Δεξαμενόπλοια: Σε τιμές ρεκόρ πωλούνται τάνκερ από «δεύτερο χέρι»

Εχουν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα των 15 τελευταίων χρόνων με φόντο την αύξηση της ζήτησης για αργό πετρέλαιο

Από ρεκόρ σε ρεκόρ οδηγούνται οι αξίες των δεξαμενοπλοίων second hand και έχουν φτάσει στο υψηλό των 15 τελευταίων χρόνων. Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων αργού σημείωσαν το πιο πρόσφατο χαμηλό τους τον Δεκέμβριο του 2020, όταν η Clarksons Research εκτίμησε τη συνολική αξία τριών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 5 ετών και συγκεκριμένα ενός Aframax, ενός Suezmax και ενός VLCC σε 138,5 εκατ. δολ. Πριν από δώδεκα μήνες, αυτή η αποτίμηση είχε ανέλθει στα 172,0 εκατ. δολ (+25%).

Έκτοτε, άλλα 59,0 εκατ. δολ έχουν προστεθεί σε αξία και τα τρία πλοία ηλικίας πέντε ετών αποτιμώνται πλέον με μία συνολική αξία 231,0 εκατ. δολ. (+34%), αναφέρει ο Niels Rasmussen, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης Bimco.

Την ίδια περίοδο από την πλευρά της ζήτησης, η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου υπέφερε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, ειδικά το 2020. Η ανάκαμψη της κατανάλωσης έκτοτε συνέβαλε στην αύξηση της αξίας των πλοίων. Η EIA εκτιμά ότι η παγκόσμια κατανάλωση τον Απρίλιο του 2023 έφτασε τα 100,0 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, 7% υψηλότερα από τον Δεκέμβριο του 2020.

Επιπλέον κατά τη διάρκεια του 2022, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε σε πολυάριθμες κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές αργού από τις χώρες της G7. Η απαγόρευση της ΕΕ για τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τέθηκε πλήρως σε ισχύ τον Αύγουστο του 2022 και αναμόρφωσε τόσο τις εξαγωγές της Ρωσίας όσο και τις εισαγωγές της ΕΕ. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας συνεισφέρουν τώρα 83% περισσότερα τονομίλια στο εμπόριο μεταφοράς αργού πετρελαίου, από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Ιδιαίτερα η Ινδία και η Κίνα έχουν παρέμβει για να αγοράσουν το πετρέλαιο που δεν ρέει πλέον στην ΕΕ. Η ΕΕ αύξησε τις εισαγωγές ιδιαίτερα από τον Περσικό Κόλπο και τον Κόλπο των ΗΠΑ, και οι εισαγωγές συνεισφέρουν τώρα 13% περισσότερα τονομίλια από ό,τι πριν από ένα χρόνο και 42% περισσότερο από ό,τι στις αρχές του 2022, καθώς ορισμένοι αγοραστές της ΕΕ άρχισαν ήδη να βρίσκουν νέους προμηθευτές αμέσως μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου 2022.

Οι προβλέψεις της Bimco

Οι παραπάνω εξελίξεις ήταν και οι βασικοί παράγοντες για την αύξηση των αξιών των ηλικίας πέντε ετών δεξαμενόπλοιων αργού Aframax, Suezmax και VLCC, τα οποία πλέον ανέρχονται αντίστοιχα στο 96%, στο 85% και στο 83% των τιμών νεότευκτων. Παρά τις υψηλές αναλογίες τιμών μεταχειρισμένων προς νεότευκτα και με το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων δεξαμενοπλοίων να είναι μόλις το 2,6% του υφιστάμενου εμπορικού στόλου, οι συμβάσεις κατασκευής νεότευκτων παραμένουν πολύ λίγες

Τέλος η Bimco επισημαίνει ότι παρά τις βραχυπρόθεσμες ανησυχίες λόγω του ανώτατου ορίου παραγωγής που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον ΟΠΕΚ+, οι προοπτικές για την αγορά των δεξαμενόπλοιων αργού παραμένουν ευοίωνες. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κυρώσεις της ΕΕ θα αρθούν και η ΕΙΑ αναμένει ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου το 2024 θα υπερβεί τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημίας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Πανικός στην Τουρκία για το ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α472): «Δεν ύψωσε Τουρκική σημαία» στην Σμύρνη – Τι απαντά το Τουρκικό ΥΠΑΜ

Πανικός έχει ξεσπάσει στα Τουρκικά social media και μέσα ενημέρωσης σήμερα για το πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α-472), το οποίο πυροδότησε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μη ύψωση της τουρκικής σημαίας κατά την επίσκεψή του

Α’ Υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. ΡΕΪΖΗΣ Δρόσος

Γεννήθηκε στη Σητεία το έτος 1969. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Εισήλθε στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. το 1993 και αποφοίτησε το 1995 με το βαθμό του Σημαιοφόρου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρέτησε στο Λιμεναρχείο Ρεθύμνου ως Υπολιμενάρχης και στα

Την παραίτησή τους από την κυβέρνηση υποβάλλουν Γιάννης Μπρατάκος και Σταύρος Παπασταύρου

Την παραίτησή τους υπέβαλαν ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, οι οποίες έγιναν αποδεκτές από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με την κυβέρνηση ο πρωθυπουργός τους ευχαρίστησε για τη συνεργασία και έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις τους.   «Η

Μετάβαση στο περιεχόμενο