Ανοίγει φτερά το πρώτο ελληνικό drone: Δοκιμή πτήσης για τον Αρχύτα

Ύστερα από πολλές καθυστερήσεις, το project της ΕΑΒ μπαίνει σε φάση απογείωσης, καθώς η πτητική δοκιμή θα οδηγήσει σε συμπεράσματα για τη δυναμική συμπεριφορά του.

Δεν έχει περάσει πολύ μεγάλο διάστημα από την ημέρα που η ΕΑΒ πέρασε από το υπουργείο Οικονομικών στη δικαιοδοσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και εκεί που όλοι πίστευαν ότι το πολυσυζητημένο ελληνικό drone Αρχύτας είναι απλώς ένα …όνειρο, κάτι έχει αρχίσει να κινείται και το μη επανδρωμένο αεροσκάφος ετοιμάζεται να «ανοίξει τα φτερά του».

Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, το αμέσως προσεχές διάστημα το μεταλλικό ομοίωμα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους Αρχύτας θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτητική δοκιμή. Από τις δοκιμές θα βγουν συμπεράσματα για τη δυναμική συμπεριφορά του και θα γίνουν επίσης οι κατάλληλες προσαρμογές και ρυθμίσεις που θα χρησιμεύσουν για να εφαρμοστούν στην πτήση του πρωτότυπου.

Όσον αφορά τώρα την επιχειρησιακή αξία του συγκεκριμένου drone, το οποίο η αλήθεια είναι ότι έχει περάσει από «σαράντα κύματα», καθώς εδώ και 36 μήνες το πρόγραμμα επόπτευε το υπουργείο Οικονομικών χωρίς να υπάρχει καμία επαφή με τις Ένοπλες Δυνάμεις, αυτή θα φανεί από τις δοκιμές που θα γίνουν.

Οι μηχανικοί και οι τεχνικοί της ΕΑΒ στη Διεύθυνση Έρευνας και Νέων Προϊόντων με τον Αρχύτα υλοποιούν ένα ιδιαιτέρως σύνθετο έργο, καθώς ακολουθούνται αυστηρές προδιαγραφές αεροσκαφών και είναι απόλυτα προσηλωμένοι στην υλοποίηση του εθνικού drone.

Οι προδιαγραφές του Αρχύτα

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τον Αρχύτα, πρόκειται για ένα αεροσκάφος τύπου μικτής πτέρυγας, με σχεδιασμό που διαφέρει από όλα τα άλλα UAV, καθώς διαθέτει VTOL (κάθετη απογείωση και προσγείωση).
Το VTOL UAV του προγράμματος «Αρχύτας» είναι βασισμένο σε πλατφόρμα σταθερής πτέρυγας της κλάσης tactical UAV μεγάλων διαστάσεων.

Για την κατασκευή του η ΕΑΒ συνεργάζεται με τρία πανεπιστήμια, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Η ΕΑΒ πήρε …μπρος

Τα ερευνητικά αναπτυξιακά προγράμματα UAV και συστήματα παρακολούθησης που υλοποιεί ή συμμετέχει στην υλοποίηση τους, παρουσίασαν εκπρόσωποι της ΕΑΒ σε αρμόδιους επιτελείς της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, του Γενικού Επιτελείου Στρατού, του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

Την αντιπροσωπεία της ΕΑΒ αποτελούσαν οι Αλέξανδρος Διακόπουλος (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος), Δημήτριος Σκαλαίος (εντεταλμένος σύμβουλος, Chief Restructuring Officer), Νικόλαος Κόκλας (διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης) και Κυριάκος Ενωτιάδης (τομεάρχης Ηλεκτρονικών).

Μετά από χρόνια ακινησίας της ΕΑΒ επιτέλους κάτι κινείται και για την υλοποίηση των προγραμμάτων της και γίνονται συζητήσεις με τους επιτελείς των Ενόπλων Δυνάμεων προκειμένου να δουν τι ανάγκες υπάρχουν και πως αυτές μπορούν να καλυφθούν.

Η ΕΑΒ και ο αντι-drone θόλος

Οι ερευνητές της ΕΑΒ εκτός από τα μη επανδρωμένα εδώ και καιρό δοκιμάζουν και συστήματα που μπορούν λειτουργήσουν μέσα στον αντι-drone θόλο που έχει αναγγείλει ο Ν. Δένδιας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο που αναπτύσσεται αφορά ζητήματα ηλεκτρονικού πολέμου κατά Μη Επανδρωμένης απειλής. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, το σύστημα θα δρα πάνω στο σύστημα GPS των μη επανδρωμένων και θα το αποσυντονίζει.

Για τον αντι-drone θόλο, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας δήλωσε ότι είναι προτεραιότητα και επισήμανε ότι για τη δημιουργία δύο θόλων, ενός αντιαεροπορικού και ενός anti-drone θόλου έχει δεσμευθεί το ποσό των 2 δισ. ευρώ.

Εξάλλου, επιβεβαίωσε ότι βρέθηκαν στην ΕΑΒ τεχνολογίες και δυνατότητες που αν εξελιχθούν θα μας εκπλήξουν όλους, αλλά πρόσθεσε ότι υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια πλήρης έλλειψη σύνδεσης με τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις και το αμυντικό οικοσύστημα. «Κάτι που ευελπιστούμε να αλλάξει στο μέλλον ώστε να μπορέσει να παράξει το έργο που πραγματικά μπορεί και αξίζει», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ανδραβίδα γίνεται «φρούριο» για τα F-35

Από τις 10 Απριλίου 2024 που έφθασε η LOA (Letter of Acceptance) για την προμήθεια των μαχητικών 5ης γενιάς F-35, δεν έγινε πλέον κανένας λόγος ούτε για το εάν έχουν αρχίσει οι διαπραγματεύσεις για την απόκτησή τους, ούτε εάν άρχισαν τα

Δεν είμαστε στο 2019 – άρα ας μιλάμε για το 2025 όχι για το 2015

Ολοένα και περισσότερο ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέρχεται στη ρητορική στο «δεν θα γυρίσουμε στο 2015» και της διακινδύνευσης της σταθερότητας. Η σκοπιμότητα και η τακτική πίσω από αυτή την αναφορά είναι προφανής. Το 2015 έμεινε στη συλλογική μνήμη της ελληνικής

Δημοσκόπηση: Η ΝΔ έχει προβάδισμα αλλά πραγματική πρώτη δύναμη είναι η δυσαρέσκεια

Με τα κόμματα να βρίσκονται στην τελική ευθεία για τις Ευρωεκλογές η δημοσκόπηση της Metron Analysis για το MEGA αποκτά ξεχωριστή σημασία. Και αυτό όχι μόνο γιατί αποτυπώνει τις δυναμικές των κομμάτων και τη δημοφιλία των πολιτικών, αλλά και γιατί

Τα θαύματα της ελληνικής ναυτιλίας

ΗΕλλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί

Μετάβαση στο περιεχόμενο