Ανθυποπλοίαρχος κατηγορείται για υπεξαίρεση στο Λιμεναρχείο της Κω

Σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου επί κακουργημάτων παραπέμπεται με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Δωδεκανήσου ένας ανθυποπλοίαρχος του λιμενικού σώματος κατηγορούμενος για υπεξαίρεση από υπάλληλο κατ’ εξακολούθηση αντικειμένων των οποίων η αξία τους υπερβαίνει συνολικά το ποσό των 120.000 ευρώ.
Ο ανθυποπλοίαρχος φέρεται να ενεπλάκη σε υπόθεση διαφθοράς στους κόλπους του Λιμεναρχείου Κω για την οποία ξεκίνησε έρευνα από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος το έτος 2013 μετά από καταγγελία ενός λιμενοφύλακα.

Οπως έχει αποκαλύψει η «δημοκρατική», η καταγγελία έφερε αξιωματικό να είχε παρουσιάσει σκάφος, που μετέφερε μετανάστες στην Κω ότι είχε βυθιστεί και στην πορεία το σκάφος αυτό να βρέθηκε στην ιδιοκτησία ενός ιδιώτη!

Αφορμή για την άσκηση της διώξεως και την Εισαγγελική έρευνα αποτέλεσε έγγραφο της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων της 23ης Ιουνίου 2014 που αφορά υπόθεση ανεύρεσης ταχύπλοου με μηχανή στη νήσο Κω στις 13 Νοεμβρίου 2013 και τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.
Τον Οκτώβριο του 2015 για την υπόθεση ασκήθηκε δίωξη εις βάρος ακόμη 5 ατόμων συμπεριλαμβανομένου κι άλλου αξιωματικού για υπεξαίρεση στην υπηρεσία από κοινού, κατά μόνας και κατ’ εξακολούθηση αντικειμένων αξίας μεγαλύτερης των εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ και ψευδή βεβαίωση κατά μόνας, από κοινού και κατ’ εξακολούθηση της οποίας το συνολικό όφελος και η συνολική βλάβη υπερβαίνουν το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ.
Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών της Κω παρέπεμψε τον πρώτο για υπεξαίρεση ενώ έπαυσε οριστικά την δίωξη για την ψευδή βεβαίωση λόγω παραγραφής.
Το πρωτοβάθμιο δικαστικό συμβούλιο έκρινε ότι ο ανθυποπλοίαρχος έχοντας την ευθύνη σύνταξης αναφορών και εκθέσεων αυτοψίας προς το Λιμεναρχείο Κω αναφορικά με ένα ταχύπλοο ενώ γνώριζε ότι δεν βυθίστηκε το καταχώρησε ψευδώς ότι βυθίστηκε.
Το σκάφος αυτό φέρεται μάλιστα να μεταφέρθηκε αρχικώς σε στρατόπεδο και ακολούθως σε εγκαταστάσεις εταιρείας ιχθυοκαλλιεργειών.
Επιπλέον, του αποδίδεται η μη ορθή αναγραφή σε έκθεση απλής αυτοψίας στοιχείων μηχανοκίνητου σκάφους που δηλώθηκε ως «ανευρεθέν» από ιδιώτη στην περιουσία του οποίου προσεκτήθηκε παράνομα άλλο ταχύπλοο σκάφος.
Τα δύο σκάφη όπως δέχτηκε το δικαστικό συμβούλιο έπρεπε να κατασχεθούν και να περιέλθουν στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου και ότι η αξία τους ως μεταχειρισμένων ανήρχετο στο ποσό των 104.361,54 €.
Ο δεύτερος αξιωματικός, όπως είχε προκύψει, ενώ γνώριζε ότι τα ταχύπλοα σκάφη δεν βυθίστηκαν, εντούτοις εμφάνισε ψευδώς σε δύο αναφορές της Λιμενικής Αρχής Κω ότι τα σκάφη είχαν βυθιστεί.
Το ψευδές αυτό γεγονός είχε έννομες συνέπειες, καθότι με βάση την πιο πάνω ψευδή βεβαίωση, αντίστοιχα, σε κάθε έγγραφο, τα παραπάνω σκάφη δεν κατασχέθηκαν, προκειμένου να περιέλθουν στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου, αλλα χαρακτηρισμένα ως βυθισμένα, περιήλθαν παρανόμως το μεν πρώτο στην κατοχή ιδιωτών οι οποίοι τα ιδιοποιήθηκαν και τα εμφάνισαν ως ευρεθέντα από αυτούς.
Οι ψευδείς βεβαιώσεις ωστόσο έλαβαν χώρα το έτος 2013 και διώκονται λόγω ύψους αξίας των σκαφών σε βαθμό πλημμελήματος και έχουν υποπέσει ήδη σε παραγραφή.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης με έγγραφό του τον
Οκτώβριο του 2019 στις αρχές δήλωσε την επιθυμία του για την πρόοδο της ποινικής διαδικασίας.

Οι διώξεις εις βάρος των λοιπών ιδιωτών έπαυσαν ομοίως λόγω παραγραφής και υπόλογος είναι πλέον
μόνο ο ανθυποπλοίαρχος ο οποίος κατηγορείται για το ό,τι το συνολικό όφελος της υπεξαιρέσεως είναι αξίας 121.438,69 € με βάση την μέγιστη τιμή στην αγορά των Η.Π.Α

Πηγή: dimokratiki.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο