Φωνή αγωνίας των κατοίκων της Αγίας Ρουμέλης μετά την πρόσκρουση πλοίου στην προβλήτα (φωτο – βίντεο)

Επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, τους βουλευτές των Χανίων, τον Αντιπεριφερειάρχη, τους Δημάρχους Σφακίων και Καντάνου-Σελίνου, καθώς και τον Λιμενάρχη Χανίων, απέστειλαν οι κάτοικοι της Αγίας Ρουμέλης.

Μετά την πρόσκρουση του πλοίου «Απόλλων Κ» που έκανε το δρομολόγιο Παλαιόχωρα- Σούγια-Αγία Ρουμέλη-Λουτρό, στην προβλήτα στην Αγία Ρουμέλη,το Σάββατο 11 Ιουνίου,  με επιστολή τους προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, οι κάτοικοι του χωριού στην έξοδο του φαραγγιού της Σαμαριάς, θέτουν ευθέως θέμα επικινδυνότητας από την εκτέλεση δρομολογίων με τέτοια πλοία από συγκεκριμένη εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην περιοχή τα τελευταία χρόνια.

Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους από καθαρή τύχη” δεν τέθηκαν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές καθώς επρόκειτο να επιβιβάσει κόσμο, κάτι που ευτυχώς δεν πρόλαβε.

Στην επιστολή τους οι κάτοικοι αποκαλύπτουν πως σε αντικατάσταση του πλοίου που είχε το ατύχημα, η εν λόγω εταιρεία απέστειλε ένα μικρό σκάφος, ξύλινο, ηλικίας άνω των 60 ετών και θέτουν ευθέως θέμα ασφάλειας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Μάλιστα, όπως επισημαίνουν στην γραμμή υπάρχει ήδη μια αξιόπιστη εταιρεία και καλούν τους παραλήπτες να ενεργήσουν τα νόμιμα τονίζοντας τα εξής:

«Εάν εσείς σαν υπεύθυνοι ρισκάρετε να μπαίνουν καθημερινά σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, εμείς οι κάτοικοι της Αγίας Ρουμέλης που φροντίζουμε για τις ζωές των επισκεπτών και φίλων μας και την φήμη του τόπου μας, έχουμε την ηθική υποχρέωση να μην το επιτρέψουμε.»

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή

ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΑΙΤΗΣΗ

Κατοίκων Αγίας Ρουμέλης

ΠΡΟΣ:

Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Βουλευτές Χανίων

Αντιπεριφερειάρχη Χανίων

Δήμαρχο Σφακίων

Δήμαρχο Καντάνου Σελίνου

Λιμενάρχη Χανίων

Την τελευταία εβδομάδα γίναμε όλοι μάρτυρες ενός πρωτοφανούς για την σύγχρονη ναυσιπλοΐα γεγονότος, της βύθισης του πλοίου Απόλλων της εταιρείας ΝΕΝ ενώ ήταν δεμένο στην προβλήτα της Μασχάλης της περιοχής Αγίας Ρουμέλης.

Το γεγονός αυτό ανέδειξε το μεγάλο πρόβλημα ασφάλειας που αντιμετωπίζουν τα πλοία της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία κατά την έναρξη λειτουργίας της υποσχόταν ότι θα αναβαθμίσει τα δρομολόγια και την τουριστική κίνηση της περιοχής. Αντ΄ αυτού οι πράκτορες της επιδεικνύονται σε άγρα πελατών στον Ομαλό, από τους οποίους αφού εξασφαλίσουν το εισιτήριο τους πλέον δεν ενδιαφέρονται  για την τύχη τους.

Τα παράπονά μας στον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας αυτής είναι γνωστά σε όλα τα λιμεναρχεία. Η παλαιότητα αυτού του καραβιού ήταν εμφανής και όλοι συμβουλεύαμε τους γνωστούς μας να το αποφεύγουν. Το πλοίο αυτό βυθίστηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την άφιξή του από την Παλαιόχωρα -Σούγια αφού πρώτα προσέκρουσε στην προβλήτα όντας δεμένο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το καράβι την ήμερα εκείνη είχε έρθει με σκοπό να παραλάβει κόσμο και να τον ταξιδέψει μέχρι την Παλαιόχωρα, αφού πρώτα θα είχε αποβιβάσει κάποιους από αυτούς προσδένοντας στη Σούγια.

Είναι καθαρά θέμα τύχης λοιπόν που δεν δημιούργησε πολύ μεγαλύτερα προβλήματα και δεν έθεσε ανθρώπινες ζωές σε κίνδυνο.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά και ενώ το πλοιάριο αυτό είναι ακόμα στην προβλήτα αποτελώντας εστία ρύπανσης και παρεμποδίζοντας την ναυσιπλοΐα, με έκπληξή και αγανάκτηση είδαμε ένα μικρότερο, ξύλινο και ακόμα παλιότερο (άνω των 60 ετών) πλοιάριο της ίδιας εταιρείας να δένει ακριβώς από δίπλα του για να καλύψει το δρομολόγιο. Τέτοιου τύπου πλοίο, οι νεότεροι έχουμε δει μόνο σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες, είναι το γηραιότερο πλοίο στην ακτοπλοΐα που εκτελεί τακτικές δρομολογιακές πλοές και σαφώς και δεν πληροί  τους κανόνες ασφαλούς πλεύσης.

Σαν κάτοικοι δηλώνουμε ότι αν συνεχίσουν οι φορείς με την ανοχή τους να καλύπτουν αυτή την άθλια κατάσταση θα θρηνήσουμε θύματα. Είναι πλέον θέμα χρόνου.

Εντωμεταξύ, στη γραμμή υπάρχει ήδη αξιόπιστη εταιρεία που καλύπτει τα δρομολόγια τα τελευταία 40 χρόνια με τον πλέον ασφαλή τρόπο και εναρμονισμένη με τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας, ώστε σε περίπτωση αποχώρησης των ακατάλληλων πλοιαρίων της ΝΕΝ, η περιοχή, κάτοικοι και τουρίστες θα εξυπηρετούνται κανονικά.

Με την παρούσα, καλούμε τους Υπουργό Ναυτιλίας, Βουλευτές Χανίων, τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων,  Δήμαρχο Σφακίων,  Δήμαρχο Καντάνου-Σελίνου και τον Λιμενάρχη Χανίων να πάρουν θέση επί του θέματος πράττοντας τα νόμιμα.

Αν εσείς σαν υπεύθυνοι ρισκάρετε να μπαίνουν καθημερινά σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, εμείς οι κάτοικοι της Αγίας Ρουμέλης που φροντίζουμε για τις ζωές των επισκεπτών και φίλων μας και την φήμη του τόπου μας, έχουμε την ηθική υποχρέωση να μην το επιτρέψουμε.

Οι κάτοικοι της Αγίας Ρουμέλης

(Οι υπογραφές των κατοίκων είναι στην διάθεση του Flashnews.gr)

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο