Αντιμεταναστευτική κυβέρνηση

Συμφώνησαν τα ολλανδικά δεξιά κόμματα που συμμετέχουν στον νέο υπερσυντηρητικό, ξενοφοβικό συνασπισμό της χώρας

Αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 130 χλμ. την ώρα στη διάρκεια της ημέρας και εξαίρεση από την κοινοτική νομοθεσία περί ασύλου είναι ορισμένα από τα μέτρα στα οποία συμφώνησαν τα ολλανδικά δεξιά κόμματα που συμμετέχουν στον νέο υπερσυντηρητικό, ξενοφοβικό συνασπισμό της χώρας. Από την πρωθυπουργια απουσιάζει μεν ο ακροδεξιός ηγέτης Γκέερτ Βίλντερς, όχι όμως και το ιδεολογικό του στίγμα. Η εξέλιξη ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον Βίλντερς, το αντιμεταναστευτικό κόμμα του οποίου συμπράττει με το κεντροδεξιό VVD, το μεταρρυθμιστικό Νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο και το Αγροτικό Κίνημα. Στην 26σέλιδη συμφωνία με τίτλο «Ελπίδα, κότσια και περηφάνια» προβλέπονται περιορισμός της μετανάστευσης, συνταγματική μεταρρύθμιση, αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης και της αύξησης του κόστους ζωής και οπισθοδρόμηση στα μέτρα για την κλιματική αλλαγή. Υπό τις προηγούμενες κυβερνήσεις η Ολλανδία εθεωρείτο πρωτοπόρος στην Ευρώπη στην υιοθέτηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ειδικά ηλιακής, και στον περιορισμό της κτηνοτροφίας, που συμβάλλει στην αύξηση των εκπομπών ρύπων. Παρόλο όμως που η μικρή χώρα κινδυνεύει να βυθιστεί αν δεν ληφθούν μέτρα για την αύξηση της στάθμης των υδάτων και τον κίνδυνο πλημμυρών των ποταμών της, ελάχιστα σημεία στη συμφωνία αφορούν στη διαχείριση της κλιματικής κρίσης. Παράλληλα, στο κυβερνητικό του σχέδιο ο τετρακομματικός συνασπισμός λέει ότι θα επιδιώξει το «αυστηρότερο καθεστώς ασύλου» με ισχυρότερους συνοριακούς ελέγχους και αυστηρότερους κανόνες για τους αιτούντες άσυλο που φτάνουν στην Ολλανδία. «Μια ρήτρα εξαίρεσης για τις ευρωπαϊκές πολιτικές ασύλου και μετανάστευσης θα υποβληθεί το συντομότερο δυνατόν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή», αναφέρει ο συνασπισμός στο σύμφωνό του. Δεν είναι σαφές εάν ένα τέτοιο αίτημα μπορεί να γίνει δεκτό από την Ε.Ε. Η μετανάστευση εργατικού δυναμικού θα περιοριστεί επίσης και η εισαγωγή ξένων φοιτητών στα ολλανδικά πανεπιστήμια θα γίνει αυστηρότερη, ανέφεραν τα μέρη.

Με την ευρεία συμφωνία που επετεύχθη, ένας ανεξάρτητος ενδιάμεσος θα αναλάβει πλέον τη συγκρότηση του υπουργικού συμβουλίου, μια διαδικασία που αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον έναν ακόμη μήνα. Δεν είναι ακόμη σαφές ποιος θα γίνει πρωθυπουργός, καθώς ο Βίλντερς, γνωστός για τις σκληρές απόψεις του για το Ισλάμ, υποσχέθηκε τον Μάρτιο να παραιτηθεί από τον ρόλο προκειμένου να φέρει τους υποψήφιους κυβερνητικούς εταίρους του στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Δεν έχει ανακοινώσει όμως ποιον θα προτείνει για την κορυφαία θέση της κυβέρνησης. Ο νέος συνασπισμός είπε επίσης ότι θα συνεχίσει την πολιτική και στρατιωτική υποστήριξη προς την Ουκρανία και θα καταστήσει νομικά δεσμευτική τη δαπάνη τουλάχιστον του 2% του ολλανδικού ΑΕΠ για την άμυνα, σύμφωνα με τις συμφωνίες του ΝΑΤΟ. Ηγέτες της Αριστεράς και οικολόγοι ακτιβιστές εμφανίστηκαν επιφυλακτικοί απέναντι στο κείμενο της συμφωνίας, τονίζοντας ότι ο κυβερνητικός συνασπισμός δεν διαθέτει πλειοψηφία στη Γερουσία . Ο επικεφαλής της συμμαχίας Πρασίνων Εργατικών,
Φρανς Τίμερμανς, ανέφερε στα ολλανδικά ΜΜΕ ότι η Ε.Ε. ουδέποτε θα συμφωνήσει σε εξαίρεση της χώρας από τους κοινοτικούς κανόνες . «Ειλικρινά, δεν πρόκειται να συμβεί».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Ο Δένδιας παραδίδει τα στρατιωτικά νοσοκομεία στους ιδιώτες

Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για τα υγειονομικά θέματα των Ενόπλων Δυνάμεων στη Βουλή, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας επιχείρησε να εμφανίσει ένα «σχέδιο σωτηρίας» για τα στρατιωτικά νοσοκομεία. Ωστόσο, μια προσεκτική ανάγνωση των αλλαγών που προωθούνται αποκαλύπτει μια διαφορετική πραγματικότητα:

Δεξαμενόπλοια: Ασφαλιστικά παίγνια της Ρωσίας με σύμμαχο την Ινδία

Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου προς την Ινδία φαίνεται να εστιάζεται το ενδιαφέρον αρκετών ασφαλιστικών εταιρειών της Ρωσίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, επιπλέον τρεις ρωσικές ασφαλιστικές εταιρείες υπέβαλαν πρόσφατα αίτηση στην Ινδία για να παρέχουν ασφαλιστική κάλυψη σε δεξαμενόπλοια

Η νέα μόδα στις Βρυξέλλες: Γράφουμε γράμματα στον Άγιο Βασίλη

Γιώργος Σκορδίλης Θα μπορούσε να είναι ανέκδοτο, αν δεν ήταν τόσο αποκαλυπτικό της ευρωπαϊκής πολιτικής κουλτούρας. Ευρωβουλευτές, φορώντας τον μανδύα της ηθικής αυστηρότητας, ζητούν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να σταματήσει (!) τις πωλήσεις ελληνικών πλοίων σε ρωσικά συμφέροντα. Κι όλα

Κικίλιας : Ανοιχτό το ενδεχόμενο εκπτωτικών μειώσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τις οικογένειες και στα ταχύπλοα

«Στόχευσή μας είναι να μην είναι πολυτέλεια για την ελληνική οικογένεια να ταξιδέψει στα νησιά» υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας Για το ενδεχόμενο μειώσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέσα από τις μειώσεις των λιμενικών τελών που εξαγγέλθηκαν προ ημερών, μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο