ένα δεξαμενόπλοιο προσπαθεί να περάσει από το συγκεκριμένο σημείο όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι και υποστεί μηχανική βλάβη, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το πλοίο να βρεθεί έρμαιο στις καιρικές συνθήκες ενώ η κοντινότερη ανταπόκριση από τον Πειραιά για ένα ναυαγοσωστικό πλοίο για να καταφθάσει στις ώρες αιχμής είναι 5 με 6 ώρες» λέει ο κ. Ξηραδάκης.

Για το θέμα του ship to ship transfer επισημαίνει εξάλλου ότι ανοιχτά του Γυθείου σε διεθνή ύδατα πραγματοποιούνται τον μήνα περίπου 70 μεταγγίσεις πετρελαίου από τάνκερ σε τάνκερ. Στελέχη της αγοράς ναυλομεσιτών αναφέρουν ότι στον απόηχο των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, ο όγκος των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο έχει εκτοξευθεί, με τη Ρωσία να παίρνει φορτία από τις ακτές της με μικρότερα δεξαμενόπλοια και στη συνέχεια να τα μεταφέρει σε μεγαλύτερα πλοία πριν κατευθυνθούν σε χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα, μια τάση που έχει θορυβήσει πολλές κυβερνήσεις για τους πιθανούς περιβαλλοντικούς κινδύνους που ελλοχεύουν.

Σημειώνεται ότι με αφορμή το πρόσφατο προεδρικό διάταγμα για τις νέες προδιαγραφές των ναυαγοσωστικών σκαφών αυτή τη στιγμή στη χώρα μας βρίσκονται τρία ναυαγοσωστικά σκάφη, δύο εκ των οποίων στο λιμάνι του Πειραιά και το άλλο στο λιμάνι του Γυθείου.

Με αυτό ρυθμίζονται, βάσει των σύγχρονων αναγκών και απαιτήσεων, τα σχετικά θέματα με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, τη δύναμη έλξης (Bollard Pull), τα κριτήρια ευστάθειας, τις επιχειρησιακές απαιτήσεις, τη δραστηριοποίηση, τον ναυαγοσωστικό εξοπλισμό, τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και τις ειδικές απαιτήσεις ασφάλειας των ναυαγοσωστικών πλοίων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συντάξεις: Ρεκόρ Ευρώπης στην αύξηση ορίων ηλικίας θα κάνει η Ελλάδα

Πάνω από τα 72 έτη προβλέπει η Κομισιόν ότι θα έχει αυξηθεί το όριο ηλικίας το 2070, μόνο η Δανία θα έχει υψηλότερο. Ως το 2030 η πρώτη αύξηση ορίου. Πρωτιά στην Ευρώπη στη συμπίεση της συνταξιοδοτικής δαπάνης. Ηδεύτερη μεγαλύτερη

Πρωταγωνιστές του πολέμου τα drones: Ποιες ελληνικές εταιρείες καινοτομούν

Την προσαρμογή των ενόπλων δυνάμεων στον πόλεμο με μη επανδρωμένα συστήματα, μετά τα διδάγματα από τον πόλεμο στην Ουκρανία, προανήγγειλε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ. Κέντρο καινοτομίας δημιουργεί το υπ. Εθνικής Άμυνας. Την ώρα που στη Βουλή αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτηση

Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ: H “πράσινη μετάβαση” θα διπλασιάσει τις θέσεις απασχόλησης έως το 2050

Τις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζει σε θέσεις απασχόλησης η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, επισημαίνει ανάλυση του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ, διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού με έδρα την Κοπεγχάγη. Το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, που ιδρύθηκε το 2017, χρηματοδοτείται μέσω ενός

Τριγμοί στην κυβέρνηση Νετανιάχου με τελεσίγραφο…

Βαθαίνει το ρήγμα στην ισραηλινή κυβέρνηση καθώς μετά την έκκληση του Ισραηλινού υπουργού Άμυνας, Γιόαβ Γκάλαντ, προς τον Μπένιαμιν Νετανιάχου για τη συγκρότηση σαφούς σχεδίου για τη μεταπολεμική διακυβέρνηση της Γάζας, σειρά πήρε ο υπουργός Μπένι Γκαντς, απειλώντας να αποσύρει

Μετάβαση στο περιεχόμενο