Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Για γερά… πορτοφόλια – Η τουριστική κίνηση στα νησιά

Σύμφωνα με στοιχεία της ομοσπονδίας ταξιδιωτικών γραφείων καταγράφεται πτώση στην εγχώρια κινητικότητα κατά 15% σε σχέση με πέρυσι,

Άπιαστο όνειρο για πολλούς θα είναι φέτος ένας νησιωτικός προορισμός για διακοπές καθώς και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί ακόμη και κατά 40%.
Αν και η κίνηση είναι αυξημένη, φέτος για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, σύμφωνα με στοιχεία της ομοσπονδίας ταξιδιωτικών γραφείων καταγράφεται πτώση στην εγχώρια κινητικότητα κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που αποδίδεται στο τεράστιο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε συνδυασμό με τη γενική ακρίβεια.

Ο πρόεδρος συνδέσμου επιχειρήσεων επιβατηγού ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος στο «MEGA Σαββατοκύριακο»

«Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων των εταιρειών πο0υ είναι μέλη του ΣΕΕΝ βλέπουμε να υπάρχουν οι ίδιες τιμές από το 2022 έως και σήμερα στις βασικές γραμμές. Υπάρχει μικρή αύξηση 1 ευρώ κατά άτομο στην οικονομική θέση, στα γραμμές της Κρήτης λόγω της εφαρμογή του πανευρωπαϊκού περιβαλλοντικού τέλους», είπε αρχικά.

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Σε ποιες γραμμές γίνεται «μεγάλο πάρτι» με τις τιμές

Και συνέχισε ο κ. Θεοδωράτος: «Στην ακτοπλοΐα υπάρχουν γραμμές που ισχύει το κρατικό ναυλολόγιο, και υπάρχουν και γραμμές που είναι ελεύθερο το ναυλολόγιο. Σε αυτές υπάρχουν πολλές προσφορές από τα μέλη μας».

Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Παναγιώτης Γεωργιάδης, μίλησε στο MEGA για τις τιμές των εισιτήριων, που έχουν φτάσει στα ύψη.

«Οι καταγγελίες που έχουμε από καταναλωτές είναι κυρίως για τα εισιτήρια στις γρήγορες γραμμές. Ενώ στις συμβατικές γραμμές είναι σταθερές οι τιμές, έχουμε καταγγελίες αυξομειώσεις μάλιστα από τον χειμώνα», τόνισε.

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Οι ενδονησιωτικές γραμμές εξυπηρετούν έχουν την τιμητική τους τους θερινούς μήνες καθώς όλοι θέλουν να επισκεφθούν στις λίγες ημέρες διακοπών όσο περισσότερα νησιά μπορούν. Όλοι μαζί θα πρέπει να καταβάλλουν «κάτι τις» παραπάνω για να διακινηθούν από το ένα νησί στο άλλο ακόμη και όταν απέχουν μεταξύ τους μερικά μίλια. Στη γραμμή Πάρο- Νάξο, μια απόσταση μόλις 17 μιλίων μεταξύ των δυο λιμανιών ένας επιβάτης θα πρέπει να καταβάλει με ταχύπλοο μέχρι και 33 ευρώ. Υπάρχει βεέβαι και η λύση του συμβατικού που κυμαίνεται από 7-15 ευρώ ανάλογα το πλοίο.

Ο πόλεμος των ταχυπλόων τόσος σε κύριες γραμμές όσο και σε ενδονησιωτικές καλά κρατεί το φετινό καλοκαίρι με τις τιμές να ανεβοκατεβαίνουν ανάλογα με το πόσα ταχύπλοα διαφορετικών εταιρειών συμπίπτουν τις ίδιες ημέρες στις γραμμές. Παράλληλα διαφορά στις τιμές καταγράφονται σε ορισμένες περιπτώσεις μεταξύ και των διαφορετικών ταχύπλοων της ίδιας εταιρείας.

Παραδείγματα για ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Τα παραδείγματα πολλά και ορισμένα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ενδεικτικά στη γραμμή Πειραιάς Σαντορίνη η ημέρα ξεκινάει με εισιτήριο στα 89,70 και σταδιακά καθώς και άλλα ταχύπλοα άλλων εταιρειών «μπαίνουν» στη γραμμή μειώνεται μέχρι και τα 58 ευρώ τις απογευματινές ώρες.

Στη γραμμή Πειραιάς Ίος τη μία ημέρα μπορείτε να ταξιδέψετε με ταχύπλοο στην τιμή των 84 ευρώ ενώ την επόμενη ημέρα υπάρχουν και οι επιλογές των 59 και 67 ευρώ καθώς μπαίνουν στη γραμμή και άλλα ταχύπλοα.

Στη γραμμή Ηράκλειο Μύκονος την μια ημέρα που το ταχύπλοο που συνδέει τους δυο προορισμούς είναι ένα, η τιμή του εισιτηρίου είναι στα 105,70 ευρώ, την επόμενη ημέρα που το ταχύπλοο αυτό αποκτά ανταγωνιστή με τιμή εισιτηρίου στα 79 ευρώ τότε μειώνει και το δικό του εισιτήριο στα 83 ευρώ.

Στη γραμμή Ηράκλειο Σαντορίνη τις ημέρες που μόνο ένα ταχύπλοο ή μία εταιρεία με δυο ταχύπλοα εξυπηρετεί τη γραμμή η τιμή του εισιτηρίου είναι στα 92,70 ευρώ όμως η τιμή αυτή μειώνεται μέχρι και τα 59 ευρώ τις ημέρες που άλλο ταχύπλοο άλλης εταιρείας μπαίνει στη διαδρομή.

Τέλος μια μικρή αύξηση τιμών καταγράφεται στις γραμμές των Σποράδων από Βόλο, όπου φέτος δραστηριοποιείται μία εταιρεία. Ειδικότερα οι τιμές από τον Βόλο για την Σκιάθο πέρυσι κυμαίνονταν στα 31-32 ευρώ με συμβατικό πλοίο. Φέτος όμως σημειώθηκε μια μικρή αύξηση κατά 8% στα 34,70 ευρώ, ενώ για την Σκόπελο που πέρυσι η τιμή κυμαίνονταν πέριξ των 38 ευρώ (Γλώσσα Σκοπέλου) φέτος σημειώθηκε μια αύξηση στα 41,90 ευρώ (+10%).

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέος υπουργός Ναυτιλίας στη Βρετανία

Ο Μάικ Κέιν (φωτογραφία) διορίστηκε υπουργός Ναυτιλίας από τη νέα κυβέρνηση των Εργατικών της Βρετανίας μετά τη νίκη τους στις γενικές εκλογές την περασμένη εβδομάδα. Ο Κέιν έχει εκπροσωπήσει την κυρίως εργατική τάξη στην εκλογική περιφέρεια των Wythenshawe και Sale

Στην πατρίδα του Οδυσσέα, δεν τον θέλουν… (*)

ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ότι είστε ένας άνθρωπος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που ασχολείται με την εμπορική ναυτιλία, η οποία είναι τοις πάσι γνωστό- αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη δύναμη στον χώρο των θαλάσσιων μεταφορών. Γνωστό είναι επίσης ότι διά της ναυτιλίας, με

Νέες προδιαγραφές ρυμούλκησης για την ασφαλή διαχείριση υπηρεσιών στα λιμάνια

Με στόχο η διαχείριση των ναυτικών συμβάντων στο Αιγαίο αλλά και η ρυμούλκηση μεγάλων πλοίων στα λιμάνια να αποκτήσουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε νέα “πίστωση” χρόνου στα ρυμουλκά πλοία να συμμορφωθούν πλήρως με τις νέες προδιαγραφές του προεδρικού

Τα μαθήματα από τη δράση των φρεγατών κατά των UAV στην Ερυθρά

Χρήσιμα συμπεράσματα για την αντιμετώπιση μη επανδρωμένων απειλών εξάγουν οι Έλληνες αξιωματικοί από τη συμμετοχή του Πολεμικού Ναυτικού στην ευρωπαϊκή επιχείρηση «Aspides» στην Ερυθρά Θάλασσα. Μέχρι σήμερα τα ελληνικά πλοία έχουν καταρρίψει τρία UAV των Χούθι, ένα εκ των οποίων με τη

Μετάβαση στο περιεχόμενο