Ετοιμάζεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο

Θα ενώνει τη Γερμανία με τη Δανία

Με αμείωτη ένταση προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας συνδυασμένης οδικής και σιδηροδρομικής σήραγγας παγκοσμίως, προϋπολογισμού 10 δισ. ευρώ.

Συνεχής πρόοδος σημειώνεται στις εργασίες που αφορούν ένα εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστικών πρότζεκτ σε παγκόσμιο επίπεδο, τη φαραωνική υποθαλάσσια σήραγγα που θα ενώσει τη Γερμανία με τη Δανία.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η εκσκαφή της τάφρου της σήραγγας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την πρόοδο των σχετικών εργασιών να έχει φτάσει το 70%.

Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω κατασκευαστικό εγχείρημα αφορά στο Fehmarnbelt Tunnel που με μήκος 18 χλμ. θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια συνδυασμένη οδική και σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ και μόλις ολοκληρωθεί (περί το 2029) θα ενώσει το νησί Lolland της Δανίας με το νησί Fehmarn της Γερμανίας.

Το τούνελ θα κατασκευαστεί κατά μήκος του στενού Fehmarn Belt, έχοντας σχεδιαστεί ως εναλλακτική για την υπάρχουσα ακτοπλοϊκή υπηρεσία από το Rødby και το Puttgarden, η οποία μεταφέρει εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.

Σημειώνεται ότι το ταξίδι μέσω του τούνελ θα διαρκεί περίπου 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με το αυτοκίνητο, όταν η διέλευση με πλοίο απαιτεί περίπου μία ώρα.

Η σήραγγα θα απαρτίζεται από δύο αυτοκινητόδρομους διπλής λωρίδας και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.

Θα βρίσκεται στον πυθμένα της Βαλτικής Θάλασσας, με την κατασκευή της να γίνεται μέσω της πόντισης έτοιμων προκατασκευασμένων τμημάτων σε σκαμμένες τάφρους. Τέτοιου είδους σήραγγες κατασκευάζονται στην ξηρά και ποτίζονται στη θέση τους στο βυθό της Θάλασσας.

Σύμφωνα με την δανέζικη εταιρεία Femern A/S, που είναι υπεύθυνη για το πρότζεκτ, τα πρώτα από τα προκατασκευασμένα τμήματα θα έχουν τοποθετηθεί στο βυθό μέχρι το 2024.

Το έργο χρονολογείται από το 2008, όταν η Γερμανία και η Δανία υπέγραψαν συνθήκη για την κατασκευή της σήραγγας, με τις εργασίες, ωστόσο, να ξεκινούν το 2020.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης- Η υποδειγματική στάση της δημοκρατικής και ουμανιστικής πατρίδας μας, σε αντιδιαστολή με τον τούρκικο αναθεωρητισμό..

Του Αντιστρατήγου Π.Σ. ε.α. Γιάννη Σταμούλη Με πρόσφατη την επανεκλογή του Προέδρου της εξ ανατολών γείτονας, είναι ιδιαίτερο σημαντικό στην πατρίδα μας, όλες οι πολιτικές δυνάμεις να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές, αλλά το κυριότερο, στοιχισμένες στην διεθνή νομιμότητα, ειδικά για τα ζητήματα

Πέθανε ο Γιάννης Φλωρινιώτης…

Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 76 ετών άφησε στο νοσοκομείο «Σωτηρία», όπου νοσηλευόταν με πνευμονικό οίδημα, ο αγαπημένος τραγουδιστής, Γιάννης Φλωρινιώτης. Ο Γιάννης Αποστολίδης, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε… στις 15 Φεβρουαρίου του 1947 στη Φλώρινα. Ξεκίνησε να

Αναγκαίοι οι ναυαγοσωστικοί σταθμοί στο Αιγαίο

Πάρης Τσιριγώτης • [email protected] Την ανάγκη ύπαρξης επιχειρησιακού σχεδίου στο Αιγαίο, με τη δημιουργία ναυαγοσωστικών σταθμών για την ταχεία και άμεση αντιμετώπιση έκτακτων ναυτικών συμβάντων, επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (ΕΠΡΝ) Παύλος Ξηραδάκης.   Με αφορμή

15η Πανελλήνια Συνάντηση Ομίλων Φουσκωτών Σκαφών στην πόλη της Χαλκίδας[Βίντεο]

Ο Ευβοϊκός Όμιλος Φουσκωτών Σκαφών διοργάνωσε το, Σάββατο 3 Ιουνίου, την 15η Πανελλήνια Συνάντηση Ομίλων Φουσκωτών Σκαφών στην πόλη της Χαλκίδας. Πάνω από 80 φουσκωτά σκάφη από όλη την Ελλάδα πέρασαν από την Παλαιά Γέφυρα του Ευρίπου. Το Eviathema επιβιβάστηκε

Μετάβαση στο περιεχόμενο