Φόβοι για ενεργειακή κρίση εξαιτίας της σύγκρουσης Ισραήλ – Ιράν

 Καθώς εκτυλίσσεται το 2ο τρίμηνο του 2024, οι πρόσφατες κλιμακώσεις στη Μέση Ανατολή προσθέτουν ένα επίπεδο αβεβαιότητας ειδικά στη μεταφορά LNG και ακολούθως του πετρελαίου. Στο επίκεντρο βρίσκεται το Στενό του Ορμούζ αφού ακούστηκαν τα τύμπανα του πολέμου μεταξύ Ιράν και Ισραήλ.

«Μία από τις κύριες ανησυχίες είναι ο κίνδυνος που συνδέεται με σημαντικές εμπορικές οδούς, όπως το Στενό του Ορμούζ, το οποίο αποτελεί ζωτικό πέρασμα για τις παγκόσμιες εξαγωγές ενέργειας. Εάν το στενό αυτό κλείσει ή θεωρηθεί υψηλού κινδύνου, θα μπορούσε να επηρεαστεί σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο διακινείται μέσω αυτού του περάσματος» επισημαίνει η επισημαίνει η Χαρά Γεωργούση, αναλύτρια του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal και προσθέτει:

«Το σενάριο αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού και να παράσχει στήριξη στις τιμές των ναύλων λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων και των μεγαλύτερων χρόνων ταξιδιού. Τέτοιες μετατοπίσεις μπορεί επίσης να θέσουν υπό αμφισβήτηση τη θέση του Κατάρ στην αγορά και τους στρατηγικούς στόχους ανάπτυξης, με ευρύτερες επιπτώσεις στις παγκόσμιες συμβάσεις προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου και στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού».

Σοβαρές θα είναι οι επιπτώσεις και  στο εμπόριο πετρελαίου. Σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking αν οι συγκρούσεις επεκταθούν περαιτέρω ή αν το Ιράν επιδιώξει να ελέγξει την ροή του εμπορίου μέσω του Στενού του Ορμούζ η μείωση των εξαγωγών από τη Μέση Ανατολή θα προκληθούν τεράστιες αναταράξεις στην παγκόσμια ενεργειακή εφοδιαστική αλυσίδα. Από το Στενό του Ορμούζ διακινείται το 30%  του  θαλάσσιου πετρελαϊκού εμπορίου.  Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι είναι πολύ περιορισμένο το περιθώριο για την αναδρομολόγηση πλοίων  μέσω κυρίως του αγωγού Ανατολής-Δύσης από  τη Σαουδική Αραβία προς το Yanbu στην Ερυθρά Θάλασσα.

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε μετά από 58 χρόνια το ναυάγιο της «Φαλκονέρας» – Η αιτία βύθισης του πλοίου

Μετά από 58 χρόνια εντοπίστηκε στα 700 μέτρα βάθος και σε απόσταση 20 ναυτικών μιλίων από την τοποθεσία στην οποία θεωρήθηκε αρχικά ότι είχε βυθιστεί, το ναυάγιο της «Φαλκονέρας». Το κύτος του οχηματαγωγού «Ηράκλειον» που βυθίστηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 1966

Ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του πρώτου βουλγάρικου ηλεκτρικού καταμαράν στο Δούναβη

Ο δήμος της βουλγαρικής πόλης Σιλίστρα ξεκίνησε δοκιμαστικά δρομολόγια του πρώτου βουλγαρικού ηλεκτρικού καταμαράν στον ποταμό Δούναβη. Το σκάφος, αξίας περίπου δύο εκατομμυρίων ευρώ, κατασκευάστηκε στο πλαίσιο ενός διασυνοριακού έργου μεταξύ της δημοτικής αρχής της Σιλίστρα και του νομαρχιακού συμβουλίου

Νησιά Άλαντ: Η «Αχίλλειος πτέρνα» της Φινλανδίας προκαλεί πονοκέφαλο στην Ευρώπη

Η στρατικοποίηση των ελληνικών νησιών στο Ανατολικό Αιγαίο, για την οποία η Τουρκία προβάλει συνεχώς τις αντιρρήσεις της, έχει κριθεί απαραίτητη εξαιτίας των άστατων ελληνοτουρκικών σχέσεων. Συχνά η ελληνική διπλωματία επικαλείται το ότι «η Ελλάδα δεν έχει τους γείτονες της Σουηδίας». Η εισβολή

ΜΤΝ: Αναρτήθηκαν οι βεβαιώσεις αποδοχών ΜΤΝ & ΕΚΟΕΜΝ 2023 για την Εφορία

Το ΜΤΝ ανάρτησε χτες (24/5/2024) τις Βεβαιώσεις Αποδοχών από το ΜΤΝ και από το ΕΚΟΕΜΝ για το Έτος 2023 που υποβάλλονται αυτούσιες στην Εφορία με τις φορολογικές δηλώσεις των μερισματούχων του Ταμείου. Στις Βεβαιώσεις Αποδοχών εξατομικευμένη πρόσβαση μπορεί να έχει

Μετάβαση στο περιεχόμενο