Επίκαιρη ερώτηση Κάτση: Ζητήματα ανταγωνισμού από την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ Α.Ε., και προβλήματα από τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης λιμένα στους οικείους Δήμους

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Ζητήματα ανταγωνισμού από την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ Α.Ε., και προβλήματα από τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης λιμένα στους οικείους Δήμους»

Με πολιτική απόφαση της σημερινής κυβέρνησης, η οποία ανέτρεψε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. ιδιωτικοποιήθηκε, έναντι συνολικού τιμήματος 84.170.000€. Οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί για το ύψος του τιμήματος, δε συνοδεύτηκαν από καμία προηγηθείσα αποτίμηση της αξίας της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., μιας κερδοφόρας δημόσιας επιχείρησης δηλαδή, με αποθεματικό άνω των 12.000.000€, η οποία διαχειρίζεται όχι μόνο ένα λιμάνι βαρύνουσας γεωπολιτικής σημασίας που κόστισε πολύ πάνω από 200.000.000€ για να κατασκευαστεί, αλλά και τις μαρίνες Συβότων και Πλαταριάς, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, και μεγάλο μέρος του παράκτιου μετώπου της Θεσπρωτίας.

Η πώληση, που δεν προέκυψε από κάποια διεθνή δέσμευση της χώρας, εγείρει σοβαρό ζήτημα ανταγωνισμού. Ο νέος ιδιοκτήτης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., μέσω της δραστηριότητας του ομίλου του στις θαλάσσιες μεταφορές, αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 60% της ετήσιας κίνησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Ο υπεύθυνος λοιπόν για την κοστολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και για την τήρηση των προβλεπόμενων υποχρεώσεων από και προς τις ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, θα είναι ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος πελάτης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., αποκτώντας έτσι στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.

Πέραν αυτού, οι δημόσιες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για απόδοση ολόκληρης της χερσαίας ζώνης που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές εγκαταστάσεις στους οικείους Δήμους, πριν την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, δεν τηρήθηκαν. Οι τοπικές κοινωνίες, δεν γνωρίζουν ποια τμήματα της χερσαίας ζώνης θα πάρουν τελικά, και πότε θα γίνει αυτό. Δεν γνωρίζουν επίσης αν θα υπάρχει αντισταθμιστικό όφελος προς αυτές, ούτε κι αν υπάρχει ρήτρα δέσμευσης επενδύσεων από τον ιδιώτη.

Επειδή εγείρονται σοβαρά ζητήματα ανταγωνισμού από την πώληση του 67% της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.
Επειδή η χερσαία ζώνη, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, δεν αποδόθηκε στους οικείους Δήμους με κίνδυνο τμήματά της να καταλήξουν στον ιδιώτη

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1) Πως διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού, από τη στιγμή που ο νέος μεγαλομέτοχος της ΟΛΗΓ Α.Ε. είναι ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος πελάτης της;
2) Ποια ακριβώς τμήματα της χερσαίας ζώνης θα αποδοθούν στους οικείους Δήμους και πότε;

Ο ερωτών βουλευτής

Κάτσης Μάριος

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

16χρονος: Απολογείται ο αστυνομικός που πυροβόλησε

Κάλεσμα Ρομά για συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Δικαστικό Μέγαρο. Για αθωότητα του αστυνομικού κάνει λόγο ο Αλέξης Κούγιας.   Ενώπιον του Α’ Τακτικού Ανακριτή Θεσσαλονίκης προκειμένου να απολογηθεί θα βρεθεί σήμερα ο αστυνομικός της ομάδας ΔΙΑΣ που κατηγορείται ότι πυροβόλησε

Από 14 Δεκεμβρίου το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού

Ποια προϊόντα θα περιλαμβάνει Χθες το μεσημέρι ανακοινώθηκαν τα προϊόντα που θα διαμορφώσουν το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού τις ημέρες των Χριστουγέννων. Οι ανακοινώσεις έγιναν χθες το μεσημέρι στο υπ. Ανάπτυξης από τον αρμόδιο υπουργό, Άδωνι Γεωργιάδη. Tι θα περιλαμβάνει το

Νέο δρομολόγιο θα συνδέει τον ΟΛΘ με Βρετανία – Βέλγιο – Ολλανδία – Γερμανία

Την έναρξη τακτικού δρομολογίου πλοίου για τη μεταφορά containers, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με μεγάλα βορειοευρωπαϊκά λιμάνια, την Τουρκία και το Μαρόκο, ανακοίνωσε η ναυτιλιακή εταιρεία CMA-CGM. Το νέο δρομολόγιο της CMA-CGM θα πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα, με αφετηρία κάθε Πέμπτη τη Θεσσαλονίκη, με κατεύθυνση αρχικά την Τουρκία και κατόπιν το

Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ Αρχιπλοίαρχος Πασσάκος : Ορθά κοφτά…!

ΠΑΡΈΜΒΑΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΕΑΛΣ ΠΑΣΣΑΚΟΥ Σ. : ΟΡΘΑ ΚΟΦΤΑ…! Με αφορμή ενημέρωσή μου  οτι σε κάποιο  σχέδιο νόμου,  πάλι για εμάς χωρίς εμάς , του Υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Σύσταση Ινστιτούτου Ιστορίας Εμπορικής Ναυτιλίας, Λιμένων και Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες