Ποια σκάφη χρειάζονται ασφάλεια;

Από το 2014, σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων η ασφάλιση σκαφών θεωρείται υποχρεωτική για μια σειρά πλοίων και ταχύπλοων. Ελέγξτε πολύ προσεκτικά εάν και το δικό σας σκάφος εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου, οπότε για να το βγάλετε από το λιμάνι, πρέπει πρώτα να το έχετε ασφαλίσει.

Για ποια σκάφη είναι υποχρεωτική η ασφάλεια;

Η ελληνική νομοθεσία ορίζει ότι η μετακίνηση και η κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής, των επιβατηγών πλοίων και των μικρών σκαφών, δηλαδή κάθε σκάφος -ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο- ολικού μήκους έως και επτά μέτρα, όπως επίσης και κάθε άλλου θαλάσσιου μέσου αναψυχής που θεωρείται ταχύπλοο, επιτρέπεται μόνο εάν αυτό έχει συνάψει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Για πλοία με ολική χωρητικότητα ίση ή μεγαλύτερη των 300 grosstonnage, το πιστοποιητικό ασφάλισης πρέπει να είναι σε ισχύ και να φέρεται επί του πλοίου, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα του 2012, που ενσωματώνει ευρωπαϊκή οδηγία του 2009 για την ασφάλιση των πλοιοκτητών.

Για μικρότερα σκάφη, δηλαδή για σκάφη ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 gross tonnage, ο νομοθέτης έχει προβλέψει συγκεκριμένες ασφαλιστικές καλύψεις.

Οι ασφαλιστικές καλύψεις για σκάφη αναψυχής

Τα μικρότερα σκάφη πρέπει να είναι ασφαλισμένα λοιπόν και να διαθέτουν καλύψεις, βάσει του νόμου πάντοτε, για αστική ευθύνη. Για σωματικές βλάβες ή ακόμα και θάνατο επιβαινόντων ή τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία, το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε 50.000 ευρώ ανά επιβάτη και δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 500.000 ευρώ ανά συμβάν. Για υλικές ζημιές επιβαινόντων και τρίτων για τους ανωτέρω λόγους το ασφαλιστικό ποσό ανέρχεται σε 150.000 ευρώ, όπως και στην περίπτωση της θαλάσσιας ρύπανσης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο