Φαφαλιός: Επάρκεια καυσίμων υπάρχει μόνο σε LNG

Ο Δημήτρης Γ. Φαφαλιός, Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και Πρόεδρος της Fafalios Shipping – Πρόεδρος της Intercargo, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και αναφερόμενος στους ενεργειακούς κανονισμούς, επισήμανε ότι από τα καύσιμα μόνο το LNG υπάρχει σε επαρκείς ποσότητες και πρόσθεσε:

«Η ατομική ενέργεια απέχει 15-25 χρόνια, η τεχνολογία μπαταριών θα είναι για μικρότερα σκάφη» επισήμανε μεταξύ άλλων και τόνισε ότι «Κάθε τεχνολογία από μόνη της είναι κατάλληλη για συγκεκριμένους τύπους πλοίων, για συγκεκριμένους τομείς, σε συγκεκριμένο κλάδο».

«Θα βλέπουμε πολλές αλλαγές και μια μεγάλη μετάβαση. Η συνεργασία είναι το πιο σημαντικό στον κλάδο της Ναυτιλίας. Υπάρχουν πολλές λύσεις διαθέσιμες που δεν έχουν ακόμη ευδοκιμήσει. Η αγορά θα πρέπει να στραφεί σε μεγαλύτερο βαθμό στις συνεργασίες αλλιώς θα υπάρχει μια αγορά όπου οι μεγάλοι θα γίνουν ακόμη μεγαλύτεροι», είπε ο Kenneth Dam, Εκτελεστικός Διευθυντής και Παγκόσμιος Επικεφαλής του Bunkering, TFG Marine.

Παράλληλα πρόσθεσε ότι «Βλέπουμε ένα παλιό σύστημα, όχι ψηφιοποιημένο. Να βρούμε νέους τρόπους ως προς το πώς εφοδιάζουμε τα πλοία μας» ενώ τόνισε πώς «η μεταβλητότητα στην αγορά και η μεγάλη γκάμα προϊόντων θα μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς. Να είμαστε έτοιμοι για όλα».

Από την πλευρά του ο Στυλιανός Παπαγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lomarlabs σημείωσε πως «η Lomarlabs συνεργάζεται με νεοφυείς τεχνολογικές επιχειρήσεις στον τομέα της ναυτιλίας, παρέχονοτας ως πεδίο δοκιμών πλοία της Lomar Shipping, ναυτιλιακή θυγατρική του Libra Group.

Μέσω αυτής της συνεργασίας, διασφαλίζεται ότι οι προτεινόμενες νέες τεχνολογίες ευθυγραμμίζονται με τις κανονιστικές απαιτήσεις και τα πρότυπα του κλάδου.

Παράλληλα καθοδηγούμε τις νεοσύστατες επιχειρήσεις μέσω των διαδικασιών συμμόρφωσης, τις συνδέουμε με εμπειρογνώμονες, ενώ συνεργαζόμαστε στενά με ασφαλιστές, κράτη σημαίας, νηογνώμονες και ρυθμιστικούς εμπειρογνώμονες για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια και τη συμμόρφωση.

Επίσης, ο Στ. Παπαγεωργίου τόνισε πως «η Lomarlabs υπερβαίνει τις τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές καθώς καλλιεργεί σχέσεις με άτομα-κλειδιά σε ρυθμιστικούς οργανισμούς με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων στο εξελισσόμενο τοπίο της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των κανονισμών.

Παρόλα αυτά σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου, η υλοποίηση των νέων τεχνολογιών επηρεάζεται από τον αργό ρυθμό προόδου των ρυθμιστικών οργανισμών όσον αφορά την αναγνώριση και την παροχή κινήτρων για καινοτόμες τεχνολογίες καθώς η εκτεταμένη και χρονοβόρα διαδικασία έγκρισης νέων τεχνολογιών θέτει εμπόδια.

Κλείνοντας ο κ. Παπαγεωργίου σημείωσε πως «η στενή συνεργασία μεταξύ των ρυθμιστικών φορέων και των καινοτόμων του κλάδου είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που θα ωφελήσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία».

«Μιλάμε για καύσιμα ανανεώσιμα για καύσιμα με μηδενικό άνθρακα; Δεν γνωρίζουμε ακόμη. Οι διάφοροι operators πρέπει να κινούνται με μεγαλύτερη ευελιξία» σημείωσε ο Σταμάτης Φραδέλος, Αντιπρόεδρος Ρυθμιστικών Υποθέσεων, American Bureau of Shipping.

«Συζητάμε πολύ με τους εταίρους και με την αγορά. Αναφορικά με την αναθεωρημένη στρατηγική, τα πράγματα είναι δυσκολότερα για την επίτευξη των στόχων. Ελπίζουμε ότι θα γίνουμε ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεθανόλης στην Ευρώπη.

Πρέπει να βρούμε τρόπο συνεργασίας, να βρούμε τα βιομηχανικά απόβλητα. Η στρατηγική των επενδύσεων για εμάς είναι μέσω εξαγωγών και μέσω ανάπτυξης», υπογράμμισε ανάμεσα σε άλλα η Έλενα Αθουσάκη, Διευθύντρια Αειφορίας του ομίλου της Motor Oil. «Θα πρέπει να βρούμε μια λύση, αλλά θα αυτό θα πρέπει να γίνει σε ολόκληρο τον κόσμο», πρόσθεσε.

«Το όραμα μας είναι εκτός από το να ερευνούμε τι θα γίνει σε 20 χρόνια, να δούμε τι γίνεται και στο σήμερα. Υπάρχουν τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, με τις οποίες πρωτοπορούμε.

Για παράδειγμα η βελτιστοποίηση των πλοίων μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Δημιουργούμε και κάνουμε τη διαφορά σήμερα», είπε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Πετούσης, Διευθυντής Ενέργειας και Αειφορίας της Seanergy Maritime Holdings.

Τον συντονισμό της συζήτησης είχε η Δρ. Κέλλυ Γερακούδη, Επίκουρη Καθηγήτρια στη Ναυτιλιακή Διοίκηση, Deree – The American College of Greece.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σφάξε με αγά μου να αγιάσω…

Λίγο καιρό  πριν την  σημερινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού της χώρας στην Τουρκία,  προηγήθηκε η πρόκληση της Τουρκίας, όπου απαίτησε  να έχει λόγο και σύμφωνη γνώμη για την χωροθέτηση  θαλάσσιων πάρκων στις θάλασσές μας  ακόμη και  αυτών που βρίσκονται στο Ιόνιο.

Η Κυρά της Ρω (1890-1982)

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα μικρό νησί στη μέση του πελάγους, ζούσε μια γυναίκα, η οποία κάθε πρωί ύψωνε την ελληνική σημαία και την κατέβαζε με τη δύση του ήλιου. Το νησί αυτό βρισκόταν μια ανάσα από τα

Σε εξέλιξη η αποστολή των φακέλων για την επιστολική ψήφο

Η διαδικασία και οι προθεσμίες Μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση της εγγραφής των ενδιαφερομένων να ψηφίσουν επιστολικά στις προσεχείς ευρωεκλογές, η διαδικασία εισήλθε στην επόμενη φάση που αφορά στην αποστολή των φακέλων επιστολικής ψήφου στους πάνω από 200.000 εγγεγραμμένους. Τις τελευταίες

Bonus δημοσίων υπαλλήλων: Πως θα πληρώνεται και με ποια κριτήρια θα δίνεται

Οι δημόσιοι υπάλληλοι, με τα bonus  αναμένεται να έχουν  οικονομικές αποδοχές τους.  Με διπλό πλαφόν, ένα για το προσωπικό bonus του κάθε υπαλλήλου και ένα για το bonus που δικαιούται η μονάδα του Δημοσίου που πέτυχε την στοχοθεσία της έρχεται

Μετάβαση στο περιεχόμενο