Εγκληματολογική Λογιστική σε Ναυτικές Απαιτήσεις και Απώλειες Φορτίου

Η εικόνα του αρχείου είναι ευγενική προσφορά της Ινδικής Ακτοφυλακής

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ  ΑΠΟ ΤΗΝ DEBORAH FORD ΚΑΙ ΤΟΝ LOUIS MAGNAN JR.

Από τότε που ξεκίνησε η πανδημία του COVID-19, οι υλικοτεχνικές προκλήσεις, οι καθυστερήσεις και οι κίνδυνοι για την παγκόσμια θαλάσσια αλυσίδα εφοδιασμού έχουν τεκμηριωθεί καλά τόσο στην τηλεόραση όσο και στο διαδίκτυο. Ενώ τα πλοία συνεχίζουν να κάθονται στα λιμάνια για παρατεταμένες χρονικές περιόδους, οι εκκρεμείς πωλήσεις και άλλες άυλες ζημιές στη φήμη έχουν αυξηθεί όταν οι εταιρείες δεν μπορούν να στείλουν αγαθά στους πελάτες όπως προβλέπεται.

Αν και οι καθυστερήσεις στις αποστολές φορτίου γενικά δεν είναι ασφαλίσιμες, μπορεί να είναι φυσικές ζημιές ή απώλεια φορτίου. Επιπλέον, οι κίνδυνοι σωματικής ζημιάς ή κλοπής μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτεροι όσο τα πλοία έχουν καθυστερήσει και όσο μακρύτερο φορτίο είτε δεν μεταφέρεται είτε αποθηκεύεται σε λιγότερο ασφαλείς τοποθεσίες στα λιμάνια. Κίνδυνοι όπως εκρήξεις, πυρκαγιές, πλημμύρες, τυφώνες, σεισμοί, ακόμη και ανεμοστρόβιλοι θα μπορούσαν να απειλήσουν το φορτίο κατά την αποθήκευση. Όλα αυτά τα ζητήματα προκαλούν μεγάλη ανησυχία για τους ασφαλιστές, καθώς ο κίνδυνος για μια μεγάλη απώλεια μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή.

Οι εγκληματολόγοι λογιστές βοηθούν τους ασφαλιστές στην εκτίμηση των απωλειών θαλάσσιων και φορτηγών, και η γνώση τους μπορεί να είναι καθοριστική για τη διαδικασία αποζημίωσης.

Φορτίο Αποθηκευμένο σε Αποθήκες

Μία από τις πιο συνηθισμένες αξιώσεις ναυτιλιακής ασφάλισης σχετίζεται με αποθέματα που αποθηκεύονται σε αποθήκες. Αυτές οι απώλειες οφείλονται σε κινδύνους όπως φυσικές καταστροφές, δομικές καταρρεύσεις, αστοχίες εξοπλισμού και άλλα συμβάντα φυσικών ζημιών.

Φανταστείτε ένα σενάριο στο οποίο μια μεγάλη αποθήκη και κέντρο διανομής κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών υφίσταται ζημιά από καταιγίδα. Σε αυτό το σενάριο, η εγκατάσταση επιστρέφει γρήγορα σε πλήρη λειτουργία. Ωστόσο, οι επισκευές του κτιρίου διαρκούν πολύ περισσότερο. Κατά τη διάρκεια της αρχικής καταιγίδας, τμήματα της οροφής που κατέρρευσε καταστρέφουν μπουκάλια, θήκες και παλέτες αποθέματος, καθιστώντας αδύνατη τη φυσική καταμέτρηση των κατεστραμμένων εμπορευμάτων.

Οι δικαστικοί λογιστές μπορούν να αναλύσουν τα αρχεία για να προσδιορίσουν εάν το απόθεμα ήταν σε αποθήκευση ή σε διαμετακόμιση, καθώς η κατάσταση του αποθέματος μπορεί να έχει διαφορετικές διατάξεις πολιτικής. Ένας δικαστικός λογιστής μπορεί να δημιουργήσει λεπτομερή χρονοδιαγράμματα και βάσεις δεδομένων ανά προϊόν που προσδιορίζουν την ποσότητα των αγαθών που χάθηκαν και το σχετικό κόστος αγοράς, τις τιμές πώλησης, τους φόρους κ.λπ. Αυτές οι βάσεις δεδομένων θα ήταν επίσης καθοριστικές για τον προσδιορισμό του ποσού του ειδικού φόρου κατανάλωσης για κάθε προϊόν που δεν επιβλήθηκε, καθώς το προϊόν δεν πωλήθηκε τελικά.

Φορτίο σε διαμετακόμιση

Τα εμπορεύματα καταστρέφονται συχνά κατά τη μεταφορά. Αυτό συχνά περιλαμβάνει μεγάλο εξοπλισμό που κατασκευάζεται κατά παραγγελία που δεν καθιστά ανέπαφο το ταξίδι ή εμπορεύματα που παραδίδονται σε φορτηγό ή εμπορευματοκιβώτιο που δεν παραδίδονται στην ίδια κατάσταση με την αρχική αποστολή. Για ζημιές σε εξοπλισμό που κατασκευάζεται κατά παραγγελία, η ανάλυση επικεντρώνεται συνήθως στο κόστος που προκύπτει για την επισκευή του κατεστραμμένου εξοπλισμού.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι δικαστικοί λογιστές μπορούν να βοηθήσουν στην μέτρηση των δαπανών που πραγματοποιήθηκαν όπως επιτρέπεται σύμφωνα με την πολιτική. Αυτές οι απώλειες μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν διακοπή επιχείρησης, επιπλέον έξοδα ή ενδεχόμενη διακοπή της επιχείρησης. Σε άλλες περιπτώσεις, τα εμπορεύματα που έχουν υποστεί ζημιά κατά τη μεταφορά μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν από το απόθεμα, όπως σε κατασκευαστές ή λιανοπωλητές, ή μπορούν να αγοραστούν στην ελεύθερη αγορά. Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας περιέπλεξαν πρόσφατα το ζήτημα του κόστους αντικατάστασης.

Φορτίο στο νερό

Το φορτίο που έχει υποστεί ζημιά στο νερό μπορεί να έχει πρόσθετο επίπεδο πολυπλοκότητας εάν ένα τμήμα της αποστολής υπέστη ζημιά ή/και αυτή η ζημιά έχει επηρεάσει τον όγκο ή το βάρος του εμπορεύματος. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ιατροδικαστικοί λογιστές χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμο πόρο για να προσδιορίσουν σωστά τον όγκο ή το βάρος των κατεστραμμένων αγαθών και την προσφερόμενη αποτίμηση όπως επιτρέπεται σύμφωνα με την πολιτική.

Κλοπή, απώλεια αγαθών ή άγνωστη εξαφάνιση

Οι αξιώσεις ναυτικών που θεωρούνται τελικά κλοπή, χαμένα αγαθά ή άγνωστη εξαφάνιση μπορούν να παρουσιαστούν με διαφορετικές μορφές.

Όταν έχει συμβεί μια κλοπή, οι δικαστικοί λογιστές μπορούν να βοηθήσουν τον ρυθμιστή αναλύοντας αρχεία, αγορές αποθεμάτων, πωλήσεις, αρχεία αποστολής, μετρήσεις φυσικών αποθεμάτων πριν και μετά την απώλεια και άλλα διαθέσιμα δεδομένα για να ποσοτικοποιήσουν τα ποσά που λείπουν και ενδέχεται να έχουν κλαπεί. Είναι σημαντικό ο λογιστής να κατανοεί τι αντιπροσωπεύουν τα αρχεία και πώς σχετίζονται με τα ζητούμενα αγαθά. Τα αρχεία που παρέχονται μπορεί να περιλαμβάνουν άλλες τοποθεσίες εκτός της τοποθεσίας απώλειας. Ως εκ τούτου, αυτά τα αρχεία δεν θα υποστήριζαν τον ισχυρισμό ότι τα αγαθά βρίσκονταν στην τοποθεσία της ζημίας τη στιγμή της απαιτούμενης απώλειας. Όποτε είναι δυνατόν, θα πρέπει να πραγματοποιείται μια καταμέτρηση φυσικού αποθέματος μετά την απώλεια για να προσδιοριστεί ακριβώς τι έχει απομείνει.

Χρονικό Στοιχείο: Διακοπή επιχείρησης και πρόσθετη δαπάνη

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, οι απαιτήσεις διακοπής της επιχείρησης και πρόσθετων δαπανών προκύπτουν επίσης σε θαλάσσιες απώλειες. Εξετάστε μια περίπτωση όπου ένα σκάφος συγκρούεται με αποβάθρες σε θαλάσσιο τερματικό σταθμό όπου τα πλοία φορτώνουν ή/και εκφορτώνουν τακτικά φορτίο. Ακολουθεί διακοπή της επιχείρησης και επιπλέον απώλειες δαπανών, καθώς η κατεστραμμένη αποβάθρα δεν μπορεί να δεχτεί το προϊόν και οι πελάτες δεν μπορούν να μεταφέρουν και να αποθηκεύσουν το προϊόν στην αποκλειστική θέση αποθήκευσης. Για παράδειγμα, ο ασφαλισμένος μπορεί να μην μπορεί να δεχτεί παραδόσεις διυλισμένου ή υπολειπόμενου μαζούτ για αποθήκευση σε ειδικές δεξαμενές αποθήκευσης, δημιουργώντας έτσι μια πολυετή περίοδο αποκατάστασης.

Σε αυτήν την περίπτωση, τα συμβόλαια πελατών και τα οικονομικά βιβλία και αρχεία αναλύονται για να αξιολογηθεί η πραγματική επιχειρηματική ζημία που υπέστη ο ιδιοκτήτης τερματικού. Ερωτήσεις που σχετίζονται με τη λογιστική μπορεί να είναι κρίσιμες για την προβολή εσόδων για τον υπολογισμό της διακοπής της επιχείρησης και μπορεί να διαδραματίσουν βασικό ρόλο εάν η υπόθεση καταλήξει σε δικαστική προσφυγή.

Ενδεχόμενη Διακοπή και Καθυστερήσεις Επιχειρήσεων

Απώλειες πωλήσεων μπορεί να προκύψουν όχι μόνο λόγω φυσικών ζημιών στις επιχειρηματικές δραστηριότητες αλλά και λόγω καθυστέρησης στην αποστολή των εμπορευμάτων. Για παράδειγμα, εξετάστε ένα σενάριο στο οποίο μια εγχώρια εταιρεία ένδυσης υφίσταται ζημίες που προκαλούνται από την καθυστέρηση στην άφιξη των εμπορευμάτων λόγω πυρκαγιάς σε ένα πλοίο υπό διέλευση.

Εάν δεν είχε συμβεί η πυρκαγιά, το πλοίο θα είχε παραδώσει τα εμπορεύματα στο λιμάνι και από εκεί τα εμπορεύματα θα μεταφερόταν σε αποθήκη διανομής για να πουληθούν. Ωστόσο, τα εμπορεύματα καθυστερούν και δεν πωλούνται ποτέ κατά την προβλεπόμενη περίοδο, αναγκάζοντας τον ιδιοκτήτη του φορτίου να ρευστοποιήσει τα εμπορεύματα σε χαμηλότερη τιμή.

Για τη μέτρηση των χαμένων πωλήσεων των καθυστερημένων αγαθών, απαιτείται ξεχωριστή ανάλυση των αναμενόμενων καθαρών πωλήσεων που θα πραγματοποιηθούν στις τοποθεσίες λιανικής έναντι των καθαρών πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο διαδίκτυο ή/και μέσω χονδρεμπόρων. Η κατάσταση απαιτεί επίσης επανεξέταση για να διαπιστωθεί εάν τα συγκεκριμένα αγαθά θεωρήθηκαν «εποχιακά». Αυτός ο προσδιορισμός σχετίζεται με την ανάλυση του εάν τα αγαθά θα μπορούσαν να πωληθούν μόνο κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, εάν τυχόν επαναλαμβανόμενα στυλ θα μπορούσαν να πωληθούν σε μεταγενέστερη περίοδο ή εάν θα μπορούσε να είχε πουληθεί υποκατάστατο απόθεμα στο χέρι για να μετριαστεί η απώλεια πωλήσεων.

Αυτή η υποθετική περίπτωση περιλαμβάνει επίσης ένα μοναδικό σύνολο περιστάσεων: ο κάτοχος της ασφάλισης αλλάζει πάροχο ασφάλισης την ίδια στιγμή που το πλοίο παίρνει φωτιά και τα εμπορεύματα που υπόκεινται στην καθυστέρηση καλύπτονται από δύο χωριστά μέρη. Για την ακριβή κατανομή της συνολικής ζημίας μεταξύ των δύο ασφαλιστικών φορέων, απαιτείται σχολαστική ανασκόπηση των μεταβλητών που περιλαμβάνονται στις φορτωτικές.

Ευθύνη Hull & Marine: Επισκευή και εκ νέου επεξεργασία σε ασφαλισμένη περιουσία

Δυστυχώς, συμβαίνουν ατυχήματα και καταστρέφονται περιουσίες. Σκεφτείτε μια κατάσταση στην οποία οι εγκληματολόγοι πρέπει να βοηθήσουν στην μέτρηση των ζημιών λόγω ανεπάρκειας και καθυστερήσεων που προκαλούνται από τη ζημιά σε ένα σκάφος.

Για παράδειγμα, ένας ναυπηγός είχε ένα πλοίο υπό ναυπήγηση και υπέστη ζημιές ενώ ήταν ελλιμενισμένο στο ναυπηγείο του. Καθώς το ναυπηγείο πρέπει να τηρεί ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα, έχει περιορισμένο χρόνο και φυσικό χώρο για να εργαστεί γύρω από ένα κατεστραμμένο σκάφος. Σε περιπτώσεις όπως αυτές, μια ομάδα εμπειρογνωμόνων συγκεντρώνεται από τους αναδόχους για να δανείσουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους για να καθορίσουν τους υπολογισμούς των ζημιών.

Για παράδειγμα, ένας έμπειρος επιθεωρητής και ένας ειδικός στη ναυπηγική θα συνεργαστούν για να καθορίσουν την περίοδο αποκατάστασης. Ένας έμπειρος δικαστικός λογιστής θα συνεισέφερε σε μια μέτρηση των πρόσθετων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Εκτός από τον ποσοτικό προσδιορισμό του κόστους επισκευής, προσλαμβάνονται ιατροδικαστές για να αξιολογήσουν την πρόσθετη εσωτερική εργασία που απαιτείται για την αντιμετώπιση της ζημίας και την προσπάθεια να τηρηθούν οι συμβατικές ημερομηνίες παράδοσης, καθώς και για τη μέτρηση του κόστους που σχετίζεται με πρόσθετα πλοία που καθυστερούν λόγω κατεστραμμένο σκάφος που καταλαμβάνει χώρο στην αυλή.

Αν και τα μεγάλα πλοία μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να κατασκευαστούν, οι ναυπηγοί συχνά έχουν πολλές μακροπρόθεσμες κρατικές ή εμπορικές συμβάσεις σε εξέλιξη. Ως εκ τούτου, οι λογιστές παρέχουν μια ανάλυση σχετικά με την επίδραση και τον προβλεπόμενο οικονομικό αντίκτυπο του γεγονότος απώλειας για τα επόμενα χρόνια που σχετίζονται με το κατεστραμμένο σκάφος και τα άλλα πληγέντα πλοία.

Ανασκόπηση του κόστους ανάκτησης διάσωσης

Σε περίπτωση απρόβλεπτης φυσικής καταστροφής λόγω ισχυρών ανέμων, ισχυρών θαλασσών, παλίρροιας και άλλων γεγονότων που σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες που μπορεί να συμβούν, έμπειροι θαλάσσιοι επιθεωρητές και σωστές συχνά διατηρούνται ή αναπτύσσονται για να βοηθήσουν στη διαδικασία ανάκτησης της διάσωσης.

Οι φυσικές καταστροφές μπορούν να προκαλέσουν σημαντική σωματική ζημιά σε ασφαλισμένα ναυτικά συμβόλαια που βρίσκονται σε εξέλιξη. ενδέχεται επίσης να προκαλέσουν υποχρεώσεις ευθύνης έναντι τρίτων. Ενώ το όφελος από τη διατήρηση ενός επιθεωρητή ναυτικού με προηγούμενη εμπειρία στη διαπραγμάτευση όρων και ποσοστών συμβολαίου διασωστών είναι υψίστης σημασίας για την προστασία των συμφερόντων των Ασφαλιστών, ο δικαστικός λογιστής μπορεί να προστεθεί στην ομάδα προσαρμογής για να διευκολυνθεί η συλλογή των απαραίτητων οικονομικών δεδομένων, για επανεξέταση και να αξιολογήσει το εύρος της εργασίας και να παρακολουθήσει και να επιμερίσει το κόστος στις βασικές καλύψεις που προσδιορίστηκαν. Αυτό θα βοηθήσει στην επίτευξη κοινών στόχων για την εξασφάλιση των απαραίτητων λογιστικών πληροφοριών για τον μετριασμό μιας παρατεταμένης ανταλλαγής αιτημάτων για πληροφορίες (RFIs).

Μπορεί επίσης να είναι απαραίτητη η συνεχής παρακολούθηση των αξιών της ασφαλισμένης φορτηγίδας και του εξοπλισμού σε θαλάσσια έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Οι τρέχουσες αξίες αντικατάστασης και οι ασφαλισμένες αξίες θα πρέπει να ελέγχονται για να αποφευχθεί η πιθανότητα τα πλοία να δηλωθούν Εποικοδομητικές Συνολικές Απώλειες (“CTL”) καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει τη μετακίνηση ενός ασφαλισμένου σκάφους από το Πολιτικό κύτους προς το Προστασία και Αποζημίωση (“P&I” ) πολιτική (ως απομάκρυνση ναυαγίου).

Εκτός από την παρακολούθηση του κόστους ανάκτησης διάσωσης, ο δικαστικός λογιστής μπορεί να υπολογίσει το εκτιμώμενο και το πραγματικό κόστος επισκευής που πραγματοποιήθηκαν και αξιολογήθηκαν από τον επιθεωρητή, καθώς και τις υπολειμματικές αξίες που προκύπτουν από την πώληση ασφαλισμένων σκαφών πριν ή μετά τις τελικές επισκευές. Ανάλογα με το μέγεθος και την πολυπλοκότητα της δέσμευσης, μπορούν να προστεθούν δικαστικοί λογιστές στην ομάδα προσαρμογής/τοποθέτη για να βοηθήσουν στην παρακολούθηση και την κατανομή των δαπανών για αγωγή και εργασία, πολιτική κύτους και μηχανημάτων, εξοπλισμό εργολάβου, κάλυψη P&I ή πιθανώς άλλες καλύψεις .

Η έγκαιρη διατήρηση ενός εγκληματολογικού λογιστή μπορεί να προσφέρει τεράστια αξία στη διαδικασία ελέγχου των αξιώσεων. Δεδομένου του μοναδικού συνόλου δεξιοτήτων και της εμπειρίας τους στο χειρισμό μεγάλων ή μικρών αξιώσεων ναυτιλίας και φορτίου παγκοσμίως, μπορούν να αποδειχθούν ανεκτίμητοι πόροι για ασφαλιστικές εταιρείες, δικηγόρους, διαχειριστές τρίτων και κυβερνητικές αρχές.

Η Deborah Ford είναι Αντιπρόεδρος στο Forensic Accounting – Insurance Services Practice της JS Held. Μετρά τις οικονομικές ζημίες για επιχειρηματικές διαφορές και ασφαλιστικές αξιώσεις και εστιάζει κυρίως στην επιμέτρηση των ζημιών.

Ο Louis Magnan Jr. είναι Αντιπρόεδρος στο Forensic Accounting – Insurance Services Practice της JS Held. Είναι σύμβουλος ιατροδικαστικής λογιστικής που παρέχει υπηρεσίες διερευνητικής λογιστικής και υποστήριξης δικαστικών υποθέσεων για αξιώσεις εμπορικής ζημίας.

Οι απόψεις που εκφράζονται εδώ είναι του συγγραφέα και όχι απαραίτητα του The Maritime Executive.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νεαρός θα δικαστεί για τη μεταφορά επτά παράνομων αλλοδαπών στη Ρόδο

Για τη μεταφορά επτά αλλοδαπών από τα τουρκικά παράλια στο νησί μας, κατηγορείται 21χρονος Σύριος που συνελήφθη από προσωπικό του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου και στις αρχές Δεκεμβρίου θα δικαστεί από το Μονομελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου. Ο 21χρονος (κατά δήλωσή

Διεθνές Σχολείο της Θάλασσας: Οι εκπαιδευτικές δράσεις συνεχίζονται δυναμικά στην καρδιά του χειμώνα

Πλησιάζοντας πλέον στην καρδιά του χειμώνα, το Διεθνές Σχολείο της Θάλασσας (International School of the Sea) του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος» συνεχίζει δυναμικά, παρά τις συχνά αντίξοες καιρικές συνθήκες, τις δράσεις εκπαίδευσης στην εφαρμοσμένη έρευνα πεδίου για την προστασία των

Επίσκεψη Μαθητών του Δημοτικού Μειονοτικού Σχολείου Ασωμάτων Ροδόπης σε Μονάδες της ΠΑ

Την Παρασκευή 25 και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Μειονοτικού Σχολείου Ασωμάτων Ροδόπης, επισκέφθηκαν την 123 Σμηναρχία Τεχνικής Εκπαίδευσης (123ΣΤΕ), το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ) και την 110 Πτέρυγα Μάχης (110ΠΜ),

Παρουσία Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στην Εθνική Διακλαδική Άσκηση «ΚΟΛΟΣΣΟΣ – 22»

Την Παρασκευή 02 Δεκεμβρίου 2022 ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Χαράλαμπο Λαλούση, παρακολούθησε την διεξαγωγή της τελικής φάσης της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) με την ονομασία «ΚΟΛΟΣΣΟΣ-22». Η άσκηση έλαβε χώρα από