Αποναρκοθέτηση Ευξείνου: Ενεργοποιήθηκε η τριεθνής Ομάδα Κρούσης MCM BLACK SEA

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Η Ομάδα Κρούσης Αντιναρκικών Μέτρων Ευξείνου Πόντου (Mine Countermeasures Black Sea-MCM BLACK SEA) συγκροτήθηκε για τη διατήρηση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας έναντι της απειλής από νάρκες στον Εύξεινο Πόντο (Μαύρη Θάλασσα), ως τμήμα της “Τριμερούς Πρωτοβουλίας” υπό την ηγεσία της Τουρκίας και την υποστήριξη της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας.

Την 1 Ιουλίου 2024 πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη η συνάντηση της Επιτροπής MCM BLACK SEA και η Τελετή Υπογραφής, με τη συμμετοχή του Ναυάρχου Ercüment Tatlıoğlu, Αρχηγού του Τ/ΠΝ, του Αντιναυάρχου Mihai Panait, Αρχηγού του Ρουμανικού ΠΝ και του Υποναυάρχου Kiril Yordanov Mihaylov, Αρχηγού του Βουλγαρικού ΠΝ.

Image

Για τους επόμενους έξι μήνες, το Τ/ΠΝ θα ασκεί τη διοίκηση της Ομάδας Κρούσης MCM Black Sea. Η Τουρκία θα συνεισφέρει με το πλοίο διοίκησης A-574 GÜNGÖR DURMUŞ Logistic Support Ship και το ναρκαλιευτικό πλοίο M-270 AKÇAY. Tο Βουλγαρικό ΠΝ θα συμμετάσχει με το ναρκαλιευτικό M-33 STRUMA και το Ρουμανικό ΠΝ με το ναρκαλιευτικό πλοίο ROS Sublieutenant Alexandru Axente.

Πρωταρχικός στόχος της Ομάδας Κρούσης MCM Black Sea είναι η διατήρηση της ασφαλούς θαλάσσιας κυκλοφορίας στον Εύξεινο Πόντο. Κάτι που θα επιτευχθεί με την επιτήρηση, αναγνώριση και εξουδετέρωση θαλασσίων ναρκών, ως επίσης με τη διεξαγωγή επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.

Στις 11 Ιανουαρίου 2024, Tουρκία, Bουλγαρία και Ρουμανία υπέγραψαν Μνημόνιο Συναντίληψης (MoU) στην Κωνσταντινούπολη ως τμήμα της “Tριμερούς Πρωτοβουλίας” των τριών Κρατών για την αντιμετώπιση της απειλής των θαλασσίων ναρκών στον Εύξεινο Πόντο. Η ισχύς της συμφωνίας είναι τριετής. Η Ομάδα Κρούσης ενεργοποιείται για πρώτη φορά στις 1 Ιουλίου ως τις 31 Δεκεμβρίου 2024. Το πρώτο ήμισυ του 2025, τη διοίκηση της Ομάδας Κρούσης θα αναλάβει η Bουλγαρία και το δεύτερο ήμισυ θα ασκείται από το Ρουμανικό ΠΝ.

Image

Σχολιασμός Συντάκτη:

Η πρωτοβουλία είναι ζωτική για την αντιμετώπιση της απειλής από περιφερόμενες θαλάσσιες νάρκες, που θέτουν σε κίνδυνο τη θαλάσσια κυκλοφορία στο βορειοδυτικό τμήμα του Ευξείνου Πόντου, από τότε που άρχισε ο Ρωσο-Ουκρανικός πόλεμος προ σχεδόν 2,5 ετών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, θαλάσσιες νάρκες περιφέρονται στις ακτές των κρατών που περιβρέχονται από τον Εύξεινο Πόντο, προκαλώντας σημαντικές απειλές και ζημίες σε εμπορικά πλοία.

Η διατήρηση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας είναι ζωτική για τη ροή του ανεφοδιασμού, την ασφάλεια των πλοίων και τη διαχείριση του κόστους ασφάλισης πλοίων και εμπορευμάτων. Επιπρόσθετα, αυτή η προσπάθεια των τριών παράκτιων Κρατών του Ευξείνου Πόντου είναι σημαντική για την ενίσχυση της συνεργασίας των ναυτικών δυνάμεων των τριών κρατών μελών της Συμμαχίας NATO.

Italy plans to send two MCM vessels to Romania for drifting mine threat

Η αντιμετώπιση των περιφερόμενων θαλασσίων ναρκών απαιτεί πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από την αποκάθαρση ενός συγκεκριμένου ναρκοπεδίου. Λόγω διαρκούς μετακίνησης προκαλούμενης από θαλάσσια ρεύματα και ανέμους, αυτές οι νάρκες απειλούν το σύνολο των πλοίων που κυκλοφορούν στην περιοχή, ανεξάρτητα από την εθνική διασύνδεση τους. Η διεξαγωγή της επιχείρησης αυτής στην αχανή επιφάνεια της Δυτικής Μαύρης Θάλασσας είναι εξαιρετικά απαιτητική, ιδίως κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Image

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η Ελλάδα κατάφερε το… Mission Impossible στο διάστημα

Όταν ο επικεφαλής των Εθνικών Προγραμμάτων Παρατήρησης Γης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος(ESA), Γκουίντο Λεβρίνι, έμαθε πως η ελληνική Πολιτεία επιθυμεί να αποκτήσει τους δικούς της «δημόσιους» δορυφόρους και είδε τα πιεστικά χρονοδιαγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης και την ανάγκη για ολιστική

Έκρηξη σε beach bar στη Μεσσηνία

Στο σύζυγο της Ολυμπιονίκη Φανής Χαλκιά ανήκει το beach bar στο οποίο σημειώθηκε έκρηξη σε παραλία της Μεσσηνίας. Μάλιστα σύμφωνα με το MEGA o σύζυγος της Φανής Χαλκιά, Λούης Καραμάνος, αυτήν την ώρα νοσηλεύεται στη ΜΕΘ μετά από επεισόδιο ανευρύσματος. Όπως

Η ελληνική ναυτιλία (ξανά) πρωταθλήτρια απασχόλησης στις θαλάσσιες μεταφορές

Οι θαλάσσιες μεταφορές συνεχίζουν να αποτελούν θελκτική επιλογή για την οικοδόμηση καριέρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με 297.000 ανθρώπους ηλικίας 15 έως 64 ετών να απασχολούνται στον κλάδο το 2023. Τα εν λόγω επίπεδα συνιστούν άνοδο σε ετήσια βάση, της τάξεως

Π.Ο.Ε.Σ.: Ενοποίηση Μετοχικών Ταμείων ΕΔ

ΘΕΜΑ:   Ενοποίηση Μετοχικών Ταμείων ΕΔ ΣΧΕΤ. :   α.  Υπ’ αριθμ. πρωτ. 849/2023 έγγραφό μας β.   Υπ’ αριθμ. πρωτ. 393/2024 έγγραφό μας Κύριε Υπουργέ. Η Ομοσπονδία μας τους τελευταίους μήνες αναδεικνύει σθεναρά και με στοιχεία το μείζον ζήτημα της ενοποίησης των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο