Αντιστράτηγος ε.α. Κ. Κούσαντας: Η επόμενη μέρα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπό την καθοδήγηση Εθνικού Φορέα

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αναλύει σε νέα σημαντική παρέμβαση ο αντιστράτηγος ε.α. Κωνσταντίνος Κούσαντας.

Σημειωτέον πως ο κ. Κούσαντας έχει υπηρετήσει στο ΝATOϊκό Στρατηγείο Ταχείας Επεμβάσεως στην Ισπανία – Βαλένθια ως Βοηθός Επιτελάρχη στο βαθμό του Ταξίαρχου και είναι κάτοχος δύο Masters στη Διεθνή Ασφάλεια (Plymouth) και στις Διεθνείς Σχέσεις (Brussels).

Ακολουθεί ολόκληρη η νέα παρέμβασή του:

1.  Το γεγονός της  ακύρωσης της πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) που είχε ξεκινήσει  από το 2017 δημιουργεί ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ διότι η μεγάλη γεωστρατηγική σημασία που διαδραματίζει εν μέσω Ρώσο Ουκρανικού πολέμου,  έχει αυξήσει αναλογικά και την  οικονομική του αξία που συνοδεύεται με άλλα μεγάλα ενεργειακά και διαμετακομιστικά επενδυτικά προγράμματα στην ευρύτερη περιοχή.

2.  Πιθανό σενάριο ακύρωσης του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ θα μπορούσε να είναι το ότι οι 2 ενδιαφερόμενες εταιρίες του διαγωνισμού να ήθελαν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με χαμηλό τίμημα ή τα επενδυτικά σχήματα δεν πληρούσαν κάποιες απαιτήσεις. Εάν οι προσφορές ήταν μικρές σε τίμημα, σαφώς η πολιτεία (και η διοίκηση του ΟΛΑ) έπραξε ΣΩΣΤΑ και ακύρωσε την περαιτέρω διαδικασία. Εννοείται ότι για ένα μεγάλο γεωστρατηγικό συγκοινωνιακό σημείο που παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου και μειώνει σημαντικά  την αξία τους επιβάλλεται η εθνική αξιοποίησή του.

3.  Η επόμενη μέρα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να είναι η άμεση επενδυτική δράση του ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ώστε να καλυφθεί ο πολύτιμος χρόνος 5 ετών που χάθηκε κατά τις φάσεις του  ΤΑΙΠΕΔ και του διαγωνισμού.
Συνεπώς το λιμάνι πλέον της Αλεξανδρούπολης, υπό την καθοδήγηση ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ θα πρέπει άμεσα να οργανώσει ένα νέο mega project  που θα έχει σχέση με επενδύσεις σε έργα υποδομής, νέους εξοπλισμούς, ειδικευμένο προσωπικό με ικανό management που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις νέες γεωστρατηγικές απαιτήσεις.

4.  Η γεωστρατηγική αξία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι ΑΝΑΜΦΙΣΒΉΤΗΤΗ για τον λόγο τόσο του μεγάλου περιβαλλοντικού προβλήματος της ρύπανσης των Στενών του Βοσπόρου αλλά  και της αύξησης του κόστους μεταφοράς που έφθασε να εφαρμόζεται από τις 07 Οκτωβρίου 2022 κατά 406%. Ακόμα και το μικρότερο τέλος κόστους σε εμπορικό πλοίο mini bulk carrier την ημέρα από τα 1.358,22 δολάρια αυξήθηκε στα 7.009,44 δολάρια.

5.  Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παίζει ήδη καθοριστικό ρόλο στην επισιτιστική κρίση  της έλλειψης σιτηρών με καθημερινά φορτία να εκφορτώνονται μέσω του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου όπου 200.000 τόνοι σιτηρών τον μήνα μεταφορτώνονται σε πλοία.

6.  Οι ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τις σιδηροδρομικές     Αλεξανδρούπολη, Μπουργάζ  – Βάρνα (Βουλγαρία) – Ρούσσε (Ρουμανία) θα αναβαθμιστούν σημαντικά  με τον σιδηρόδρομο διπλής ταχείας γραμμής έως  160 χλμ. την ώρα, του mega project sea2sea  σε σύγκριση με τα στενά του Βοσπόρου και θα ρίξουν το κόστος σημαντικά  ενώ το κέρδος χρόνου από  2 – 3 μέρες με εμπορικό πλοίο θα πέσει στις 6 έως 8 ώρες.

7.  Η bypass παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου έβαλε ακόμα και τον πρόεδρο της Τουρκίας να οραματίζεται την επινόηση κατασκευής μιας νέας μεγάλης τεχνητής διώρυγας της Κωνσταντινούπολης  με  τέλη διέλευσης υπεραυξημένα. Όμως το ζήτημα του νέου καναλιού μήκους 45 χιλιομέτρων του Ερντογάν έχει μειονεκτήματα λόγω του μεγάλου κόστους κατασκευής (άνω των 15 δις), την ξαφνική παρέμβαση 103 αποστράτων ναυάρχων καθώς ο Τούρκος πρόεδρος το θεώρησε ως απειλή και την αντίδραση του δήμαρχου Κωνσταντινούπολης Ιμάμογλου.

8.  Ακόμα και εάν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τις συνδυασμένες μεταφορές του σιδηροδρόμου, το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο και το εξαιρετικό δίκτυο της Εγνατίας οδού  θα αποτελεί ένα ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ – ΕΘΝΙΚΟ mega project παράκαμψης των Στενών του Βοσπόρου και θα αποτελεί μεγάλη πηγή εσόδων και ανάπτυξης για την χώρα μας και τον νομό ΕΒΡΟΥ.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νεαρός θα δικαστεί για τη μεταφορά επτά παράνομων αλλοδαπών στη Ρόδο

Για τη μεταφορά επτά αλλοδαπών από τα τουρκικά παράλια στο νησί μας, κατηγορείται 21χρονος Σύριος που συνελήφθη από προσωπικό του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου και στις αρχές Δεκεμβρίου θα δικαστεί από το Μονομελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου. Ο 21χρονος (κατά δήλωσή

Διεθνές Σχολείο της Θάλασσας: Οι εκπαιδευτικές δράσεις συνεχίζονται δυναμικά στην καρδιά του χειμώνα

Πλησιάζοντας πλέον στην καρδιά του χειμώνα, το Διεθνές Σχολείο της Θάλασσας (International School of the Sea) του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος» συνεχίζει δυναμικά, παρά τις συχνά αντίξοες καιρικές συνθήκες, τις δράσεις εκπαίδευσης στην εφαρμοσμένη έρευνα πεδίου για την προστασία των

Επίσκεψη Μαθητών του Δημοτικού Μειονοτικού Σχολείου Ασωμάτων Ροδόπης σε Μονάδες της ΠΑ

Την Παρασκευή 25 και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Μειονοτικού Σχολείου Ασωμάτων Ροδόπης, επισκέφθηκαν την 123 Σμηναρχία Τεχνικής Εκπαίδευσης (123ΣΤΕ), το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ) και την 110 Πτέρυγα Μάχης (110ΠΜ),

Παρουσία Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στην Εθνική Διακλαδική Άσκηση «ΚΟΛΟΣΣΟΣ – 22»

Την Παρασκευή 02 Δεκεμβρίου 2022 ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Χαράλαμπο Λαλούση, παρακολούθησε την διεξαγωγή της τελικής φάσης της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) με την ονομασία «ΚΟΛΟΣΣΟΣ-22». Η άσκηση έλαβε χώρα από