Καραμέρος – Κασιμάτη: Κατάθεση του σχεδίου διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Λαυρίου της Ανατολικής Αττικής

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Κατάθεση του σχεδίου διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Λαυρίου της Ανατολικής Αττικής»
Μετά τα περιφερειακά λιμάνια της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου, σε ιδιώτες οδηγείται και το λιμάνι του Λαυρίου, ενώ ακολουθεί και ο λιμένας Ραφήνας την ίδια οδό, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, με τη διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών για συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οι κύριες δραστηριότητες της Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ ΑΕ) περιλαμβάνουν υπηρεσίες επιβατών, διακίνησης και αποθήκευσης συμβατικών φορτίων, εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας. Σύμφωνα με δημοσιευμένες πληροφορίες, το 2023 το λιμάνι του Λαυρίου σημείωσε έσοδα 6,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα σε σχέση με το 2022, ενώ ειδικοί αναλυτές της ακτοπλοϊκής αγοράς, ερμηνεύουν ως βασικό επιχειρησιακό βραχίονα του λιμανιού την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Επιπλέον, το σύνολο των επιβατών κρουαζιέρας για το 2023 ανήλθε σε 139.222 επιβάτες, ενώ για το 2024 αναμένεται αύξηση κατά 20%. Οι δύο αυτοί τομείς εμφανίζουν μεγάλη προοπτική εξέλιξης, ενώ σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης προμηνύονται και στον τομέα των σκαφών αναψυχής, ο οποίος συνδέεται άρρηκτα με τον παραδοσιακό τουριστικό χαρακτήρα της χώρας μας. Βασικό πλεονέκτημα της περιοχής του Λαυρίου και κατ’ επέκταση του λιμανιού θεωρείται η γειτνίαση με το Διεθνές Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», ταυτόχρονα όμως μειονέκτημά του συνιστά η μη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ειδικότερα, τον Προαστιακό. Παράλληλα, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάλυση των επενδυτικών δεδομένων του λιμανιού, η εύκολη σύνδεση του Λαυρίου με τα νησιά των Κυκλάδων, τα οποία και απορροφούν συνήθως, τη μερίδα του λέοντος της επισκεψιμότητας και των προτιμήσεων των ξένων τουριστών.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει το διαγωνισμό για την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού του λιμένος και αναμένει την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενους επενδυτές έως τις 14 Μαΐου 2024. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός αφορά στην πώληση πλειοψηφικού ποσοστού δηλαδή, τουλάχιστον του 50% συν μία μετοχή του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες εκτιμάται ότι με τον τρόπο αυτό, θα πολλαπλασιαστούν οι υπεραξίες και στη συνέχεια το Ταμείο θα προσφέρει προς πώληση και άλλο ποσοστό, σημειώνοντας ότι παλαιότερα, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ είχαν υποστηρίξει ότι δύνανται να διατεθεί ως ποσοστό, ακόμη και το 67% του Οργανισμού.
Επειδή από δημοσιογραφικές πηγές γνωστοποιείται ότι εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και μεγάλες εταιρείες που συνδέονται με τη δραστηριοποίηση των σκαφών αναψυχής έχουν ήδη εκφράσει το επενδυτικό τους ενδιαφέρον,
Επειδή, το λιμάνι του Λαυρίου παρουσιάζει πέραν της σημερινής αυξητικής τάσης στους επιβάτες κρουαζιέρας και στον αριθμό των σκαφών αναψυχής για ελλιμενισμό, περαιτέρω προοπτικές μιας πολύπλευρης ανάπτυξης,
Επειδή, οι προοπτικές αυτές αποκτούν ιδιαίτερα κρίσιμη σημασία και μέγεθος, από τη στιγμή που θα διασυνδεθεί το λιμάνι με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνεπώς και με το λιμένα του Πειραιά, αλλά και θα συμβληθεί οδικώς με την επέκταση του δικτύου της Αττικής Οδού, γεγονός που θα συνεπάγεται την αύξηση της δυναμικότητας στην εξυπηρέτηση σημαντικά μεγαλύτερου όγκο επισκεπτών,
Αιτούμαστε να κατατεθεί στη Βουλή προς ενημέρωση των Βουλευτών και των πολιτών το σχέδιο διαγωνισμού που περιγράφει τους ακριβείς όρους και τις προϋποθέσεις που διέπει η διαγωνιστική διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Λιμένα Λαυρίου από το ΤΑΙΠΕΔ προς κάθε ενδιαφερόμενο επενδυτή.

Οι Αιτούντες Βουλευτές

Καραμέρος Γεώργιος

Κασιμάτη Νίνα

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο