Έναν σχεδόν χρόνο μετά την έναρξη των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, ο αντίκτυπος στη διεθνή ναυτιλία παραμένει εμφανής.
Η ναυτιλιακή κίνηση από το Σουέζ έχει μειωθεί δραστικά, με πλοιοκτήτες και διαχειριστές να επιλέγουν τον μακρύτερο δρόμο του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος, αυξάνοντας τα τονομίλια και τους χρόνους μεταφοράς έως και δύο εβδομάδες, αναλόγως της ταχύτητας των πλοίων.
Σύμφωνα με ανάλυση της Rebecca Galanopoulos Jones για τη Veson Nautical, η κίνηση των bulkers από το Σουέζ έχει μειωθεί τον τελευταίο χρόνο σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Για παράδειγμα, τον Αύγουστο, ο αριθμός των bulkers που διέσχισαν τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε από 703 τον Αύγουστο του 2023, που αντιστοιχούσε σε χωρητικότητα DWT 45,9 εκατ. ΜΤ, σε 427 τον Αύγουστο του 2024 ‒ ή 27,9 εκατ. ΜΤ, μια μείωση της τάξεως του 39% σε ετήσια βάση.
Η άνοδος των τονομιλίων διαφαίνεται ότι επιδρά θετικά στη ναυλαγορά. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Veson Nautical, οι ναύλοι των Capesizes για συμβόλαια ενός έτους αυξήθηκαν στα $23.270/ημέρα έναντι $14.380/ημέρα το ίδιο διάστημα πέρυσι. Η εν λόγω αύξηση αγγίζει το 61,8%. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι αξίες για σχεδόν το σύνολο των μεγεθών, με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται στα Capesizes 15 ετών. Αναλυτικότερα, η αύξηση αγγίζει το 45,49% περίπου, από τα $19,85 εκατ. σε $28,88 εκατ.