Έλα πάρε…πάρε κόσμε… αρμοδιότητες…

Ξεπούλημα αρμοδιοτήτων του
Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος;

Με αισθήματα έντονου
προβληματισμού διαβάζει κανείς τα όσα
ακούστηκαν στην συνέντευξη τύπου που έγινε στο Υπουργείο Ναυτιλίας την
3-12-2018 με αφορμή την ολοκλήρωση(;;;;) του έργου «e- Μητρώο Πλοίων»

Από τον ίδιο τον τίτλο του έργου
«e- Μητρώο Πλοίων»
προκύπτουν πληθώρα εύλογων ερωτημάτων όπως:

Τί είδους Μητρώο Πλοίων είναι
αυτό;

Γιατί δεν αναφέρεται στον τίτλο
του έργου, ποια συγκεκριμένη κατηγορία
πλοίων αφορά το Μητρώο αυτό, όπως αυτό
αναφέρεται στο άρθρο 51 του ν.
4569/2018 (Α΄179);

Μήπως αφορά την καταχώρηση σε Εθνική
Ηλεκτρονική Βάση όλων των πλοίων και των
στοιχείων που αφορούν την νηολόγηση, τις μεταβολές στην κυριότητα κ.λ.π. και
γενικά τα στοιχεία που καταχωρούνται στα νηολόγια των πλοίων;

Μήπως πρόκειται τα πλοία αυτά
καταχωρούμενα στο Μητρώο αυτό, θα
σταματήσουν να νηολογούνται σε νηολόγια της χώρας;

Μήπως θα σταματήσει να τηρείται
το Μητρώο των πλοιοκτητριών εταιρειών ΝΕΠΑ;

Μήπως θα πάψουν να καταχωρούνται
στα Μητρώα ΝΕΠΑ και τα Νηολόγια τα στοιχεία που προβλέπονται από την Εθνική
Νομοθεσία;

Ασφαλώς και όχι.

Απλά, επιχειρείται
να παρουσιαστεί το «τίποτα» ως ένα μεγάλο έργο Να ψαρέψουμε σε θολά νερά

Έτσι αντί να διασυνδεθούν με
ηλεκτρονικό τρόπο τα νηολόγια, το Μητρώο ΝΕΠΑ και τα αρχεία της
Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων και να αντλούνται αυτόματα στοιχεία από
εκεί, δημιουργήθηκε μία νέα βάση δεδομένων, όπου την ευθύνη ενημέρωσής της έχει
ο Πλοιοκτήτης, ο Εφοπλιστής και γενικά ο
συναλλασσόμενος πολίτης.

Έτσι, όταν έχουμε μία αλλαγή π.χ.
στην πλοιοκτησία, με ευθύνη του νέου
πλοιοκτήτη θα πρέπει να ενημερωθεί το Μητρώο Εταιρειών, τα Νηολόγια, ο ΚΕΕΠ αλλά
και το «e- Μητρώο
Πλοίων» με την απειλή μεγάλων προστίμων.

Να σημειώσουμε ότι το Μητρώο ΝΕΠΑ
και το «e- Μητρώο
Πλοίων» τηρούνται από την ίδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας Όμως σύμφωνα
με την νομοθεσία το ένα γραφείο δεν αναγνωρίζει το άλλο και ο πολίτης θα πρέπει
να προσκομίσει τα έγραφα για το ίδιο θέμα εις διπλούν και ξεχωριστά…

Αν κάποιος θέλει πιστοποιητικό π.χ. για τον εκπρόσωπο της εταιρείας
διαχείρισης ενός πλοίου, θα πρέπει να
πάρει μία βεβαίωση από το Μητρώο ΝΕΠΑ και από τούδε και στο εξής θα παίρνει και
μία ακόμη βεβαίωση από το διπλανό γραφείο ότι η μεταβολή έχει καταχωρηθεί και στο
«e– Μητρώο Πλοίων».

Εύλογα θα πει κανείς, το κράτος που είναι και πως βοηθά;

Μα δεν βοηθά το κράτος στην
ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού φτειάχνοντας
ένα νέο Μητρώο που απαιτεί ένα σεβαστό αριθμό -σε σταθερή βάση-
δικαιολογητικών; Είναι υποχρέωση του κράτους η αναζήτηση στοιχείων από διπλανά
γραφεία;

Μεγαλείαγραφειοκρατίας για
πανηγυρισμούς και κοινές συνεντεύξεις τύπου.

Τελικά τι επετεύχθη με
το νέο «e– Μητρώο Πλοίων»;

Πολύ απλά Έπαψε το Υπουργείο Ναυτιλίας να ασκεί την πολιτική στα
θέματα ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού, τα ανήγαγε όλα σε θέματα φορολογικού ελέγχου και
ξεμπέρδεψε

Ανέλαβε δράση το Υπουργείο Οικονομικών
Μια επιδίωξη που επιτέλους μετά από δεκαετίες .τα κατάφερε

Κατάφερε να ανακινήσει και αλλάξει ακόμα και τα πολυσυζητημένα θέματα
του άρθρου 27 του Κώδικα ΦΠΑ, χωρίς βεβαίως να έχει αλλάξει το παραμικρό στο
Θεσμικό Πλαίσιο της ΕΕ για τα θέματα αυτά.

Έτσι βρήκαν πρόσφορο έδαφος οι
τόσο παλιές αλλά παρουσιαζόμενες ως νέες οι θεωρίες για την δραστηριότητα στην
ανοικτή θάλασσα

Τι κρίμα που από πλευράς Υπουργείου
Ναυτιλίας όλα τα αντιμετωπίζουν στο πόδι και δεν μπαίνουν ούτε καν στον κόπο να
ανοίξουν και κανένα φάκελο για να ενημερωθούν για το ιστορικό του κάθε θέματος

Όχι τίποτε άλλο βάζουν και τον
Υπουργό να κάνει δηλώσεις ότι εναρμονιζόμαστε με το Ενωσιακό Δίκαιο

Ποιο είναι το θύμα;

Μα ο θαλάσσιος τουρισμός, που περιμένει εδώ και τέσσερα χρόνια από την
σημερινή κυβέρνηση ένα Μητρώο για την διευκόλυνση της δραστηριότητας στον χώρο
με την απλούστευση των διαδικασιών και την εξάλειψη της γραφειοκρατίας

Μάταια όμως.

Για την ώρα βαφτίζουμε Μητρώο την διαδικασία φορολογικού ελέγχου με
την εισαγωγή νέας γραφειοκρατίας, την οποία όμως θα την καταχωρούμε και
ηλεκτρονικά

Και να σκεφτεί κανείς ότι το
Μητρώο θα λειτουργήσει πλήρως το 2022.

Μέχρι τότε. υπάρχει αρκετός
χρόνος για την καθιέρωση νέων δικαιολογητικών τα οποία θα καταχωρούνται και ηλεκτρονικά ώστε να μην
νομίζει κανείς ότι δεν εισάγουμε την τεχνολογία στην δράση του κρατικού
μηχανισμούκαι ότι δεν εκσυγχρονιζόμαστε

ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέφανος Γκίκας: «Η βιώσιμη ανάπτυξη των νησιών μας και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν τη βασική μας στόχευση»

Τη στρατηγική για την πράσινη ανάπτυξη της ναυτιλίας, τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας και τη βιωσιμότητα των νησιών, επισήμανε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, στην ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος. Ειδικότερα, ο κ. Γκίκας, ενημερώνοντας τα μέλη

Νέο, σύγχρονο σκάφος αποκτά το Λιμενικό στην Κέρκυρα

Με ιδιαίτερη χαρά ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων των Διαποντίων Νήσων όσο και της Λιμενικής Αρχής Κέρκυρας, με την παραλαβή ενός νέου, υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους για τον Λιμενικό Σταθμό Οθωνών, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας

Η Κύπρος προχωρά στην πρώτη εξόρυξη φυσικού αερίου, σε συνεργασία με την Αίγυπτο

Συνεδριάζει το υπουργικό συμβούλιο της Κυπριακής Δημοκρατίας για να εγκρίνει την συμφωνία με την Αίγυπτο για την εξόρυξη φυσικού αερίου. Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, επόμενο βήμα θα είναι στις 17 Φεβρουαρίου, την ερχόμενη Δευτέρα, η υπογραφή της σύμβασης για την

Στυλιανίδης – Φίττο: Η νησιωτικότητα και η διασυνδεσιμότητα των νησιών μας κοινός στόχος της Κομισιόν και του Υπουργείου Ναυτιλίας

Η νησιωτικότητα και η διασυνδεσιμότητα των νησιών μεταξύ τους αλλά και με την ηπειρωτική χώρα, πρέπει να γίνουν κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής. Στον κοινό αυτό στόχο κατέληξαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και ο Εκτελεστικός

Μετάβαση στο περιεχόμενο