Προμήθεια δυο πλοίων ανοικτής θαλάσσης άνω των 80 μ.: Η ώρα της ευθύνης  για τις Υπηρεσίες προμηθειών του Λ.Σ.

Σήμερα είναι μια ευχάριστη μέρα για το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ .

Σηματοδοτείται από τον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη Ι. αλλά και τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ με έργα και όχι λόγια η κατεύθυνση λειτουργίας του Σώματος στο μέλλον και η εκπλήρωση της αποστολής του στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Συγκεκριμένα με ανακοίνωσή του το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ  κίνησε την διαδικασία  διενέργειας ανοικτών και δημόσιων ενημερωτικών συναντήσεων, προκειμένου καταρτισθούν οι τεχνικές απαιτήσεις/προδιαγραφές  για την “Προμήθεια δυο (02) πλοίων ανοικτής θαλάσσης άνω των 80 μ.” συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 160 εκατ. €.

Ιστορική απόφαση.

Ανάλογη αυτών για την προμήθεια των  πρώτων ΠΑΘ ή του ΠΑΘ 90 και των 4 σκαφών άνω των 30 μέτρων.

Μια απόφαση που δημιουργεί τις προϋποθέσεις, ώστε το Λιμενικό Σώμα να ανταποκριθεί όχι μόνο στις ανάγκες έρευνας και διάσωσης στην ανοικτή θάλασσα με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες αλλά και αυτές τις ανάγκες της αστυνόμευσης της ΑΟΖ ενόψει και των επικείμενων εξελίξεων για την εκμετάλλευση των ενεργειακών πόρων σε αυτήν  από την χώρα μας.

Μια απόφαση που θα οδηγήσει στην ενίσχυση της δυνατότητας για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της προκλητικότητας της Τουρκίας στην ανοικτή θάλασσα και την  προστασία των εθνικών μας συμφερόντων.

Μια απόφαση που αποσκοπεί στην αστυνόμευση της ΑΟΖ από σκάφη επιβολής του νόμου όπως προβλέπεται   και όχι από πολεμικά πλοία, που αυξάνουν τις ορέξεις της Τουρκίας για την δημιουργία κάθε είδους «κρίσεων»…

Η απόφαση αυτή αποτελεί βέβαια συνέχεια μιας σειράς πρωτοβουλιών για την πραγματική ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος όπως:

–  η προμήθεια 4 σκαφών άνω των 30 μέτρων,

– προμήθεια μεγάλου αριθμού σκαφών μήκους περίπου 18μ για την ανανέωση σχεδόν στο σύνολό του ήδη υπάρχοντος  στόλου των αντίστοιχων σκαφών, με στόχο την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ για την ασφάλεια αλλά και την προστασία των θαλάσσιων συνόρων,

– διενέργεια του διαγωνισμού, οι διαδικασίες του οποίου βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο,  για την προμήθεια του Εθνικού Συστήματος για την Θαλάσσια Επιτήρηση (ΕΣΟΘΕ), ενός συστήματος τόσο αναγκαίου για την εξυπηρέτηση των εθνικών αναγκών της χώρας μας,

– η κίνηση των διαδικασιών για την προμήθεια πολύ μεγάλου αριθμού χερσαίων μέσων για την εξυπηρέτηση της χερσαίας αστυνόμευσης στους χώρους ευθύνης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ,

– η ενεργοποίηση όλων των εναέριων μέσων επιτήρησης με την καθιέρωση νέας και πιο αποτελεσματικής διαδικασίας επισκευών και συντήρησής των

Όλα τα παραπάνω  δεν έχουν καμία αξία, αν στις τάξεις του Σώματος δεν ενταχθεί νέο αίμα. Και τέτοιες σημαντικές πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί αφού:

Προβλέφθηκε η δημιουργία 350 Οργανικών Θέσεων για πληρώματα απευθείας κατάταξης τόσο για τα υπό προμήθεια σκάφη, όσο και για τα υπάρχοντα. Πριν από δύο (2) ημέρες 99 νέοι αξιωματικοί αυτής της κατηγορίας ολοκλήρωσαν την εκπαίδευσή τους και είναι έτοιμοι να στελεχώσουν τα σκάφη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Επίσης θα πρέπει να προστεθούν  και οι  προσλήψεις  σημαντικού αριθμού εξειδικευμένων στελεχών όπως Υγειονομικών, Τεχνικών και Ιατρών αξιωματικών αλλά και Οικονομικών και Νομικών αξιωματικών οι οποίοι θα ριχθούν στην μάχη για την υλοποίηση του πολύ μεγάλου για το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ επενδυτικού προγράμματος 2021-2027.

Σήμερα με την έναρξη του διαλόγου για την κατάρτιση των προδιαγραφών για την προμήθεια αυτών των 2 μεγάλων σκαφών βρισκόμαστε στην ΑΡΧΗ ΌΧΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ.

Ο μηχανισμός προμηθειών του Σώματος και οι επισπεύδουσες Διευθύνσεις τώρα πλέον έχουν τον λόγο αλλά και την μεγάλη ΕΘΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ να ανταποκριθούν χωρίς καμία ολιγωρία στον ρόλο τους.

Αξίζει ο έπαινος στον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη Ι. αλλά και στον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ για τον  σχεδιασμό  του ρόλου  του Σώματος στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται πλέον στο θαλάσσιο χώρο ευθύνης του καθώς  και για τις προσπάθειες τους για την  χρηματοδότηση  προμήθειας αυτών των μεγάλων σκαφών

Τώρα τον λόγο έχουν και δίνουν εξετάσεις συγκεκριμένες  Υπηρεσίες του Αρχηγείου.

Ολιγωρίες δεν συγχωρούνται από κανένα.

Καλή τους επιτυχία.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο