Φόβοι για ενεργειακή κρίση εξαιτίας της σύγκρουσης Ισραήλ – Ιράν

 Καθώς εκτυλίσσεται το 2ο τρίμηνο του 2024, οι πρόσφατες κλιμακώσεις στη Μέση Ανατολή προσθέτουν ένα επίπεδο αβεβαιότητας ειδικά στη μεταφορά LNG και ακολούθως του πετρελαίου. Στο επίκεντρο βρίσκεται το Στενό του Ορμούζ αφού ακούστηκαν τα τύμπανα του πολέμου μεταξύ Ιράν και Ισραήλ.

«Μία από τις κύριες ανησυχίες είναι ο κίνδυνος που συνδέεται με σημαντικές εμπορικές οδούς, όπως το Στενό του Ορμούζ, το οποίο αποτελεί ζωτικό πέρασμα για τις παγκόσμιες εξαγωγές ενέργειας. Εάν το στενό αυτό κλείσει ή θεωρηθεί υψηλού κινδύνου, θα μπορούσε να επηρεαστεί σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο διακινείται μέσω αυτού του περάσματος» επισημαίνει η επισημαίνει η Χαρά Γεωργούση, αναλύτρια του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal και προσθέτει:

«Το σενάριο αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού και να παράσχει στήριξη στις τιμές των ναύλων λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων και των μεγαλύτερων χρόνων ταξιδιού. Τέτοιες μετατοπίσεις μπορεί επίσης να θέσουν υπό αμφισβήτηση τη θέση του Κατάρ στην αγορά και τους στρατηγικούς στόχους ανάπτυξης, με ευρύτερες επιπτώσεις στις παγκόσμιες συμβάσεις προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου και στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού».

Σοβαρές θα είναι οι επιπτώσεις και  στο εμπόριο πετρελαίου. Σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking αν οι συγκρούσεις επεκταθούν περαιτέρω ή αν το Ιράν επιδιώξει να ελέγξει την ροή του εμπορίου μέσω του Στενού του Ορμούζ η μείωση των εξαγωγών από τη Μέση Ανατολή θα προκληθούν τεράστιες αναταράξεις στην παγκόσμια ενεργειακή εφοδιαστική αλυσίδα. Από το Στενό του Ορμούζ διακινείται το 30%  του  θαλάσσιου πετρελαϊκού εμπορίου.  Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι είναι πολύ περιορισμένο το περιθώριο για την αναδρομολόγηση πλοίων  μέσω κυρίως του αγωγού Ανατολής-Δύσης από  τη Σαουδική Αραβία προς το Yanbu στην Ερυθρά Θάλασσα.

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε το ναυάγιο του Σπερχειού – Η μεγάλη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τη Μεγάλη Τετάρτη του 1945

Ένα από τα πλέον τραγικά ναυάγια των ελληνικών θαλασσών εντόπισε η ομάδα υποβρυχίων ερευνών του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 153 μέτρων βορειοανατολικά της Ύδρας: Το ναρκαλιευτικό ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ που βυθίστηκε Μεγάλη Τετάρτη, τον Μάιο του 1945, και έγινε υγρός τάφος 98 ανθρώπων. «Το

Τραγωδία στη Λαμία: Στρατιωτικός αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα

Νεκρός μέσα στο σπίτι του, στο κέντρο της Λαμίας, βρέθηκε 70χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός. Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport, ο 70χρονος δεν απαντούσε στις κλήσεις των συγγενών του, με αποτέλεσμα η αδερφή του να ανησυχήσει και να βρεθεί το απόγευμα

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο