Αναβαθμίζεται ο λιμένας Πατρών, εάν συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο: Προβλέψεις για 50.000 εμπορευματοκιβώτια


Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης έχει ο λιμένας Πατρών, εάν συνδεθεί με το εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τυχόν απευθείας σύνδεση, θα καταστήσει το λιμάνι της Πάτρας
τομοναδικό, κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής της Αδριατικής, με πρόσβαση
στο«Κεντρικό Σιδηροδρομικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών», προσδίδοντάς
του ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα.
Επίσης, τυχόν σύνδεση οδηγεί σε:
-Δημιουργία προϋποθέσεων και δυνατοτήτων συνεργασίας με τον Λιμένα Πειραιά στην μεταφορική αγορά των εμπορευματοκιβωτίων.
-Δημιουργία υπηρεσιών διακίνησης Η σιδηροδρομική σύνδεση βάζει το λιμάνι της Πάτρας στην Αγορά των Ε/Κ.
-15000 ΕΚ καταγεγραμμένα διακινούνται ετησίως από τις μεγάλες
επιχειρήσεις της Δυτικής Ελλάδας και εκτιμώνται 5000 ακόμη
απόδιάσπαρτες μικρές επιχειρήσεις.
Η δυναμική που θα αναπτυχθεί εκτιμάται σε τουλάχιστον 50000 Ε/Κ την πρώτη 5/τια από τηνέλευση της Γραμμής.
-Αποφυγή καθυστερήσεων από διασυνοριακούς ελέγχους έναντι των χερσαίωνμέσων.
Αναλυτικότερα, τις προτεραιότητες ανάπτυξης του λιμένα Πατρών και τη
συμβολή ενός Εμπορευματικού Κέντρου στην ανάπτυξη του λιμένα ως κόμβου
συνδυασμένων μεταφορών ανέπτυξε ο Νικόλαος Κοντοές, πρόεδρος και
διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ), σε πρόσφατη
ημερίδα του ΕΕΣΥΜ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Οργανισμός βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο
αναζήτησης του νέου του ρόλου, μετά τις αλλαγές που πραγματοποιούνται σε
παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο στα μεταφορικά δίκτυα και τις
εμπορευματικές μεταφορές.
Οι αλλαγές που πραγματοποιούνται στην παγκόσμια αγορά με την
μετατόπιση των κέντρων παραγωγής από την Ευρώπη και την Αμερική προς την
Ασία, ενισχύουν τους λεγόμενους «δρόμους του Μεταξιού» και καθιστούν
τον Πειραιά μεγάλο διεθνούς εμβέλειας ευρωπαϊκό λιμάνι και δημιουργούν
αναπτυξιακές προοπτικές και ευκαιρίες και για το λιμάνι της Πάτρας.
width="546"Οπότε, σύμφωνα με τον κ. Κοντοέ, κύρια προτεραιότητα του στρατηγικού σχεδιασμού του λιμένα Πατρών είναι:
-Η ανάπτυξη μεταφορικής υποδομής και λειτουργίας του λιμένα ως αναπόσπαστο κομβικό σημείο ενός ενιαίου μεταφορικού συστήματος,
-ΟτερματικόςκόμβοςτουΟ.Ε.Μ. [Orient/East-Med Multimodal Corridor],
-Ο ενδιάμεσος κόμβος διασύνδεσης μεταξύ OEM Scandinavian Corridor,
-Ο διαμετακομιστικός κόμβος Αδριατικής με Μεσογειακά παράλια.
Όπως εξήγησε ο επικεφαλής του Οργανισμού, στους μελλοντικούς στόχους
είναι η ένταξη του Λιμένα Πατρών στις μελέτες και πρωτοβουλίες ανάπτυξης
δικτύων συνδυασμένων μεταφορών, προκειμένου να ανταποκριθεί στις
ανάγκες της σύγχρονης αγοράς και στις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής
πολιτικής μεταφορών.
Παράλληλα, ζητούμενο είναι η κατανόηση αλληλεπιδράσεων και
αλληλεξαρτήσεων μεταξύ των διαφόρων μεταφορικών μέσων και της προώθησης
του λιμένα Πατρών ως μέρος μιας ενιαίας θεώρησης μεταφορών, ενώ
σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει και η αποτελεσματική και βιώσιμη
εξυπηρέτηση των εθνικών ροών, των εισαγωγών/εξαγωγών, των ροών transit
και των διαπεριφερειακών ροών εσωτερικού.
Οπότε, με στόχο τηνανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορώνοι προτεραιότητες του λιμανιού, βάσει στρατηγικού σχεδιασμού, είναι οι εξής:
– Σιδηροδρομική σύνδεση με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο,ώστε να βελτιστοποιηθεί η προσβασιμότητα του λιμένα Πατρών προς την ενδοχώρα και την Κεντροδυτική Ευρώπη.
-Εμπορικό Τμήμα Ν. Λιμένα Πατρών
Η κατασκευή του Εμπορευματικού πολυχρηστικού κρηπιδώματος θα
επιτρέψει την λειτουργία Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων [ΣΕΜΠΟ] και
κρίνεται απολύτως αναγκαία για την προοπτική ανάπτυξης του Λιμένα.
Το έργο είναι ώριμο από πλευράς μελετών και αδειών [Στην αρμόδια Δ/νση του ΥΠΟΜΕΔΙ]. Αναζητείται χρηματοδότηση.
-Δημιουργία Μονάδας ΥΦΑ για χρήση Υ.Φ.Α. για ναυτιλιακό καύσιμο
-Δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου
-Εξασφάλιση στρατηγικών συνδέσεων και ενεργειών
Η καινούργια σύνδεση με Κωνσταντινούπολη-Τεργέστη αποτελεί ισχυρή
ένδειξη της δυνατότητας του λιμένα να μετατραπεί σε κόμβο διασύνδεσης
των δικτύων ΟΕΜ-SCANDINAVIAN, καθώς και της Μεσογείου γενικότερα.
Πρόκειται να ενισχυθεί σημαντικά με την αναμενόμενη Σιδηροδρομική Σύνδεση.
Υπάρχουν δυνατότητες για συνδέσεις και με άλλα λιμάνια Ανατολής –
Δύσης Αφρικής αναδεικνύοντας το λιμάνι της Πάτρας σε σημαντικό
ενδιάμεσο σταθμό διαμετακόμισης.
Προϋποθέσεις και δυνατότητες συνεργασίας με τον Λιμένα Πειραιά.
Σε αυτή την περίπτωση το λιμάνι της Πάτρας θα μπορεί να λειτουργήσει
ως περιφερειακό- συμπληρωματικό και όχι ανταγωνιστικό σε εκείνο του
Πειραιά , στην μεταφορική αγορά των εμπορευματοκιβωτίων.
-Ανάπτυξη και εφαρμογή νέων τεχνολογιών.metaforespress.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΟΕΠΛΣ Άδειες προσωπικού: Εκεί που μας χρωστάγανε, μας παίρνουν και το βόδι!

Eκφράζoυμε την έντονη διαμαρτυρία μας για το Γενικό Σήμα περί χορήγησης αδειών προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και για την προφορική εντολή περί αναστολής αδειών προϊσταμένων υπηρεσιών. Το Γενικό Σήμα με θέμα «Ετοιμότητα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος», μας γυρίζει πολλές δεκαετίες πίσω και ακόμη

ΥΦΕΘΑ: «Οι Έλληνες υπαξιωματικοί αποτελούν τον σιδηρούν βραχίονα των Ενόπλων Δυνάμεων»

Αποτελεί στρατηγική επιλογή ο πλήρης εκσυχγχρονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων, ανέφερε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας (ΥΦΕΘΑ) Θανάσης Δαβάκης, απαντώντας νωρίτερα σήμερα στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλη Κόκκαλη, ο οποίος κάλεσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να απαντήσει

Luminara: Το σούπερ-γιοτ ξενοδοχείο που απογειώνει την εμπειρία της κρουαζιέρας

Μια μοναδική εμπειρία διακοπών που συνδυάζει τον υλικό με τον συναισθηματικό πλούτο για μια αξέχαστη εν πλω φιλοξενία. Το νεότερο superyacht από τη συλλογή της Ritz-Carlton, γιόρτασε επίσημα την έναρξη της λειτουργίας του, βαφτισμένο με το γνωστό συμβολικό-σπάσιμο της σαμπάνιας

Τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα στον κόσμο: Ποια η θέση του Πειραιά/Αθήνας

Ο Πειραιάς (και η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας) συνεχίζει να ενισχύει τη φήμη του ως ένα από τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα παγκοσμίως. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Δείκτη Ανάπτυξης Διεθνών Κέντρων Ναυτιλίας Xinhua-Baltic (ISCDI), το ελληνικό δίπολο Πειραιά-Αθήνας, καταλαμβάνει

Μετάβαση στο περιεχόμενο