Απομακρύνθηκαν τα πληρώματα των πλοίων που χτύπησαν οι Χούθι

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Τα πληρώματα των δύο πλοίων που βλήθηκαν από τους Houthi τις τελευταίες ημέρες αναγκάστηκαν σε εγκατάλειψή τους στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, με τους παραστρατιωτικούς Υεμενίτες να μη δείχνουν σημάδια ύφεσης των επιθέσεών τους κατά της εμπορικής ναυσιπλοΐας. Αμφότερα τα πλοία κινδυνεύουν να βυθιστούν.

Την περασμένη εβδομάδα οι Houthis εκδήλωσαν πιο σύνθετες επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων, προσβάλλοντας για πρώτη φορά τους στόχους τους τόσο από αέρος, όσο από θαλάσσης.

Το πρώτο πετυχημένο χτύπημά τους με θαλάσσιο drone εναντίον εμπορικού πλοίου, το ιδιοκτησίας Evalend Shipping “Tutor” (kamsarmax), υπέστη ζημίες και εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο την περασμένη Τετάρτη, με αναφορές να κάνουν λόγο για ένα νεκρό ναυτικό.

Σε άλλη επίθεση την Πέμπτη στο πλοίο “Verbena”, φορτηγό γενικού φορτίου ουκρανικής ιδιοκτησίας της εταιρείας Donbasstransitservice, τρία βλήματα χτύπησαν το πλοίο, προκαλώντας πυρκαγιά, ενώ προσωπικό αμερικανικού πολεμικού πλοίου που βρισκόταν πλησίον του απομάκρυνε σοβαρά τραυματισμένο ναυτικό διακομίζοντάς τον σε νοσοκομείο.

Το σύνολο των πληρωμάτων από τα δύο πλοία απομακρύνθηκε το Σάββατο με τις εικόνες από αυτά να εμφανίζουν ότι υπέστησαν σοβαρές ζημίες. Εταιρείες ναυαγιαίρεσης απεστάλησαν επιτόπου για να διασώσουν το πλοίο “Tutor” ενώ η τύχη του πλοίου “Verbena” παραμένει αβέβαιη.

Οι Houthis ισχυρίστηκαν ότι πραγματοποίησαν επιθέσεις και σε άλλα πλοία στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Στις αρχές του περασμένου Μαρτίου, το πλοίο “Rubymar” ήταν η πρώτη τεκμαρτή ολική απώλεια θύμα της εκστρατείας των Houthi, βυθιζόμενο στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά από πυραυλικά χτυπήματα στα μέσα Φεβρουαρίου.

Την περασμένη εβδομάδα σημειώθηκε ένταση των επιθέσεων των Houthis, τόσο σε σχέση με τον όγκο τους, ως επίσης σε σχέση με τη βελτιωμένη ακρίβειά τους.

Σχολιάζοντας την κλιμάκωση, ο κ. Arsenio Dominguez, Γενικός Γραμματέας του IMO, δήλωσε: “Εκφράζω αποτροπιασμό για το γεγονός ότι ναυτικοί που ασκούν το επάγγελμά τους συνεχίζουν να στοχοποιούνται και να τραυματίζονται.”

Ο κ. Dominguez επαναδιατύπωσε την επείγουσα έκκληση για εξεύρεση λύσης στη συνεχιζόμενη ναυτιλιακή κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, κατά την οποία από τον περασμένο Νοέμβριο στοχοποιήθηκαν από τους Χούθι περισσότερα από 100 πλοία.

“Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί, πλέον. Άπαντες θα αισθανθούν τον αρνητικό αντίκτυπο από την αδυναμία της διεθνούς ναυτιλίας να λειτουργήσει κανονικά,” δήλωσε ο επικεφαλής του IMO.

“Τα εμπορικά πλοία και οι αθώοι ναυτικοί τους πρέπει να επιτραπεί να διέρχονται αβλαβώς κατά τη μεταφορά του παγκοσμίου εμπορίου διά θαλάσσης. Επαναλαμβάνουμε τη διεθνή έκκλησή μας προς τις κυβερνήσεις να κάνουν ό,τι μπορούν για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των εμπορικών πλοίων και των αμάχων ναυτικών τους,” δήλωσε ο όμιλος πλοιοδιαχείρισης InterManager την Παρασκευή στο Splash.

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο