Αλήθειες και ψέματα για την Απόφαση του ΕΔΔΑ για Φαρμακονήσι…

Τι κρίμα!

Τόση προσπάθεια είχαν καταβάλει οι διάφορες ομάδες δικαιωματιστών αλλά και μερικά  προβεβλημένα στελέχη κομμάτων της  αντιπολίτευσης  προκειμένου να πείσουν την Ελληνική κοινή γνώμη  ότι οι Λιμενικοί στο Φαρμακονήσι κάνοντας  push backs ήταν υπεύθυνοι για τον θάνατο 11 μεταναστών-προσφύγων την 20-1-2014.

Τι και αν προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα  Δικαιώματα του Ανθρώπου;

Στην πραγματικότητα άνθρακες ο θησαυρός.

Το ΕΔΔΑ καταδίκασε μεν την Ελλάδα αλλά η απόφαση δεν είναι τόσο βολική αναφορικά με  τους ισχυρισμούς   περί push back στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφού στην απόφαση ρητά αναφέρεται ό,τι το δικαστήριο δεν ήταν σε θέση να λάβει  θέση για τον αν υπήρξε προσπάθεια επαναπροώθησης (push back).. «…Το Δικαστήριο έκρινε ότι δεν μπορούσε να εκφράσει θέση σχετικά με ορισμένες συγκεκριμένες λεπτομέρειες της επιχείρησης που έλαβε χώρα στις 20 Ιανουαρίου 2014 ή σχετικά με το αν υπήρξε προσπάθεια να ωθηθούν οι προσφεύγοντες πίσω στις τουρκικές ακτές. Επισήμανε ότι η αδυναμία αυτή οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη ενδελεχούς και αποτελεσματικής έρευνας από τις εθνικές αρχές

Βέβαια αυτό το σημαντικότατο στοιχείο της Απόφασης του ΕΔΔΑ ΑΠΟΣΙΩΠΑΤΑΙ από  κάποια στελέχη κομμάτων της  αντιπολίτευσης και κάποια μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Έτσι π.χ.  βουλευτής της αντιπολίτευσης τις προάλλες  κατά την ομιλία του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στη συζήτηση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης για τα Πανεπιστήμια, μίλησε για απόφαση -κόλαφο, για έγκλημα στο Φαρμακονήσι  και πρόσθεσε «… Θα εξακολουθήσουν να ισχυρίζονται ότι ούτε τότε έκανε ούτε τώρα κάνει το ελληνικό Λιμενικό επαναπροωθήσεις, καταπατώντας το Διεθνές Δίκαιο;..»

Τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου….

Μα θα πει κανείς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν καταδίκασε την χώρα; Ασφαλώς και την καταδίκασε.

Για ποιο πράγμα όμως;

  1. Την καταδίκασε για την εφαρμογή του άρθρου 2 (δικαίωμα στη ζωή) με την αιτιολογία ότι «…οι ελληνικές αρχές δεν είχαν κάνει όλα όσα μπορούσαν εύλογα, καθώς αναμένεται από αυτές, να παρέχουν στους αιτούντες και στους συγγενείς τους το απαιτούμενο επίπεδο προστασίας.»

Αν όμως ανατρέξει κανείς στην απόφαση θα  διαπιστώσει, ό,τι ούτε λίγο ούτε πολύ το δικαστήριο υπεισέρχεται σε καθαρά  επιχειρησιακά θέματα και θεωρεί ότι η χώρα έχει ευθύνη επειδή :

Το σκάφος το Λιμενικού (Π.Λ.Σ. 136) που εκτελούσε προγραμματισμένη   περιπολία στα θαλάσσια σύνορα την  02.00 την νύκτα της 20-1-2014 και εντόπισε τυχαία  πλησίον του Φαρμακονησίου  ένα σάπιο ξύλινο σκάφος ασφυκτικά  γεμάτο με κινδυνεύοντα άτομα,  ήταν ακατάλληλο για την έρευνα και διάσωση.

