Το Drone της Frontex και η διακοπή χρηματοδότησης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ…

Την  8-7-2022 ανακοινώθηκε, ότι στο πλαίσιο της Μικτής Ευρωπαϊκής Επιχείρηση ”ΠΟΣΕΙΔΩΝ”, η οποία διεξάγεται σε συνεχή βάση από το Μάιο του 2008 ενοικιάσθηκε από τον FRONTEX τύπου «heron»  UAV,   το οποίο παραχωρήθηκε στην επιχείρηση για 6 μήνες και θα χρησιμοποιεί ως βάση του το αεροδρόμιο στο Τυμπάκι Κρήτης.

Σε σχετική τελετή που έγινε στην Κρήτη, η Εκτελεστική Διευθύντρια του FRONTEX (ad interim) Aija Kalnaja  μεταξύ  άλλων δήλωσε ότι: «…..Αυτό το μέσο υπηρετεί την Ε.Ε. Οι αποστολές του FRONTEX συμβάλουν στην προστασία και την ασφάλεια όλων των Ευρωπαίων, βοηθώντας τις Αρχές …………… να αντιμετωπίσουν τις υβριδικές απειλές, οι οποίες προέρχονται από περιοχές εκτός Ε.Ε.»

Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο συμφωνεί με την παραπάνω άποψη η Επίτροπος κ. Γιόχανσον, η οποία ως γνωστόν έχει σταματήσει εδώ και 3 χρόνια την χρηματοδότηση του Λιμενικού Σώματος για τις δαπάνες του για την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων στο Ανατολικό Αιγαίο που αποτελούν ταυτόχρονα και σύνορα της Ε.Ε.

Απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι, αφού η κ. Γιόχανσον  δεν  φημίζεται για  τα “θετικά” αισθήματά της για τον τρόπο αντιμετώπισης του μεταναστευτικού από την χώρα μας, γιατί χρηματοδοτεί ένα μέσο που θα δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα.

Εδώ διατίθενται απλόχερα σύμφωνα με πληροφορίες μας περίπου 6 εκατ. ευρώ. Ποσό που αντιστοιχεί με τα οδοιπορικά του προσωπικού, τα καύσιμα και τα έξοδα συντήρησης των σκαφών που επιχειρούν στο Ανατολικό Αιγαίο για ένα έτος.

Τι συμβαίνει λοιπόν; Δρα η κ. Επίτροπος χρησιμοποιώντας δύο  μέτρα και δύο σταθμά;

Επιλεκτική χρηματοδότηση; Και με ποια εξουσιοδότηση του Συμβουλίου αντιμετωπίζεται έτσι η παύση της χρηματοδότησης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ;

Εκτός και αν με το UAV θέλει η κ. Επίτροπος να έχει άμεση αντίληψη για τα συμβαίνοντα στα ανατολικά θαλάσσια σύνορα που είναι και σύνορα της Ε.Ε.

Ώρα είναι να δούμε…… να εξοργίζεται η κ. Επίτροπος και η «αποκεφαλισμένη» ηγεσία του FRONTEX με την απαράδεκτη συμπεριφορά της γενναία χρηματοδοτούμενης Τουρκίας καθώς και όλων των υποστηρικτών διακίνησης των μεταναστών μέσω του “ασφαλούς” δρόμου της θάλασσας με σαπιοκάραβα και φουσκωτές σαμπρέλες….

Μπαααα… μην το περιμένετε…

Να ελπίσουμε όμως, ότι το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ θα αξιοποιήσει στο έπακρο τις μεταδιδόμενες  πληροφορίες  του UAV επί του θαλάσσιου πεδίου στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες θα είναι σε  πραγματικό χρόνο, για την έρευνα και διάσωση, την καταπολέμηση των δικτύων διακίνησης μεταναστών αλλά και όλων των άλλων μορφών διασυνοριακού εγκλήματος.

Η πλούσια εμπειρία από το παρελθόν, ΚΥΡΙΩΣ  από την χρήση των προηγμένης τεχνολογίας επανδρωμένων αεροσκαφών προερχόμενων  κυρίως από τις σκανδιναβικές χώρες,  υπάρχει.

Αξίζει να επισημάνουμε, ότι οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις με UAV’s στην Ελλάδα για λογαριασμό του FRONTEX  έγιναν το 2011 στην Πρέβεζα, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο είχε διαδραματίσει  ο νυν Διευθυντής του Κλάδου Επιχειρήσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Να υπενθυμίσουμε  επίσης, ότι τα UAV’s έχουν επικουρικό χαρακτήρα στην επιτήρηση, διότι ημερησίως στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν να προσφέρουν τις Υπηρεσίες τους για 4-5 ώρες. Τις υπόλοιπες ώρες του 24ώρου τι γίνεται;

Γι αυτό χρειάζεται πάντα το επίγειο σταθερό σύστημα επιχείρησης (ΕΣΟΘΕ). Σύστημα που θα παρέχει εικόνα όλο το 24ωρο.

Σύστημα που θα ενταχθεί στον σχεδιασμό της εθνικής άμυνας.

Σύστημα επιτήρησης που θα ανήκει στην Ελλάδα και όχι στους ξένους.

Σύστημα που η απόκτηση του οποίου επιβάλλεται να επιταχυνθεί.

 

ΥΓ: Το έτος 2018 ουδείς στην χώρα -εκ των αποτελεσμάτων αξιοποίησης των δεδομένων- αντιλήφθηκε ότι χρησιμοποιήθηκε UAV για την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων για λογαριασμό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Ας μην το επαναλάβουμε.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο