Στην Ελλάδα επαναπαυόμαστε σ έναν ανέξοδο αλλά κι αδιέξοδο λαϊκισμό περιμένοντας κάποιο από μηχανής… σωτήρα που θα μας δώσει τα φώτα του…
Αυτή η ρήση δυστυχώς επιβεβαιώνεται σε πολλές περιπτώσεις όταν κάποιοι επιτήδειοι απευθύνονται σε ένα διψασμένο ακροατήριο για το άκουσμα μιας καλής είδησης, κάνοντας χρήση επικοινωνιακών πρακτικών με παραπλάνηση με διάδοση ανακριβών πληροφοριών και διαστρέβλωση της πραγματικότητας για ίδιον φυσικά όφελος, όπως ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων – αυτοπροβολή και βέβαια αυτά γίνονται πάντα προ μιας εκλογικής περιόδου.
Ο ανωτέρω πρόλογος διατυπώθηκε με αφορμή μπαράζ δημόσιων αναρτήσεων σχετικά
με τον «πλούτο» του Μ.Τ.Ν που δεν διανέμεται στους μετόχους και φιλοξενήθηκαν σε
σελίδες κοινωνικών δικτύων με ειδήσεις που αφορούν στο Λ.Σ και στους αποστράτους.
Οι περίεργες αυτές αναρτήσεις ενδεικτικά αναφέρουν ότι : τα κεφάλαια του Μ.Τ.Ν μεταφέρονται υποχρεωτικά στην Τ.Ε και καταλήγουν στο κοινό κεφάλαιο ΝΠΔΔ …ο πλούτος του Μ.Τ.Ν βρίσκεται σήμερα στο κοινό κεφάλαιο ΝΠΔΔ και έχει συν δικαιούχους…Σταματήστε επιτέλους τη διαρροή πλούτου από Μ.Τ.Ν στο κρατικό θησαυροφυλάκιο… και άλλα πολλά επικίνδυνα και ανακριβή που διαμορφώνουν γνώμες, εξοργίζουν, και προκαλούν ανησυχία και σύγχυση χωρίς λόγο.
Το Μ.Τ.Ν επι σειρά ετών σε δύσκολες και επικίνδυνες συγκυρίες με την συνετή ορθολογική
πολιτική και διαχείριση και με γνώμονα μόνο την βιωσιμότητα του ταμείου και το συμφέρον των μετόχων κατάφερε και παρά την ληστρική επιδρομή στα χρηματικά διαθέσιμα του ταμείου για εφαρμογή διαδικασιών αναδιάρθρωσης κρατικού χρέους (P.S.I), την διατήρηση του πλεονασματικού του χαρακτήρα και την εξασφάλιση των μερισμάτων στα ίδια επίπεδα και σε βάθος χρόνου παρά τις αντίξοες προβλέψεις.
Προς απάντηση λοιπόν στους διάφορους επικριτές σχολιαστές συμβουλάτορες παραθέτω τα ακόλουθα τα οποία αντικατοπτρίζουν την υφιστάμενη πραγματική και αληθινή κατάσταση.
Α. Το Μ.Τ.Ν παρακολουθώντας συνεχώς τις εξελίξεις των οικονομικών παραμέτρων και δεδομένων εκπονεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα αναλογιστικές μελέτες προς εντοπισμό τυχόν προβλημάτων με μακροχρόνια πρόβλεψη προς λήψη εγκαίρων και άμεσων μέτρων για να διατηρηθεί η ισορροπία που αφορά στις παροχές των μετόχων.
Ενδεικτικά αναφέρονται αντίξοες καταστάσεις όπως ,η κατάργηση εσόδου του ταμείου 1% επι συνόλου των τακτικών αποδοχών των ενεργών μετόχων κατ εφαρμογή του Ν.4997/2022
και η δυσμενή ποσόστωση μεταξύ ενεργών και αποστράτων μετόχων, ζητήματα και που καλείται το ταμείο να αντιμετωπίσει.
Β. Με την Υ.Α οικ2/45619/ΔΛΤΠ ΦΕΚ 604 Β΄/2021στα άρθρα 1-4-12 προβλέπεται
και ορίζεται:
1) η λειτουργία τραπεζικών λογαριασμών και ο ταμειακός προγραμματισμός σε φορείς Γενικής Κυβέρνησης στην τράπεζα της Ελλάδας.
2) Η μεταφορά για τα πλεονάζοντα ταμειακά διαθέσιμα στην Τ.Ε.
3) Το μέγιστο όριο ρευστότητας που επιτρέπεται να τηρείται σε εταίρα πιστωτικά ιδρύματα σε φορείς γενικής κυβέρνησης δεν θα υπερβαίνει το 5% του συνόλου των διαθεσίμων.
Γ. Κατ εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας και συγκεκριμένα τον Ν.4270/2014(143 Α ) και την Υ.Α οικ2/84027/ΔΠΓΚ (5171 Β ) 2018 προβλέπεται να γίνεται χρήση ταμειακών διαθεσίμων μόνο σε περιπτώσεις επείγοντος μη προϋπολογισθέντες με αναμόρφωση του προϋπολογισμού και κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου Υπουργού.
Δ. Δεν υφίσταται κατάθεση και κατεύθυνση ταμειακών διαθεσίμων του Μ.Τ.Ν σε κοινό ταμείο ΝΠΔΔ παρα μόνο σε αποκλειστικό τηρούμενο λογαριασμό διαθεσίμων του Μ.Τ.Ν στην Τ.Ε και βέβαια δεν υφίσταται η αστειότητα περί συνδικαιούχων που αναφέρει ο ευφάνταστος συντάκτης των περίεργων δημοσιευμάτων.
Ύστερα από τα ανωτέρω προκύπτει περίτρανα ότι το Μ.Τ.Ν απλά εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία που βέβαια δεν του δίνει την πρέπουσα και ενδεδειγμένη ευελιξία να διαχειρίζεται και να κάνει χρήση των ταμειακών διαθεσίμων προς όφελος των μετόχων . Ως εκ τούτων μήπως η κριτική και η αντίδραση που θα έπρεπε να υπάρχει θα έπρεπε να κατευθύνεται στην αρμόδια αρχή που νομοθετεί? ή μήπως, αυτοί οι «έμπειροι» συμβουλάτορες θα έπρεπε «να χτυπήσουν το γάιδαρο αντί το σαμάρι»;
Τέλος και προς ενημέρωση σας, γνωρίζεται ότι για την διάθεση του έκτακτου ολοκλήρου μεικτού μερίσματος εν όψη των εορτών έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες αναμόρφωσης του προϋπολογισμού και ο σχετικός φάκελος βρίσκεται στο γραφείο του αρμοδίου Υπουργού προς έγκριση και όχι προς ανάθεση σε ανάδοχο όπως μας παρουσιάζει ο ίδιος συντάκτης των περίεργων
δημοσιευμάτων με αναδημοσιευμένο έγγραφο άλλου Ταμείου προφανώς για δημιουργία εντυπώσεων.
Ανδρέας Θεοφίλου
Υποναύαρχος ΛΣ εα
τ. Μέλος ΔΣ ΜΤΝ
Εκτελεστικός Γραμματέας ΕΑΑΛΣ