Για τα μέλη του πληρώματος του ΠΛΣ 136,  ενώ το σάπιο ξύλινο σκάφος με άγνωστους επιβαίνοντες και με κατάσταση θάλασσας 5-6 BF μισοβυθίστηκε 2.13’,  αγνοώντας βέβαια την προσπάθεια τους να διασώσουν  όσους περισσότερους μπορούσαν, μάλιστα με κίνδυνο της ζωής των βούτηξαν στην θάλασσα να σώσουν την γυναίκα και το μωρό της, κρίνεται υπερβολική η καθυστέρηση ενημέρωσης του θαλάμου κατά 3 λεπτά (2.16’ ).

Το σκάφος του Λ.Σ. 606 που προσέτρεξε για βοήθεια από την Σάμο έφθασε στον τόπο του συμβάντος 3.32’    διανύοντας μία απόσταση τουλάχιστον 35 ν.μ.!!!

Το σήμα για βοήθεια στα παραπλέοντα πλοία εστάλη από τον Θάλαμο Επιχειρήσεων 12 λεπτά μετά την ενημέρωσή του δηλαδή  2.25’

Το Ελικόπτερο διάσωσης ενεργοποιήθηκε 2.29’  με αποτέλεσμα αν λάβουμε υπόψη κατά την παγκόσμια πρακτική τον χρόνο ενεργοποίησης του πληρώματος και την απόσταση που είχε να διανύσει 175 περ. ν.μ από την Ελευσίνα  να φθάσει στον τόπο του συμβάντος 3.52’ !!!

Τα παραπάνω κρίθηκαν αρκετά (!!!) προκειμένου το ΕΔΔΑ πεισθεί και να  καταδικάσει την χώρα μας και για το επιχειρησιακό μέρος τους συμβάντος.

Ουσιαστικά σύμφωνα με την προαναφερθείσα Απόφαση  του ΕΔΔΑ,  για κάθε απώλεια μεταναστών – προσφύγων (μόνο γι’ αυτούς τους κινδυνεύοντες στην θάλασσα άραγε;)  στον τομέα της Έρευνας και Διάσωσης πάντοτε φέρει ευθύνη το κράτος στην περιοχή ευθύνης του συμβαίνει η απώλεια.

Δεν γνωρίζουμε στους κόλπους της Ευρώπης να υπάρχει αρτιότερα οργανωμένο σύστημα Έρευνας και Διάσωσης από αυτό της χώρας μας,  που  παράσχει τις υπηρεσίες του σε θαλάσσια έκταση 1.200.000 τ.χ  και μήκος 1.200 χιλιομέτρων στα ανατολικά θαλάσσια σύνορα της χώρας.

Αλήθεια πόσα από τα πλέον κατάλληλα σκάφη θέλει κανείς να βάλουμε κατά μήκος των 1.200 χιλιομέτρων των ανατολικών θαλάσσιων συνόρων μας; Ακόμη σε απόσταση 500 μέτρων από ένα σωστικό σκάφος,  αν ανατραπεί ένα επικίνδυνο σαπιοκάραβο και παρασύρει στον βυθό αθώες ψυχές πως μπορεί να το αποτρέψει;

Τελικά είναι καθαρά ανθρωπιστικό το θέμα της προσφυγής στο ΕΔΔΑ ή εμπεριέχει και θέματα πολιτικής σκοπιμότητας;

Άραγε   γιατί  οι προσφεύγοντες και υποστηρικτές των δικαιωμάτων των μεταναστών – προσφύγων για την υπόθεση του Φαρμακονησίου, δεν προσέφυγαν κατά του Ελληνικού Κράτους για τα εκατοντάδες περιστατικά που συνέβησαν επί επόμενης  διακυβέρνησης της χώρας, όπου είχαμε την απώλεια εκατοντάδων μεταναστών- προσφύγων στην θάλασσα; Τότε  δεν υπήρχε ευθύνη και παραλείψεις του Ελληνικού κράτους; Τα ίδια «ακατάλληλα» σκάφη δεν χρησιμοποιούνταν ως πλοία διάσωσης από το Λιμενικό Σώμα;

Προσέφυγαν μήπως κατά της Τουρκίας που εργαλειοποιεί το μεταναστευτικό και επιτρέπει να επιβιβάζονται σε ανασφαλή σκάφη μετανάστες και πρόσφυγες; Σε αυτή την περίπτωση δεν απαιτείται η εφαρμογή του άρθρου 2 βάσει του οποίου καταδικάστηκε η χώρα μας;

Μήπως επίσης έκαναν ανάλογες προσφυγές κατά της Ιταλίας, Μάλτας και Ισπανίας για τις χιλιάδες απώλειες μεταναστών – προσφύγων στην Κεντρική και Δυτική  Μεσόγειο;

Υποστήριξαν και διεκδίκησαν ποτέ την υποβολή των αιτήσεων ασύλου στις πρεσβείες και τα προξενεία όλων των ευρωπαϊκών χωρών που βρίσκονται στην Τουρκία, προκειμένου αποφεύγονται οι εκατοντάδες απώλειών  με ανασφαλή σκάφη των κυκλωμάτων των διακινητών  στην  Ανατολική Μεσόγειο;

Σε τι εξυπηρετεί η μη σθεναρή καταπολέμηση  από όλους ενός συστήματος που στην πράξη επιτρέπει στα δίκτυα διακινητών  μεταναστών – προσφύγων να δρουν ανενόχλητα;

  1. Η Ελλάδα με την ίδια απόφαση του ΕΔΔΑ καταδικάστηκε  και για παραβίαση του άρθρου 3  (απαγόρευση απάνθρωπης ή ταπεινωτικής μεταχείρισης), αφού οι   «… αιτούντες που επέβαιναν στο σκάφος και οι οποίοι, αφού βυθίστηκε, υποβλήθηκαν σε εξευτελιστική και ταπεινωτική μεταχείριση λόγω των σωματικών ερευνών που είχαν υποβληθεί κατά την άφιξή τους στο Φαρμακονήσι».

Δεν γνωρίζουμε καμία χώρα στον κόσμο, όπου οι εισερχόμενοι στον έδαφός της να μην ελέγχονται αν μεταφέρουν όπλα, ναρκωτικά ή αποδεικτικά στοιχεία  τέλεσης εγκλημάτων…

Αρκεί κάποιος να πάρει οποιοδήποτε αεροπλάνο και να ταξιδέψει όπου γης… Γι’ αυτό και δεν το σχολιάζουμε.

Αξίζει πάντως να επισημανθεί ότι  στην διαδικασία προσφυγής  κατά της Ελλάδος για την υπόθεση αυτή στο  ΕΔΔΑ  και για χρονικό διάστημα περίπου 14 μηνών (παραιτήθηκε την 3-4-2016)  παρέστη εκπροσωπώντας τους προσφεύγοντες και πρώην Γενικός Γραμματέας σε Υπουργείο  της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Εύλογα  μετά τα παραπάνω, δημιουργούνται ερωτηματικά για το ποια είναι  η θέση των στελεχών αυτών των κομμάτων της  αντιπολίτευσης αναφορικά με τους διασυνοριακούς ελέγχους, την εφαρμογή διεθνών συμβάσεων και υποχρεώσεων της χώρας (ISPS, συνθήκη SCHENGEN κ.λ.π.), την άμυνα και ασφάλεια της χώρας.

Αξίζει να επισημανθεί πάντως,  ότι κατά την διάρκεια της διακυβέρνησης της χώρας  και από το κόμμα της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν λήφθηκε κανένα μέτρο προκειμένου βελτιωθεί η επάρκεια της χώρας σε κατάλληλα διασωστικά μέσα.

 Κανένα σκάφος του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, από τα χρησιμοποιούμενα μέχρι το έτους 2015,  δεν αποσύρθηκε ως ακατάλληλο από τον σχεδιασμό για την Έρευνα και Διάσωση ούτε αγοράστηκαν νέα και πιο κατάλληλα επιχειρησιακά μέσα (πλωτά σκάφη, ελικόπτερα ή αεροπλάνα).

  1. Αυτή είναι η πραγματικότητα και εύκολα κατανοεί κανείς, ότι όλα τα υπόλοιπα εξυπηρετούν μόνο σκοπιμότητες αυτών που τις προβάλλουν.

Ας μην είναι σίγουροι κάποιοι, ότι η επιχειρηματολογία που στηρίζεται στα θύματα  και στους συμψηφισμούς θυμάτων, θα τους βγει σε καλό.

  1. Επιβάλλεται να δούμε το δάσος. Μακροπρόθεσμα αλλού ο κίνδυνος. Ιδίως όταν «άθελά μας» συμβάλλουμε στην έκδοση αποφάσεων από διεθνή θεσμικά όργανα  με τις οποίες αμφισβητείται η ικανότητα της χώρας μας  να ανταποκριθεί ικανοποιητικά στα θέματα  Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της.

Κάποιοι άλλοι επιβουλεύονται… και καραδοκούν…

  1. Η συνεχής εκπαίδευση, η προμήθεια νέων μέσων διάσωσης, κατάλληλων και επαρκών για τον χώρο ευθύνης SAR της χώρας μας, η συνεχής χρηματοδότηση για την συντήρησή τους, αποτελούσαν και συνεχίζουν να αποτελούν συνεχή πρόκληση για το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ αλλά και την μόνη λύση για την ανταπόκριση της χώρας μας στις διεθνείς υποχρεώσεις της και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Αυτό απαιτεί το ΕΔΔΑ, αυτή την υποχρέωση συμμόρφωσης έχει η Ελλάδα.

Όποιος διαβάζει διαφορετικά την Απόφαση του ΕΔΔΑ,  εξυπηρετεί άλλους σκοπούς και μάλλον είναι μακριά νυχτωμένος.

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΗΓΕΣ:

  1. https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/351304_katadiki-gia-farmakonisi-pyra-apo-syriza-siopi-apo-tin-kybernisi
  2. https://www.ieidiseis.gr/politiki/153998/katadiki-elladas-gia-thanatous-sto-farmakonisi-to-2014-oli-i-apofasi-tou-evropaikoy-dikastiriou

 

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στα ύψη οι τόνοι της αντιπαράθεσης κυβέρνησης-αντιπολίτευσης για την υπόθεση των παρακολουθήσεων

Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση των παρακολουθήσεων στη χώρα μας. Eπί τρεισήμισι ώρες κατέθετε ως μάρτυρας ο δημοσιογράφος Τάσος Τέλλογλου στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, ο οποίος διενεργεί προκαταρκτική ποινική έρευνα για την υπόθεση των τηλεφωνικών υποκλοπών του

Νέο παραλήρημα και απειλές Τσαβούσογλου: «Οι Έλληνες κάνουν λόμπινγκ εναντίον μας»

«Είναι ξεκάθαρο, ότι η Ελλάδα εξοπλίζει τα νησιά. Δεν μπορούμε να ανεχθούμε αυτές τις παραβιάσεις της Συνθήκης της Λωζάνης» Παράπονα κατά της Ελλάδας, ότι δεν δέχεται να… συζητήσει με την Τουρκία και ότι κάνει δυσφημιστική εκστρατεία εναντίον της, διατύπωσε την

Δεκαπενταύγουστος: Έκτακτα μέτρα της Τροχαίας για το τριήμερο

Εκτός των άλλων στον σχεδιασμό προβλέπεται η συγκρότηση συνεργείων της Τροχαίας, για την βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων που ευθύνονονται για θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, βάσει ειδικού σχεδιασμού, με έντονη αστυνομική παρουσία στο οδικό

Νότης Μηταράκης – Απάντηση στον Ιάσονα Αποστολόπουλο για το ναυάγιο στη Ρόδο: Ντροπή να κατηγορείτε την Ελλάδα

Απάντηση στον ακτιβιστή Ιάσονα Αποστολόπουλο μέσω Twitter έδωσε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης, αναφορικά με το ναυάγιο νοτίως της Ρόδου στο οποίο υπάρχουν ακόμη αγνοούμενοι μετανάστες. Συγκεκριμένα, όλα ξεκίνησαν όταν ο Ιάσων Αποστολόπουλος στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, σχολίασε το δυσάρεστο γεγονός επιρρίπτοντας ευθύνες στην