Δεξαμενόπλοια: Σε τιμές ρεκόρ πωλούνται τάνκερ από «δεύτερο χέρι»

Εχουν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα των 15 τελευταίων χρόνων με φόντο την αύξηση της ζήτησης για αργό πετρέλαιο

Από ρεκόρ σε ρεκόρ οδηγούνται οι αξίες των δεξαμενοπλοίων second hand και έχουν φτάσει στο υψηλό των 15 τελευταίων χρόνων. Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων αργού σημείωσαν το πιο πρόσφατο χαμηλό τους τον Δεκέμβριο του 2020, όταν η Clarksons Research εκτίμησε τη συνολική αξία τριών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 5 ετών και συγκεκριμένα ενός Aframax, ενός Suezmax και ενός VLCC σε 138,5 εκατ. δολ. Πριν από δώδεκα μήνες, αυτή η αποτίμηση είχε ανέλθει στα 172,0 εκατ. δολ (+25%).

Έκτοτε, άλλα 59,0 εκατ. δολ έχουν προστεθεί σε αξία και τα τρία πλοία ηλικίας πέντε ετών αποτιμώνται πλέον με μία συνολική αξία 231,0 εκατ. δολ. (+34%), αναφέρει ο Niels Rasmussen, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης Bimco.

Την ίδια περίοδο από την πλευρά της ζήτησης, η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου υπέφερε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, ειδικά το 2020. Η ανάκαμψη της κατανάλωσης έκτοτε συνέβαλε στην αύξηση της αξίας των πλοίων. Η EIA εκτιμά ότι η παγκόσμια κατανάλωση τον Απρίλιο του 2023 έφτασε τα 100,0 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, 7% υψηλότερα από τον Δεκέμβριο του 2020.

Επιπλέον κατά τη διάρκεια του 2022, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε σε πολυάριθμες κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές αργού από τις χώρες της G7. Η απαγόρευση της ΕΕ για τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τέθηκε πλήρως σε ισχύ τον Αύγουστο του 2022 και αναμόρφωσε τόσο τις εξαγωγές της Ρωσίας όσο και τις εισαγωγές της ΕΕ. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας συνεισφέρουν τώρα 83% περισσότερα τονομίλια στο εμπόριο μεταφοράς αργού πετρελαίου, από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Ιδιαίτερα η Ινδία και η Κίνα έχουν παρέμβει για να αγοράσουν το πετρέλαιο που δεν ρέει πλέον στην ΕΕ. Η ΕΕ αύξησε τις εισαγωγές ιδιαίτερα από τον Περσικό Κόλπο και τον Κόλπο των ΗΠΑ, και οι εισαγωγές συνεισφέρουν τώρα 13% περισσότερα τονομίλια από ό,τι πριν από ένα χρόνο και 42% περισσότερο από ό,τι στις αρχές του 2022, καθώς ορισμένοι αγοραστές της ΕΕ άρχισαν ήδη να βρίσκουν νέους προμηθευτές αμέσως μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου 2022.

Οι προβλέψεις της Bimco

Οι παραπάνω εξελίξεις ήταν και οι βασικοί παράγοντες για την αύξηση των αξιών των ηλικίας πέντε ετών δεξαμενόπλοιων αργού Aframax, Suezmax και VLCC, τα οποία πλέον ανέρχονται αντίστοιχα στο 96%, στο 85% και στο 83% των τιμών νεότευκτων. Παρά τις υψηλές αναλογίες τιμών μεταχειρισμένων προς νεότευκτα και με το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων δεξαμενοπλοίων να είναι μόλις το 2,6% του υφιστάμενου εμπορικού στόλου, οι συμβάσεις κατασκευής νεότευκτων παραμένουν πολύ λίγες

Τέλος η Bimco επισημαίνει ότι παρά τις βραχυπρόθεσμες ανησυχίες λόγω του ανώτατου ορίου παραγωγής που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον ΟΠΕΚ+, οι προοπτικές για την αγορά των δεξαμενόπλοιων αργού παραμένουν ευοίωνες. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κυρώσεις της ΕΕ θα αρθούν και η ΕΙΑ αναμένει ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου το 2024 θα υπερβεί τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημίας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξαναγίνεται 4ετής η θητεία των Αρχηγών ΛΣ;

Ως γνωστό, από το 2021 η θητεία του Αρχηγού ΛΣ είναι ίδια με εκείνη που ισχύει στους Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων και τα άλλα Σώματα Ασφαλείας. Μέχρι τότε ίσχυε η διάταξη του  Π.Δ. 6/2019, με την οποία η τότε κυβέρνηση

Τέλος στην αγωνία 370.000 συνταξιούχων

Τέλος σε μια δικαστική υπόθεση που ταλαιπωρεί δεκάδες χιλιάδες συνταξιούχους από το 2013 αναμένεται να θέσει εντός του φθινοπώρου η πολυαναμενόμενη απόφαση του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου για τα αναδρομικά ποσά που αφορούν την περικοπή των επικουρικών συντάξεων το 11μηνο Ιουνίου

“Το υπέρογκο ποσό των €6 και η απογοήτευση των ξεχασμένων Στρατιωτικών”

Η λέξη απογοήτευση είναι λίγη να χαρακτηρίσει τα αισθήματα στους ξεχασμένους για άλλη μια χρονιά Στρατιωτικούς, μετά την εξαγγελία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για αύξηση 20% στην νυχτερινή τους αποζημίωση. Αρκεί να δει κάποιος τι γράφουν οι ίδιοι στα μέσα

Ανέλαβε καθήκοντα ο νέος λιμενάρχης Βόλου

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου ενημερώνει ότι ανέλαβε καθήκοντα Κεντρικού Λιμενάρχη Βόλου σήμερα (την Παρασκευή 6/9/2024) ο Πλοίαρχος Λ.Σ. Κοντοστέργιος Ιωάννης, τα οποία παρέλαβε από τον Πλοίαρχο Δημήτρη Ζαραζάνη, κατόπιν απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο Πλοίαρχος Λ.Σ Κοντοστέργιος

Μετάβαση στο περιεχόμενο