Generation Z: Η γενιά που αλλάζει τα δεδομένα στη ναυτιλία (*)

Κάθε πρόκληση που έχει να διαχειριστεί η ναυτιλία στον βηματισμό της προς την πράσινη μετάβαση του κλάδου είναι μέρος του βηματισμού της γενιάς Ζ στην πορεία της προς την εργασιακή ενηλικίωση

Μέχρι το 2025 θα αποτελεί το 27% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Και μέχρι σήμερα ακόμα δυσκολευόμαστε να χαρτογραφήσουμε τις διαφορές, τις προτεραιότητες και τις επιθυμίες της γενιάς Ζ. Γεννημένη μετά το 1996, η μεγαλύτερη γενιά στον κόσμο, διαμορφώνει νέα εργασιακή κουλτούρα και ισορροπία στην παγκόσμια οικονομία.

Το μέλλον της γενιάς Ζ, η οποία έχει ήδη ωριμάσει από τις δυσκολίες που έχει κληθεί από πολύ νωρίς να αντιμετωπίσει, είναι φωτεινό και αυτό γιατί δεν σταματάει μπροστά σε κανένα εμπόδιο προκειμένου να διεκδικήσει αυτό που θέλει και να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα.

Οι ζωές της νέας γενιάς έχουν επηρεαστεί σημαντικά από μεγάλα κοινωνικά, πολιτικά και περιβαλλοντικά γεγονότα, όπως οι αυξανόμενες οικονομικές ανισότητες, οι πολεμικές συρράξεις, τα μεγάλα μεταναστευτικά κύματα, οι διαμαρτυρίες για τη φυλετική αδικία, η κλιματική κρίση, η παγκόσμια πανδημία κ.ά. Για αυτούς τους λόγους η γενιά Ζ τείνει να έχει μία πιο ρεαλιστική προσέγγιση ως προς την εργασία.

Αποτελεί, ίσως, την πρώτη ψηφιακή γενιά, που δίνει προτεραιότητα στην ψυχική υγεία και απαιτεί σεβασμό στη διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη στον εργασιακό χώρο. Η νέα γενιά είναι το μέλλον του θαλάσσιου κόσμου και θα επαναπροσδιορίσει όλα τα μέχρι στιγμής γνωστά θαλάσσια μονοπάτια.

Γιατί στα χέρια της γενιάς Ζ κάθε οικονομική προοπτική θα πρέπει να συνδυάζεται με δράσεις για βιώσιμη περιβαλλοντική διαχείριση, έχοντας ως όπλο τις νέες τεχνολογίες. Έτσι, κάθε πρόκληση που έχει να διαχειριστεί η ναυτιλία στον βηματισμό της προς την πράσινη μετάβαση του κλάδου είναι μέρος του βηματισμού της γενιάς Ζ στην πορεία της προς την εργασιακή ενηλικίωση.

Καθώς τα παραδοσιακά μοντέλα απασχόλησης εξαφανίζονται λόγω της ψηφιοποίησης και της αυτοματοποίησης, η γενιά Ζ θα ακολουθήσει λιγότερο συμβατικά μονοπάτια σταδιοδρομίας. Πριν έρθει όμως αυτό, το πρώτο στάδιο είναι η εκπαιδευτική διαδικασία.

Κλειδί η εκπαίδευση

Οι θεμελιώδεις αλλαγές στην τεχνολογία και οι προσδοκίες της αγοράς απαιτούν συνεχή αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης. Στο Ίδρυμα Ευγενίδου, ενσωματώνουμε την αναδυόμενη τεχνολογία για να προετοιμάσουμε αυτούς που θα διαμορφώσουν το αύριο του πλανήτη. Για να μπορέσει η γενιά Ζ να είναι παρούσα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτιλίας, θα πρέπει η ναυτική εκπαίδευση και τα προγράμματα σπουδών να είναι ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες του σήμερα. Το παραδοσιακό πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να αλλάζει έγκαιρα για να αντικατοπτρίζει και να εμπνέεται από τη διαρκώς εξελισσόμενη καινοτομία στον κλάδο. Η ναυτική εκπαίδευση θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και τεχνικές εξελίξεις και να προετοιμάζει τους αποφοίτους με τις απαιτούμενες δεξιότητες για το μέλλον. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά τόσο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά την υβριδική εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία επικεντρώνεται κυρίως στη διδασκαλία εντός της τάξης. Μέσω των ψηφιακών εργαλείων που μπορεί να προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός, μπορούμε να έχουμε μία καλύτερη σχέση μεταξύ των μαθητών, των καθηγητών και του θέματος που διδάσκεται στην πραγματικότητα.

Δωρεές

Γι’ αυτό και στο Ίδρυμα Ευγενίδου προχωρήσαμε σε σημαντικές δράσεις ενίσχυσης της ναυτικής εκπαίδευσης με νέες μορφές εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού και δωρεές τεχνολογικού εξοπλισμού στις ΑΕΝ, καθώς και στη δωρεά προσομοιωτών για τον ναυτικό τομέα Πλοιάρχων και Μηχανικών σε δύο εργαστηριακά κέντρα και συγκεκριμένα στο 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Πειραιά και στο 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Αλεξανδρούπολης, συνολικού κόστους €300.000.

Τέλος, ως αποκλειστικός πάροχος του εκπαιδευτικού υλικού των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) μέσω των έντυπων βιβλίων που συγγράφει και εκδίδει τα τελευταία 60 χρόνια, το Ίδρυμα Ευγενίδου προχωρά δυναμικά και στην παραγωγή νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, αρχής γενομένης με ένα νέο online ψηφιακό διαδραστικό σύστημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την υβριδική διδασκαλία του μαθήματος των Ναυτικών Αγγλικών σε όλα τα διδακτικά εξάμηνα των ΑΕΝ.

Πιλοτική εφαρμογή του συστήματος γίνεται ήδη σε δύο ΑΕΝ, μετά από δωρεά του απαιτούμενου τεχνολογικού εξοπλισμού προς αυτές από το Ίδρυμα Ευγενίδου.

(*) Γράφει ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Πρεσβευτής Καλής Θελήσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στην Ελλάδα

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΕ: Υιοθέτηση του 14ου πακέτου κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία

Το Συμβούλιο των Υπουργών υιοθέτησε σήμερα (24/6) το 14ο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας. Η νέα δέσμη περιλαμβάνει περιοριστικά μέτρα για επιπλέον 116 άτομα και οντότητες που είναι υπεύθυνες για ενέργειες που υπονομεύουν ή απειλούν την εδαφική ακεραιότητα, την

Αναζήτηση πόρων για ακτοπλοΐα και short sea

Αντίθετα μετράει ο χρόνος για την ελληνική ακτοπλοΐα, αφού η ανάγκη ανανέωσης του στόλου με πλοία με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι επιτακτική. Από το 2030 η εξαίρεση της ελληνικής ακτοπλοΐας (εκτός Κρήτης) από το σύστημα δικαιωμάτων εμπορίας ρύπων τελειώνει. Όπως επεσήμανε ο

Πέντε νεκροί από πνιγμό το τριήμερο

ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ του Αγίου Πνεύματος είχε τραγική κατάληξη για λουομένους οι οποίοι βρέθηκαν στις παραλίες και υπό συνθήκες που αναμένεται να προσδιοριστούν από τη νεκροτομή κατέληξαν από πνιγμό. Αναλυτικότερα, οι ισχυροί άνεμοι που έπνεαν στην παραλία Ζούμπερι της Νέας Μάκρης

«Σκιές» στις συλλήψεις εμπρηστών

Ερωτήματα για την ορθότητα ορισμένων από τις έρευνες της Πυροσβεστικής για τον εντοπισμό των αιτίων πυρκαγιών και της σύλληψης των εμπρηστών προκύπτουν από τα πρόσφατα συμβάντα σε Βάρης – Κορωπίου, Ύδρα και Νάξο. Συγκεκριμένα, οι αναφορές για «εμπρηστή με μπιτόνι»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο