Επιτέλους, κάτι αλλάζει στο Λ.Σ.!!!

Στις 6 Αυγούστου 2022 στο άρθρο μας με τίτλο «Τα rafnar και η επιτήρηση της ΑΟΖ…από το ΛΣ» γράφαμε: «…Κατ΄ αρχήν να πάψουμε να θεωρούμε, ότι αποτελεί όραμα και πολιτική του μέλλοντος η προμήθεια ΜΟΝΟ φουσκωτών, με ή χωρίς αλεξίσφαιρη προστασία, πλοιαρίων 15μετρων, που το μόνο πλεονέκτημα που έχουν είναι η χωρίς όρια σπατάλη χρημάτων και ανθρώπινων πόρων…

»  Σήμερα παρίσταται ανάγκη το Λιμενικό Σώμα να ανασχεδιάσει την δράση του με βάση τους εθνικούς στόχους και την εξυπηρέτηση των εθνικών συμφερόντων της χώρας.  Να πάψει να είναι προσηλωμένο στο εύκολο του χθες.  Την αξιοποίηση των ίδιων προδιαγραφών για αγορές που προηγήθηκαν…Έτσι θα μένουμε πάντα στα ίδια χωρίς κανένα βήμα προόδου.  Αλλάζουν δραματικά οι συνθήκες και οι εποχές.  Απαιτείται άμεση προσαρμογή…

»Στην ανοικτή θάλασσα, που έχει και την ευθύνη αστυνόμευσής της το Λιμενικό Σώμα, διακυβεύονται τα εθνικά μας συμφέροντα.  Προς αυτήν την κατεύθυνση πρέπει αυτό να σχεδιάσει για την απόκτηση πλοίων ανοικτής θαλάσσης (OPV) άνω των 90 μέτρων εκμεταλλευόμενο και τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ε.Ε. 2021-2027, η χρηματοδότηση των οποίων αγγίζει ή και ξεπερνά το 75% της αξίας των.

»Ακόμη και αν από τα Χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε. δεν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του αναγκαίου αριθμού OPV που απαιτούνται, είναι ανάγκη η χρηματοδότηση να συμπληρωθεί και από εθνικούς πόρους.

»Χρόνος πολύς δεν υπάρχει.  Για την απορρόφηση των χρηματοδοτήσεων της περιόδου 2021-2027 από τα Ταμεία της Ε.Ε. είμαστε ήδη στο παρά 5’.

»Να θυμίσουμε επίσης, ότι το τουρκικό γεωτρύπανο «Αμπντουλχαμίτ Χαν» δεν περιμένει και ήδη ετοιμάζεται για τις γνωστές περιπολίες επίδειξης και απόπειρας άσκησης κυριαρχίας στην Ανατολική Μεσόγειο…

»Είναι δυνατόν η Μάλτα των 500.000 κατοίκων να μπορεί και η Ελλάδα όχι;

»Ας ακολουθήσουμε το παράδειγμά της.

»Χρειάζεται όμως όλοι να διαθέσουν όλες τους δυνάμεις με σύμπνοια, άμεση κατανόηση των προβλημάτων που ανακύπτουν, με συνέργεια και συνεργασία να ξεπεραστεί οποιοδήποτε εμπόδιο παρουσιαστεί και στον συντομότερο δυνατό χρόνο.

»Μόνο ό,τι δεν θέλουμε… δεν μπορούμε…»

Με μεγάλη ικανοποίηση είδαμε σήμερα στην ιστοσελίδα του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ ανακοίνωση για «…τη διενέργεια ανοικτών και δημόσιων ενημερωτικών συναντήσεων, μη δεσμευτικής συμμετοχής οικονομικών φορέων, με σκοπό την ενημέρωση της Υπηρεσίας για νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τη συλλογή πληροφοριών που κρίνονται ουσιώδεις στο πλαίσιο κατάρτισης τεχνικών απαιτήσεων / προδιαγραφών για την “Προμήθεια δυο (02) πλοίων ανοικτής θαλάσσης άνω των 80 μ.” συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 160 εκατ. €».

Ομολογουμένως, πρόκειται για υπερσύγχρονα Π.Α.Θ. με εντυπωσιακές τεχνικές απαιτήσεις και εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.  Απαιτήσεις όπως ακτίνα ενέργειας 4.000 ν.μ. (!!!), συνολική μεταφορική ικανότητα άνω των 200 ατόμων, ζωντανή μετάδοση τακτικής εικόνας περιοχής όσο και εικόνας από τους αισθητήρες τους στο ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ αλλά και μεταξύ των πλοίων, με ελικοδρόμιο για προσνήωση και ανεφοδιασμό ελικοπτέρων κατηγορίας 11 τόνων και υπόστεγο φιλοξενίας ελικοπτέρου 6 τόνων, με δύο μη επανδρωμένα ελικόπτερα το καθένα, οπλικά συστήματα, ηλεκτρο-οπτικά συστήματα (κάμερες) και ραντάρ επιτήρησης, τουλάχιστον δύο (02) βοηθητικά ταχύπλοα σκάφη μήκους τουλάχιστον 9 μέτρων με ταχύτητες άνω των 50 κόμβων το καθένα, παραδοτέα σε 24 και 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και κατάλληλα για εκτέλεση αποστολών που, μεταξύ άλλων, θα αφορούν την προάσπιση της Α.Ο.Ζ. και τη συμβολή στην Εθνική άμυνα της χώρας, σε συνεργασία με τους αρμόδιους εθνικούς φορείς.

Εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο προϋπολογισμός του συνολικού συμβατικού τιμήματος (€160 εκατομμύρια), που αφενός υποδηλώνει ότι οι σχετικές πιστώσεις ήδη έχουν εξασφαλισθεί, αφετέρου ότι το τίμημα είναι απολύτως μέσα στο εύρος της τρέχουσας αγοραστικής αξίας πλοίων αυτής της κατηγορίας.

Επίσης, από την επιμέλεια και πληρότητα του κειμένου των τεχνικών απαιτήσεων της σημερινής ανακοίνωσης του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, γίνεται αντιληπτό ότι αφανείς υπηρεσιακοί παράγοντες εργάστηκαν σκληρά για τη συγγραφή τους και με αποφασιστικότητα θα στηρίξουν τη φυσική ηγεσία τους για την εκπλήρωση του εγχειρήματος αυτού.

Εγχείρημα, εμπνευστής του οποίου προφανώς είναι ο Αρχηγός του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, υπό την καθοδήγηση του οποίου το Λιμενικό φαίνεται να εισέρχεται στη σύγχρονη εποχή και να δηλώνει έτοιμο να διαδραματίσει ζωτικό για τα εθνικά συμφέροντα ρόλο, που είναι η άσκηση της κρατικής κυριαρχίας στις θαλάσσιες ζώνες εθνικής δικαιοδοσίας, εν καιρώ ειρήνης.

Συγχαίρουμε τη φυσική και πολιτική ηγεσία του Σώματος και στηρίζουμε την προσπάθειά τους να υλοποιήσουν το εγχείρημα τους και να καταστήσουν το ΛΣ κραταιό πυλώνα προάσπισης της εθνικής κυριαρχίας σε όλο το εύρος της θαλάσσιας επικράτειας της Χώρας.

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανανέωση Θητείας Εκπροσώπου Ελλάδος στο Θεσμό “IMO Goodwill Maritime Ambassador” (28.3.2024)

Στο πλαίσιο του θεσμού του «Ναυτιλιακού Πρεσβευτή» (ΙΜΟ Goodwill Maritime ν Ambassador) που αποτελεί πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα του Οργανισμού, κ. Αρσένιο Ντομίνγκεζ και κατόπιν σχετικού αιτήματος του Οργανισμού, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η ανανέωση της

Χρήστος Στυλιανίδης: «Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρώτη προτεραιότητα»

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πρώτη προτεραιότητα» τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο σεμινάριο εξειδίκευσης για τον “Οδηγό εκπόνησης μελετών σκοπιμότητας

Αυξήθηκαν οι θάνατοι από πνιγμό

Ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό σε θαλάσσιες περιοχές ευθύνης των λιμενικών Αρχών αυξήθηκε, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 2023 σε σχέση με το 2022 κατά 18,1%, από 72 σε 85. Επίσης, σημαντική αύξηση κατέγραψε ο αριθμός ατυχημάτων με

Σε ρότα πράσινης μετάβασης κινείται η ναυτιλιακή βιομηχανία

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η ναυτιλιακή βιομηχανία αξιολογεί προσεκτικά τις επιλογές καυσίμων και τεχνολογίας που υπάρχουν διαθέσιμες σε μια περίοδο που υπάρχει μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με τους παγκόσμιους στόχους μείωσης των εκπομπών, την τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και

Μετάβαση στο περιεχόμενο