Αυξάνεται η ζήτηση για καύσιμα λόγω παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας – Τι συμβαίνει με πετρέλαιο και βενζίνη

Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα αντί να αποκλιμακώνεται, επιδεινώνεται. Οι αναφορές από την Ερυθρά Θάλασσα δεν δείχνουν καμία πρόοδο προς την αποκλιμάκωση. Οι αντάρτες Χούθι συνεχίζουν να στοχεύουν πλοία με πυραύλους drone ενώ προσφάτως ισχυρίστηκαν ότι κατέχουν έναν νέο υπερηχητικό πύραυλο.

 

Ο ηγέτης των Χούθι, Αμπντούλ Μαλίκ αλ-Χούθι, απείλησε με επιθέσεις και σε πλοία που ταξιδεύουν προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Αφρικής, διακόπτοντας πιθανώς τη θαλάσσια κυκλοφορία ανατολής-δύσης.

Η έκταση της απειλής των Χούθι και η ικανότητά τους να αντιμετωπίσουν τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους παραμένει ασαφής.

Όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers “ ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) αύξησε την πρόβλεψή του για τη ζήτηση πετρελαίου για το 2024 κατά 110.000 b/d σε 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (b/d) επικαλούμενος την ισχυρότερη οικονομία των ΗΠΑ και την αυξημένη χρήση καυσίμων από πλοία που επαναδρομολογούνται λόγω επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ενώ τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου στην ξηρά παραμένουν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2016, οι παρακάμψεις γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων πετρελαίου που διατηρούνται στα πλοία. Ο ΔΟΕ υποβάθμισε επίσης την πρόβλεψή του για την προσφορά πετρελαίου για το 2024 κατά 930.000 b/d σε 102,86 εκατομμύρια b/d, επικαλούμενος τις παρατεταμένες περικοπές παραγωγής του OPEC+ που ανακοινώθηκαν τον Μάρτιο και προηγούμενες διαταραχές στην καναδική παραγωγή που προκλήθηκαν από το κρύο”.

Οι αναλυτές του Χclusiv Shipbrokers επισημαίνουν ότι οι εξαγωγές ντίζελ της Μέσης Ανατολής προς την Ευρώπη αυξήθηκαν στο υψηλό δύο μηνών των 374.000 b/d τον Φεβρουάριο, από 318.000 b/d τον Ιανουάριο.

Η Σαουδική Αραβία και το Κουβέιτ ηγήθηκαν της αύξησης, με τη Σαουδική Αραβία να γίνεται ο κορυφαίος εξαγωγέας με 192.000 b/d τον Φεβρουάριο, από 169.000 b/d τον Ιανουάριο και οι αποστολές του Κουβέιτ υπερδιπλασιάστηκαν σε 114.000 b/d από 55.000 b/d τον ίδιο χρόνο. περίοδος.

Επίσης, ο Φεβρουάριος σηματοδότησε την πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2023 που η Αίγυπτος έστειλε ντίζελ στην Ευρώπη.

Από την απαγόρευση της ΕΕ για τα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2023, η Ευρώπη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές ντίζελ από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ.

Στο μεταξύ, η Αφρική και η Λατινική Αμερική έχουν απορροφήσει μεγάλο μέρος των εκτοπισμένων ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου τυχόν ευρωπαϊκού πλεονάσματος.

Ένα βασικό ερώτημα τώρα είναι εάν οι πρόσφατες επιθέσεις με drone σε ρωσικά διυλιστήρια θα περιορίσουν τις εξαγωγές ντίζελ τους. Αυτό θα μπορούσε να ωθήσει τις χώρες της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, δυνητικά περιορίζοντας τις προμήθειες ντίζελ για την Ευρώπη.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο