Χωρίς πηλήκιο, δίχως καλυμμαύχι (*)

* Γράφει ο κ. Χ. Βαρδαλής. Συνταξιούχος μηχανικός, Καβάλα

Κύριε διευθυντά

Και τα λυκόπουλα ακόμη ξέρουν ότι το πηλήκιο είναι αναπόσπαστο μέρος της στολής. Όμως εδώ και αρκετά χρόνια η χρήση του έχει καταργηθεί από πάρα πολλούς ένστολους όλων των κλάδων.

Τι είδους μόδα είναι αυτή και ποιος την καθιέρωσε; Σε πλησιάζει ένστολος και δεν γνωρίζεις αν είναι αστυνομικός, στρατιωτικός, λιμενικός ή πυροσβέστης. Αντίθετα διαπιστώνεις μία προσεγμένη φροντίδα της κόμης την οποία δεν αποκρύπτει πλέον ένα πηλήκιο. Αν γίνουμε λίγο πιο παρατηρητικοί, θα διαπιστώσουμε ότι η μόδα απλώθηκε και στους ιερωμένους που τους βλέπεις χωρίς καλυμμαύχι στους δρόμους και στα μαγαζιά. ∆ιαβάζω ότι το θέμα απασχόλησε και άλλες χώρες και πέραν του Ατλαντικού όπου η τυπικότητα παραβλέπεται υπέρ της ευκινησίας, την οποία πρέπει να έχουν ειδικά οι αστυνομικοί σε δράση. Συμφωνώ απόλυτα, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση μπορεί να έχει αυτό με τον αστυνομικό τροχονόμο, τον στρατιωτικό που βγήκε για ώνια, τον πυροσβέστη που πήγε στην τράπεζα, τον λιμενικό που επιβλέπει την επιβίβαση στο πλοίο, τον παπά που ψωνίζει στην αγορά.

Πρόσφατα σε πολύ γνωστό υπερκατάστημα τροφίμων πρόσεξα ότι όλοι οι υπάλληλοι φορούσαν ομοιόμορφες στολές και στο κεφάλι ένα μάλλον κακόγουστο κατασκεύασμα. Ρώτησα έναν από αυτούς αν μπορεί να αρνηθεί να το φοράει και εισέπραξα μία σιωπηλή αλλά εύγλωττη απάντηση. Αυτή πιστεύω είναι και η διαφορά των ιδιωτικών υπαλλήλων από τους δημοσίους. Οι πρώτοι αν και δεν έδωσαν κανέναν όρκο άμα τη αναλήψει καθηκόντων, δεν μπορούν να απειθαρχούν χωρίς συνέπειες.

∆εν ξεχνώ μία φωτογραφία από πλημμύρες το 2019 στην Ινδονησία όπου ένστολοι βυθισμένοι έως τη μέση στα λασπόνερα, αλλά χωρίς να είναι ασκεπείς, βοηθούσαν τους πολίτες.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο