CLIA: Πενταετές Σχέδιο Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα

Εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) είχαν σειρά συναντήσεων με Έλληνες υπουργούς

Η περαιτέρω ανάπτυξη δραστηριοτήτων homeporting, η ανάδειξη νέων προορισμών, και οι δυνατότητες ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα, ήταν μεταξύ των θεμάτων που κυριάρχησαν στην ατζέντα των συζητήσεων, που είχαν εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), με Έλληνες Υπουργούς κατά τη διάρκεια επίσκεψης αντιπροσωπείας της CLIA στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα.

Εκπροσωπούμενη από τη Marie Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη, και τη Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, και με τη συμμετοχή στελεχών από εταιρείες–μέλη της Ένωσης, η CLIA συναντήθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη, την Υπουργό Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη και την Υφυπουργό Τουρισμού κα Έλενα Ράπτη.

 

Κατά τη συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη, επιβεβαιώθηκε η ανάγκη λιμενικών υποδομών και επενδύσεων για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων homeporting και την ανάδειξη νέων προορισμών. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν, ακόμα, στην ανάγκη λιμενικών υποδομών που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νομοθεσίας EU Fit For 55 και στην παραγωγή και προμήθεια βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε σημαντικά ελληνικά λιμάνια. Επιπλέον, συζητήθηκε πώς η πρόσφατη επαναλειτουργία των ναυπηγείων στην Ελλάδα θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων δημιουργώντας μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία για τη χώρα. Τέλος, η CLIA παρουσίασε στον Υπουργό τις δράσεις της για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας στον τομέα της κρουαζιέρας, μέσω εκπαιδευτικών επισκέψεων Ελλήνων φοιτητών σε κρουαζιερόπλοια. 

Στη διάρκεια της συνάντησης με την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη, συζητήθηκαν τα αξιοσημείωτα βήματα του Υπουργείου για την ανάπτυξη αρχαιολογικών χώρων ώστε να αναδειχθεί η μοναδική πολιτιστική ιστορία της χώρας, καθώς και η βελτίωση των συνθηκών σε ήδη επισκέψιμους χώρους, συμπεριλαμβανομένης της Ακρόπολης στην Αθήνα. Η CLIA συνεχάρη την Υπουργό για τις σημαντικές ενέργειες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και σημείωσε ότι η Ακρόπολη της Αθήνας μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο πρακτικών βιώσιμης τουριστικής διαχείρισης για άλλους αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίως. 

Η Υφυπουργός Τουρισμού κα Έλενα Ράπτη συμφώνησε με την CLIA να συνεργαστούν με στόχο την επέκταση της σεζόν κρουαζιέρας και την ανάδειξη νέων προορισμών, δεδομένης της μεγάλης ποικιλίας επιλογών που μπορεί να προσφέρει η Ελλάδα στους επισκέπτες. Η CLIA τόνισε την ανάγκη για μια ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση προορισμών, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των τουριστικών ροών. Οι συζητήσεις κάλυψαν, επίσης, την ανάγκη ενθάρρυνσης συνεργασιών μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου, τονίζοντας τη μοναδικότητα της περιοχής, που αποτελεί «σταυροδρόμι» τριών ηπείρων: Ευρώπης, Αφρικής και Ασίας. Τέλος, η Υπουργός αγκάλιασε ιδιαίτερα την πρωτοβουλία της CLIA να ενημερώσει τους νέους για την πληθώρα ευκαιριών απασχόλησης στον κλάδο της κρουαζιέρας.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Αθήνα, η αντιπροσωπεία της CLIA συναντήθηκε επίσης με τον Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) κ. Βασίλη Κορκίδη, τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων κ. Νικόλαο Μαυρίκο, τη Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κα Κατερίνα Πέππα, τη Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κα Μαρία Γκάτσου και τη Γενική Διευθύντρια της HELMEPA κα Όλγα Σταυροπούλου.

Επισημαίνεται ότι το προτεινόμενο Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα βασίζεται σε πέντε (5) πυλώνες:

1. Επέκταση της τουριστικής σεζόν και ανάδειξη νέων προορισμών σε τοπικό επίπεδο καθώς και ενθάρρυνση συνεργασιών μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.

2. Δημιουργία λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας, που περιλαμβάνουν:

  •  την ανάπτυξη συστήματος και πολιτικής κατανομής θέσεων ελλιμενισμού (berth management system) σε τοπικό επίπεδο, για τον προσεκτικό σχεδιασμό των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων.
  •  την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και θέσεων πλαγιοδέτησης για δραστηριότητες homeport και για τον καλύτερο σχεδιασμό δρομολογίων.
  •  την ανάπτυξη υποδομών για την εφαρμογή των νέων συνοριακών κανονισμών της Ε.Ε. που θα εφαρμοστούν από το φθινόπωρο του 2024.
  •  την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα.

3. Ανάπτυξη πρακτικών βιώσιμου τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για σχέδια διαχείρισης προορισμών για τους δημοφιλείς προορισμούς, που θα προσφέρουν μια ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση των τουριστικών ροών σε τοπικό επίπεδο.

4. Ανάπτυξη λύσεων παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης που θα είναι συμβατές με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται πάνω στα πλοία και παράλληλη υποστήριξη της παραγωγής και της προμήθειας βιώσιμων καυσίμων πλοίων, στα οποία η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως ναυτικό έθνος.

5. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των Ελλήνων για το ναυτικό επάγγελμα και τις ευκαιρίες απασχόλησης στον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς και την ταυτόχρονη ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.

Η Marie Caroline Laurent δήλωσε: «Βασικός στόχος του προτεινόμενου Σχεδίου Δράσης μας είναι να μεγιστοποιήσει η Ελλάδα τα οφέλη της από την κρουαζιέρα και να βοηθήσει να ξεκλειδώσουν οι δυνατότητές της για βιώσιμη ανάπτυξη. Το σχέδιό μας έτυχε θετικής υποδοχής από τους Υπουργούς και είμαστε ικανοποιημένοι που το όραμά μας είναι συνεπές με τις προτεραιότητες της Ελληνικής Κυβέρνησης».

Από την πλευρά της, η Μαρία Δεληγιάννη πρόσθεσε: «Η Ελλάδα καταγράφει μεγάλη ανάπτυξη στην κρουαζιέρα τα τελευταία χρόνια, συνεισφέροντας περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ ετησίως και υποστηρίζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας. Χαιρετίζουμε αυτήν την εξέλιξη και παράλληλα με μεγάλο σεβασμό για την Ελληνική κοινότητα που υποστηρίζει τον τομέα της κρουαζιέρας, αναγνωρίζουμε ότι αυτή η ανάπτυξη πρέπει να πραγματοποιηθεί με βιώσιμους όρους. Συνεχίζουμε λοιπόν να συνεργαζόμαστε με εθνικούς και τοπικούς φορείς για τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων, των λιμενικών λειτουργιών και πρακτικών διαχείρισης προορισμών, ώστε να παρέχουμε βιώσιμες, βέλτιστες εμπειρίες για τις τοπικές κοινωνίες και τους επισκέπτες».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αποκαλύψεις από την υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου: «Πέραν της Τουρκίας είχαμε να αντιμετωπίσουμε το ρωσικό μπλοκ στον ΙΜΟ»

Τα παραπάνω δήλωσε την Τρίτη η Υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρία Χατζημανώλη. Σε συζήτηση στο 7o συνέδριο Capital Link, του οποίου το ΚΥΠΕ είναι χορηγός επικοινωνίας, η κ. Χατζημανώλη χαρακτήρισε την εκλογή ως σημαντική, αφού η Κύπρος κατάφερε να διατηρήσει όλες της

Στην 3η θέση παγκοσμίως σε αξία στόλου η Ελλάδα με €169,3 δισ.

Η VesselsValue αποκαλύπτει τα 10 κορυφαία ναυτιλιακά κράτη με βάση την πλοιοκτησία για το 2024, εξετάζοντας τις συνολικές αξίες περιουσιακών στοιχείων για τα πλοία ανά χώρα πραγματικού ιδιοκτήτη. Από την αποφασιστική ηγεσία της Ιαπωνίας στην πρώτη θέση με στόλο 206,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως την εμφάνιση του Χονγκ

Έρευνα: Τα μετρητά «εξαφανίζονται» από την Ελλάδα – Αυξάνονται διαρκώς οι ψηφιακές πληρωμές

Περισσότεροι από 8 στους 10, παίρνουν μαζί τους κάρτες ή / και ψηφιακό πορτοφόλι, όταν φεύγουν από το σπίτι τους, ενώ 1 στους 3 επιλέγει να έχει μαζί του αποκλειστικά κάρτες ή ψηφιακό πορτοφόλι. Τα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας, που

Μετάβαση στο περιεχόμενο