Αττική Οδός: «Κλείδωσαν» στα 2,5 ευρώ τα διόδια στη νέα σύμβαση

Το ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε την τελική μορφή της σύμβασης παραχώρησης

«Τρέχει» ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώνει μια σειρά από προϋποθέσεις ώστε να υπάρξει ανάδοχος το συντομότερο δυνατόν. Χθες το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου ενέκρινε την τελική μορφή της σύμβασης παραχώρησης, καθώς δεν θα υπάρξει περαιτέρω διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πλέον το κείμενο της σύμβασης έχει σταλεί στο υπουργείο Οικονομικών για τυχόν παρατηρήσεις και την τελική έγκριση (κάτι που αναμένεται εντός 10 ημερών το αργότερο) κι ενώ έχει ήδη προηγηθεί η σύμφωνη γνωμάτευση και του υπουργείου Υποδομών. Οι όποιες παρατηρήσεις θα μπορούν να ενσωματωθούν στο τελικό κείμενο απευθείας από τον ίδιο τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη, καθώς έχει εξασφαλιστεί η σχετική εξουσιοδότηση από το διοικητικό συμβούλιο. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών πρόκειται να μετατεθεί για το πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου, καθώς θα δοθεί παράταση λόγω του ότι η τρέχουσα ημερομηνία της 29ης Μαΐου, μία εβδομάδα μετά την πρώτη εκλογική αναμέτρηση, δεν είναι και η πλέον ιδανική. Επίσης, το πιθανότερο είναι να μην έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες (και εγκρίσεις) έως τότε.

Μεταξύ των σημαντικών παραμέτρων της νέας σύμβασης είναι το γεγονός ότι το αντίτιμο των διοδίων «κλείδωσε», όπως αναμενόταν, στα 2,5 ευρώ (από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα), αλλά δίνεται η δυνατότητα στον ανάδοχο να αιτηθεί αναθεώρηση προς τα πάνω μετά το πέρας των πρώτων πέντε ετών της σύμβασης. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να υπάρξει σαφής και αναλυτική αιτιολόγηση με κυκλοφοριακές μελέτες και άλλα δεδομένα που οφείλει να προσκομίσει ο ανάδοχος για να τεκμηριώσει τη μείωση της κυκλοφορίας και των εσόδων (συγκριτικά με την απόδοση της σύμβασης), ώστε να εξασφαλίσει την αύξηση του αντιτίμου.

Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, η οποία είναι πιθανό να περιορίσει τις «γκρίνιες» που ακούγονταν στην αγορά τους τελευταίους μήνες κι έφταναν μέχρι του σημείου της υποτίμησης της ελκυστικότητας της νέας σύμβασης, ιδίως μεταξύ μερίδας των εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο στο κόστος της χρηματοδότησης θα διαδραματίσει και η εξασφάλιση της επενδυτικής βαθμίδας, στοιχείο που θα επέτρεπε την πρόσβαση και σε κεφάλαια από τις ευρωπαϊκές αναπτυξιακές τράπεζες. Αλλωστε οι υφιστάμενες συνθήκες έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς μεσολάβησε η αύξηση των επιτοκίων.

Παρ’ όλα αυτά, εκτιμάται ότι το ενδιαφέρον για τη νέα σύμβαση παραχώρησης θα είναι υψηλό, δεδομένου ότι πρόκειται για μία από τις τελευταίες συμβάσεις μεγάλης αξίας που δημοπρατούνται στην ελληνική αγορά (η άλλη αφορά τον άξονα του ΒΟΑΚ στην Κρήτη).

Οι «μνηστήρες»

Τη νέα σύμβαση διεκδικούν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, το σχήμα Ακτωρ Παραχωρήσεις – Αβαξ Ardian, η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partner και η κοινοπραξία Macquarie Fincop Infrastructure. Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί το «όχημα» με το οποίο συμμετέχει ο όμιλος Κοπελούζου. Επίσης, πριν από μερικούς μήνες η Intrakat εξασφάλισε τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό, αποτελώντας το 30% της κοινοπραξίας των εταιρειών Brisa – Autoestradas de Portugal και Rubicone Bidco, από την Πορτογαλία και τη Μεγάλη Βρετανία αντιστοίχως. Υπάρχουν και σχήματα με αμιγώς διεθνή παρουσία. Πρόκειται για την Abertis Infraestructuras από την Ισπανία, το ιταλικό σχήμα των Gruppo FININC – INC SpA (μέλος του ίδιου ομίλου της οικογένειας Ντολιάνι από το Τορίνο) και η γαλλικής προέλευσης κοινοπραξία των VAUBAN – DIF – EGIS.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΣΕΕ: 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 28 Φεβρουαρίου

Την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025, δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ). Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΓΣΕΕ ζητά «να λειτουργήσει το κράτος δικαίου,

Έλον Μασκ: Μπλόκαρε κονδύλι 25.000 δολαρίων για ψυχολογική υποστήριξη ΛΟΑΤΚΙ μεταναστών στην Ελλάδα

Το DOGE, το υπερυπουργείο που έχει αναλάβει, μετά από ανάθεση του Ντόναλντ Τραμπ, ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Έλον Μασκ, μπλόκαρε κονδύλι και προς τη χώρα μας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα κεφάλαιο της τάξης των 25.000 δολαρίων, το οποίο, σύμφωνα με την

Ψήφισμα ΕΕ κατά της Τουρκίας: «Η αντικατάσταση δημάρχων παραβιάζει τις δημοκρατικές αρχές»

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε ψηφίσματα κατά της Τουρκίας για ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Συγκεκριμένα, με αφορμή την σύλληψη καθαίρεση τούρκων δημάρχων σε περιοχές με κουρδικό πληθυσμό, η ΕΕ καταδίκασε την πρακτική της κυβέρνησης, κάνοντας λόγο για «αυθαίρετες απολύσεις». Μάλιστα, «υπενθύμισε» πως

Τριάντα παροχές και επιδόματα που απαλλάσσονται από τη φορολογία – Τι προβλέπει ο νέος κώδικας φορολογίας εισοδήματος

 Δεκάδες παροχές, επιδόματα και αποζημιώσεις που λαμβάνουν μισθωτοί και συνταξιούχοι εξαιρούνται από τη φορολογία, σύμφωνα με τον επικαιροποιημένο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Πρόκειται για 30 κατηγορίες ενισχύσεων, οι οποίες δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό του εισοδήματος, προσφέροντας σημαντικές ελαφρύνσεις στους δικαιούχους. Ακολουθεί η πλήρης λίστα

Μετάβαση στο περιεχόμενο