Αντιστράτηγος ε.α. Κ. Κούσαντας: Η επόμενη μέρα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπό την καθοδήγηση Εθνικού Φορέα

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αναλύει σε νέα σημαντική παρέμβαση ο αντιστράτηγος ε.α. Κωνσταντίνος Κούσαντας.

Σημειωτέον πως ο κ. Κούσαντας έχει υπηρετήσει στο ΝATOϊκό Στρατηγείο Ταχείας Επεμβάσεως στην Ισπανία – Βαλένθια ως Βοηθός Επιτελάρχη στο βαθμό του Ταξίαρχου και είναι κάτοχος δύο Masters στη Διεθνή Ασφάλεια (Plymouth) και στις Διεθνείς Σχέσεις (Brussels).

Ακολουθεί ολόκληρη η νέα παρέμβασή του:

1.  Το γεγονός της  ακύρωσης της πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) που είχε ξεκινήσει  από το 2017 δημιουργεί ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ διότι η μεγάλη γεωστρατηγική σημασία που διαδραματίζει εν μέσω Ρώσο Ουκρανικού πολέμου,  έχει αυξήσει αναλογικά και την  οικονομική του αξία που συνοδεύεται με άλλα μεγάλα ενεργειακά και διαμετακομιστικά επενδυτικά προγράμματα στην ευρύτερη περιοχή.

2.  Πιθανό σενάριο ακύρωσης του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ θα μπορούσε να είναι το ότι οι 2 ενδιαφερόμενες εταιρίες του διαγωνισμού να ήθελαν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με χαμηλό τίμημα ή τα επενδυτικά σχήματα δεν πληρούσαν κάποιες απαιτήσεις. Εάν οι προσφορές ήταν μικρές σε τίμημα, σαφώς η πολιτεία (και η διοίκηση του ΟΛΑ) έπραξε ΣΩΣΤΑ και ακύρωσε την περαιτέρω διαδικασία. Εννοείται ότι για ένα μεγάλο γεωστρατηγικό συγκοινωνιακό σημείο που παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου και μειώνει σημαντικά  την αξία τους επιβάλλεται η εθνική αξιοποίησή του.

3.  Η επόμενη μέρα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να είναι η άμεση επενδυτική δράση του ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ώστε να καλυφθεί ο πολύτιμος χρόνος 5 ετών που χάθηκε κατά τις φάσεις του  ΤΑΙΠΕΔ και του διαγωνισμού.
Συνεπώς το λιμάνι πλέον της Αλεξανδρούπολης, υπό την καθοδήγηση ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ θα πρέπει άμεσα να οργανώσει ένα νέο mega project  που θα έχει σχέση με επενδύσεις σε έργα υποδομής, νέους εξοπλισμούς, ειδικευμένο προσωπικό με ικανό management που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις νέες γεωστρατηγικές απαιτήσεις.

4.  Η γεωστρατηγική αξία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι ΑΝΑΜΦΙΣΒΉΤΗΤΗ για τον λόγο τόσο του μεγάλου περιβαλλοντικού προβλήματος της ρύπανσης των Στενών του Βοσπόρου αλλά  και της αύξησης του κόστους μεταφοράς που έφθασε να εφαρμόζεται από τις 07 Οκτωβρίου 2022 κατά 406%. Ακόμα και το μικρότερο τέλος κόστους σε εμπορικό πλοίο mini bulk carrier την ημέρα από τα 1.358,22 δολάρια αυξήθηκε στα 7.009,44 δολάρια.

5.  Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παίζει ήδη καθοριστικό ρόλο στην επισιτιστική κρίση  της έλλειψης σιτηρών με καθημερινά φορτία να εκφορτώνονται μέσω του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου όπου 200.000 τόνοι σιτηρών τον μήνα μεταφορτώνονται σε πλοία.

6.  Οι ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τις σιδηροδρομικές     Αλεξανδρούπολη, Μπουργάζ  – Βάρνα (Βουλγαρία) – Ρούσσε (Ρουμανία) θα αναβαθμιστούν σημαντικά  με τον σιδηρόδρομο διπλής ταχείας γραμμής έως  160 χλμ. την ώρα, του mega project sea2sea  σε σύγκριση με τα στενά του Βοσπόρου και θα ρίξουν το κόστος σημαντικά  ενώ το κέρδος χρόνου από  2 – 3 μέρες με εμπορικό πλοίο θα πέσει στις 6 έως 8 ώρες.

7.  Η bypass παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου έβαλε ακόμα και τον πρόεδρο της Τουρκίας να οραματίζεται την επινόηση κατασκευής μιας νέας μεγάλης τεχνητής διώρυγας της Κωνσταντινούπολης  με  τέλη διέλευσης υπεραυξημένα. Όμως το ζήτημα του νέου καναλιού μήκους 45 χιλιομέτρων του Ερντογάν έχει μειονεκτήματα λόγω του μεγάλου κόστους κατασκευής (άνω των 15 δις), την ξαφνική παρέμβαση 103 αποστράτων ναυάρχων καθώς ο Τούρκος πρόεδρος το θεώρησε ως απειλή και την αντίδραση του δήμαρχου Κωνσταντινούπολης Ιμάμογλου.

8.  Ακόμα και εάν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τις συνδυασμένες μεταφορές του σιδηροδρόμου, το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο και το εξαιρετικό δίκτυο της Εγνατίας οδού  θα αποτελεί ένα ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ – ΕΘΝΙΚΟ mega project παράκαμψης των Στενών του Βοσπόρου και θα αποτελεί μεγάλη πηγή εσόδων και ανάπτυξης για την χώρα μας και τον νομό ΕΒΡΟΥ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τοποθετήσεις Υποναυάρχων ΛΣ

Ο Υποναύαρχος ΛΣ Χαμέτης Παντελής του Ιωάννη (Α.Μ. 913) στον Κλάδο Α΄ (Ασφάλειας και Αστυνόμευσης) Ο Υποναύαρχος ΛΣ Καστάνης Χρήστος του Γεωργίου (Α.Μ. 915) στον Κλάδο Δ΄ (Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) Ο Υποναύαρχος ΛΣ Ροκίδης Ζαφείριος του Δημητρίου (Α.Μ. 916)

ΠΕΑΛΣ – ΠΟΕΠΛΣ: Κοινό Αίτημα για συνάντηση με Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δένδια για ενημέρωση επί σχεδιασμών – προθέσεων για Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού

Προς:  Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δένδια Νικόλαο Θέμα: «Αίτημα για συνάντηση»                                                           

Ρούλα Πισπιρίγκου: Ποινή ισόβιας κάθειρξης για τον θάνατο της Τζωρτζίνας

Το δικαστήριο ομόφωνα επέβαλε την ομόφωνα ποινή ισόβιας κάθειρξης στη Ρούλα Πισπιρίγκου για τον θάνατο της 9χρονης κόρης της, Τζωρτζίνας. Μετά από διαδικασία 14 μηνών, το δικαστήριο έκρινε ένοχη την 35χρονη από την Πάτρα για τον χαμό του 9χρονου παιδιού, που υπέκυψε στις 29 Ιανουαρίου 2022

Κολωνός: Ένοχος για βιασμό και μαστροπεία ο Ηλίας Μίχος – Αθώα η μητέρα της 12χρονης

Την ενοχή του Ηλία Μίχου, βασικού κατηγορούμενου για την υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης της 12χρονης στον Κολωνό, αποφάσισε το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας, το οποίο δεν υιοθέτησε τελικά την εισαγγελική πρόταση. Παράλληλα, αθώα κρίθηκε και η μητέρα του παιδιού, για

Μετάβαση στο περιεχόμενο