Εύκολη πρόσβαση για ΑμεΑ σε όλα τα πλοία

Σχέδιο ΠΔ εστάλη για διαβούλευση στους εμπλεκόμενους φορείς

ΑΛΛΑΖΟΥΝ όλα στα πλοία της ακτοπλοΐας, προκειμένου να υπάρχει πλέον εύκολη πρόσβαση για άτομα με αναπηρία, εγκύους και ηλικιωμένους: από ειδικές ράμπες, χώρους υγιεινής, θέσεις στο γκαράζ και στα σαλόνια μέχρι ειδικά ασανσέρ σε όλα τα καταστρώματα.

Η Ελλάδα διαθέτει μεγάλη νησιωτικότητα και αυξημένη τουριστική κίνηση και για τον λόγο αυτό το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά ήδη στη σύνταξη προεδρικού διατάγματος με το οποίο θα υποχρεώνει όλα ανεξαρτήτως τα πλοία της ακτοπλοΐας να έχουν δημιουργήσει κατάλληλους μηχανισμούς πρόσβασης για άτομα με αναπηρία, εγκύους και ηλικιωμένους. Έως σήμερα στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν ήταν υποχρεωτική η ύπαρξη συγκεκριμένων μηχανισμών για τα ΑμεΑ, όπως ειδικοί χώροι υγιεινής, ασανσέρ πρόσβασης στα καταστρώματα και ειδικές ράμπες.

Πλέον όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας που θα είναι σε πλήρη δρομολογιακή λειτουργία θα πρέπει να προσαρμοστούν, σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου, μέσα σε τρία χρόνια, προχωρώντας άμεσα στην υλοποίηση όλων των κατάλληλων μέτρων για την πρόσβαση και τη διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρία.

Νέα δεδομένα

Επίσης όποιο καινούργιο πλοίο εισέλθει στην ακτοπλοϊκή αγορά θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, ενώ το ίδιο θα ισχύει και για τα νέα υπό ναυπήγηση πράσινα πλοία που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας.

Ήδη το συγκεκριμένο σχέδιο, με τίτλο «Κανονισμός ενδιαιτήσεως και καθορισμού αριθμού επιβατών των επιβατηγών πλοίων» απεστάλη προς 15νθήμερη διαβούλευση προς τους αρμόδιους φορείς, ενώ στην πρόθεση του υπουργού Ναυτιλίας είναι να προχωρήσει άμεσα η σύνταξη του προεδρικού διατάγματος παρά τις αντιδράσεις που μπορεί να υπάρξουν από πλευράς ακτοπλόων για το αυξημένο κόστος
κατασκευής. Το θέμα του προβλήματος της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στα πλοία της ακτοπλοΐας ήρθε στο φως της δημοσιότητας όταν ένα παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο περίμενε μαζί με τη μητέρα του στο γκαράζ του πλοίου, για να αποβιβαστεί, καθώς δεν υπήρχε ειδική ράμπα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα τnç XRTC Business Consultants Ltd., το μεταφορικό έργο επιβατών το 2022 σημείωσε αύξηση της τάξης του 36%, φτάνοντας τους 17,5 εκατ. επιβάτες, ενώ η αύξηση στην κίνηση των οχημάτων ανήλθε στο 12% , φτάνοντας τα 3,7 εκατ. οχήματα.

Το καλοκαίρι του 2023 150 ακτοπλοϊκά πλοία εξυπηρετούσαν καθημερινά 115 νησιά της χώρας, είτε συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους.

Τι προβλέπει το π.δ.

Στο συγκεκριμένο σχέδιο του προεδρικού διατάγματος υποχρεώνονται όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας που καλύπτουν συγκοινωνιακές ανάγκες της χώρας, ανεξαρτήτως κατηγορίας, να προχωρήσουν για την εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) στην εγκατάσταση ανελκυστήρα κάθετης κίνησης από εξουσιοδοτημένο για τον σκοπό αυτό εταιρεία από το κύριο κατάστρωμα οχημάτων μέχρι τα καταστρώματα που διαθέτουν τους κατάλληλους για ΑμεΑ κοινόχρηστους χώρους παραμονής, εστίασης, υγιεινής και θαλαμίσκους, καθώς και στα ανοιχτά καταστρώματα που διαθέτουν μέσα εγκατάλειψης.

