ΕΕΕ: Η διεθνής ναυτιλία συζητά για την πράσινη μετάβαση του κλάδου

Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα συζητά στην Αθήνα για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου, με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) σε ηγετικό ρόλο καθώς φιλοξενεί σήμερα στα γραφεία της την Ομάδα Εργασίας του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) για την απανθρακοποίηση του κλάδου.

Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αναμένεται να εγκρίνει έναν παγκόσμιο μηχανισμό προσδιορισμού τιμής εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα μαζί με πάνω από 50 κράτη που εκπροσωπούν περίπου τα 2/3 της παγκόσμιας χωρητικότητας έχει ήδη καταθέσει κοινή πρόταση που μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της επιδιωκόμενης οικουμενικής συμφωνίας στις προσεχείς κρίσιμες διαπραγματεύσεις στον ΙΜΟ.

Όπως έχει ήδη γράψει ο ot.gr o IMO βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη μίας ιστορικής σημασίας συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι στη ναυτιλία, με την αποφασιστική συμβολή της χώρας μας σε διπλωματικό επίπεδο και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σε επίπεδο ναυτιλιακών φορέων.

Η συμβολή της ΕΕΕ

Σχεδόν 50 χώρες μέλη του ΙΜΟ μεταξύ των οποίων η Ελλάδα και η Ιαπωνία που εκπροσωπούν τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο (πρώτη και τρίτη θέση σε μερίδιο αγοράς), οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ αλλά και μεγάλα νηολόγια όπως ο Παναμάς, οι Μπαχάμες, οι Νήσοι Μάρσαλ και η Λιβερία, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο υπογράφουν ένα κείμενο που προβλέπει έναν ενιαίο φόρο για κάθε τόνο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του κλάδου.

Η πρόταση, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τους Financial Times, σημαίνει ότι ο φόρος θα έχει την υποστήριξη των χωρών που εκπροσωπούν ένα εμπορικό στόλο 1,6 δισ. τόνων νεκρού βάρους (dwt) ήτοι το 66% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ.

Η κοινή δήλωση, αναδεικνύει το διπλωματικό βάρος που στοιχίζεται πίσω από έναν φόρο εκπομπών για μια βιομηχανία που παραμένει σχεδόν εξ ολοκλήρου εξαρτημένη από τα ορυκτά καύσιμα, σημειώνουν οι αναλυτές.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λέσβος: Με τους εκπροσώπους των εργαζομένων Λιμενικού Σώματος Λέσβου ο Περιφερειάρχης

Με εκπροσώπους της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Λέσβου συναντήθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για τα ζητήματα που τους απασχολούν. Ο Περιφερειάρχης τους συνεχάρη για την αυταπάρνηση που δείχνουν στην φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων

Μεταναστευτικό. Απαντάμε με έργα, εικόνα και αριθμούς

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών – Π.Ο.Λ.  υποχρεώνεται για ακόμη μία φορά να απαντήσει σε αυτούς που εκμεταλλεύονται τον πόνο και τον αγώνα των ανθρώπων που η ανάγκη για επιβίωση, τους φέρνει αντιμέτωπους με τα κυκλώματα των έμπορων ζωής και πολύ συχνά

Επείγουσα Ανάγκη για Κεντρικές Οδηγίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με τη Σεισμική Δραστηριότητα

Γράφει ο Νίκος Ι. Σπανός Υποναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα), Πρώην Δ/ντής Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής & Λιμενικής Αστυνομίας   Οι πρόσφατοι σεισμοί και η ηφαιστειακή δραστηριότητα που καταγράφηκαν στο ηφαιστειακό σύμπλεγμα της Σαντορίνης, καθώς και η σεισμική δραστηριότητα σε άλλες θαλάσσιες

Η ναυτιλία συνεισφέρει 14 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της Ελλάδας

Η πρόσφατη μελέτη της McKinsey & Company, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αποκαλύπτει την καθοριστική συμβολή του κλάδου της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στην παγκόσμια και την εγχώρια οικονομία. Η μελέτη αναδεικνύει τη στρατηγική σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, η

Μετάβαση στο περιεχόμενο