Όπου απαιτείται η κάλυψη μικρής υψομετρικής διαφοράς επιτρέπεται η χρήση αναβατορίου κλίμακας τύπου πλατφόρμας. Η πλατφόρμα μπορεί να διαθέτει και αναδιπλούμενο κάθισμα, σε αυτή την περίπτωση το πλάτος της πρέπει να αυξηθεί κατά το πλάτος του καθίσματος, καθώς και η ανυψωτική του ικανότητα κατά 100 kg. Η χρήση της ράμπας οχημάτων που οδηγεί στο κύριο κατάστρωμα οχημάτων επιτρέπεται για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ μόνο με τη χρήση οχήματος. Πρέπει να οριστούν τουλάχιστον δύο θέσεις αυτοκινήτων ΑμεΑ στον χώρο οχημάτων με ανάλογη διεθνή σήμανση πλησίον του ανελκυστήρα.

Επίσης πρέπει να υπάρχει μία θέση για αμαξίδιο ΑμεΑ με κατάλληλα μέσα ασφάλισης, ανά εκατό (100) επιβάτες, σε κάθε αίθουσα παραμονής επιβατών, όπως και δύο θέσεις κατάλληλες για χρήστες αμαξιδίων ΑμεΑ σε κάθε εστιατόριο. Το 2% τουλάχιστον των θέσεων των επιβατών πρέπει να είναι κατάλληλες για χρήση από άτομα με μειωμένη κινητικότητα. Το γκισέ του χώρου υποδοχής και του κυλικείου πρέπει να είναι σε κατάλληλο ύψος που δεν θα υπερβαίνει τα 90 εκατοστά.

Επίσης προβλέπεται η ύπαρξη δίκλινων και τετράκλινων θαλάμων με ειδικούς χώρους υγιεινής για χρήση και από τους συνοδούς, ανάλογα με τη χωρητικότητα και το μέγεθος του πλοίου. Η πρόσβαση στο πλοίο, η σηματοδότηση, τα μέσα μετάδοσης αναγγελιών, οι συναγερμοί και ό,τι δεν ρυθμίζεται από το π.δ. πρέπει να είναι σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, ενώ απαγορεύεται οι κυλιόμενες κλίμακες να χρησιμοποιούνται ως μέσο πρόσβασης των ΑμεΑ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γηρασμένος πολύ ο στόλος της ακτοπλοΐας

Τά μισά ακτοπλοϊκά μας πλοία είναι γηρασμένα! Πλησιάζουν τα 30 χρόνια ζωής καί είναι επιτακτική ανάγκη η αντικατάστασίς τους με καινούργια. Στήν δήλωση αυτή προέβη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στήν

Παρανοήσεις και αλήθεια για το μεταναστευτικό – προσφυγικό

Συχνά καλλιεργούνται διάφορες παρανοήσεις γύρω από το μεταναστευτικό. Όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, καθότι πρόκειται για ένα ζήτημα που ενδείκνυται, λόγω της πολυπαραγοντικής φύσης του, για λαϊκισμούς και απόπειρα πολιτικής χειραγώγησης. Για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια, εδραιώθηκε

Πέλεκυς για τη φυγή των Καζάκων

Σε δικαστικό θρίλερ με σοβαρές προεκτάσεις στο εσωτερικό της Πυροσβεστικής εξελίσσεται η υπόθεση εμπρησμού δασικής έκτασης στην Ύδρα συνεπεία χρήσης βεγγαλικών, με υπαίτιους -όπως όλα δείχνουν το πλήρωμα και τους μισθωτές της θαλαμηγού «Περσεφόνη 1», το βράδυ της Παρασκευής (21/6).

Χίος: Επίσημη πρώτη για την Ιδιωτική Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού

Επιβεβαιώνοντας σχετικά δημοσιεύματα μας, ο Όμιλος Τσάκου ανακοίνωσε και επισήμως την ίδρυση της ΠΡΩΤΗΣ στην χώρα μας Ιδιωτικής Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού με το παρακάτω δελτίο τύπου: “Με βαθύ αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας ανακοινώνεται η ίδρυση, από το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» 

Μετάβαση στο περιεχόμενο